Форум інноваційної освіти у Львові 9 грудня зібрав небайдужих освітян із різних куточків України. Приємно, що дискусійна панель на тему трансформації культури школи об'єднала не тільки вчителів, викладачів, керівників освітніх установ, а й учнів.
Тож яким повинен бути сучасний учитель?
1. Нікіта, семикласник із Києва, хоче, щоб із учителем можна спілкуватися на різні теми, як із другом; учитель має розуміти, що дитина може знати більше за нього.
2. Учитель має бути "в темі", листуватися з дітьми в чатах, перечитувати всі повідомлення (а часом і вночі).
3. Для вчителя не існує поняття віку - йому завжди стільки років, скільки його дітям.
4. Літати на уроки на дельтаплані (пропозиція із залу) :).
Цікавим також став естонський досвід директора Гііе Ассер з 30-річним стажем роботи. До речі, мова навчання в школах Естонії -естонська, хоча існують і білінгвальні заклади, проте навчання державної мови мусить бути на належному рівні. Навчальні програми дозволяють учителеві бути вільним у виборі тем. Теретично естонські школярі можуть бути не завантажені, проте дійсність трохи інша. Гііе Ассер пояснює, що вимоги держстандарту до результатів дуже високі, тому вчителі змушені "ускладнювати" навчання.
Усі виступають за демократичну школу. Але часом доводиться діяти жорстко. Директорка з Естонії знайомила присутніх із командною роботою вчителів (своєрідна робота в групах, тільки не для учнів, а для педагогів). Звичайно, не всі вчителі погоджувалися на таку форму роботи, тому довелося прописати її в трудовому договорі.
...Сьогодні мокрий сніг із дощем аж ніяк не сприяв подорожам, та хіба така маленька прикрість може зупинити українського вчителя? :) На жаль, із форс-мажорних причин я не змогла відвідати запланований майстер-клас і довелося тільки переглядати новини у Facebook, але знаєте, що найбільше надихає? :) Багато колег, присутніх на сьогоднішньому заході, є в "енциклопедії" про вчителів - і це справді круто! :)
Коментарі