Перейти до основного вмісту

Квест #я_люблю_українську :)

Квест розпочато в неділю 5 березня 2017 року

Слідкуйте за оновленнями сторінки

Правила квесту "Я_люблю_українську :)"

До квесту можна долучитися всім охочим: і дітям, і дорослим

1. За один день можна виконати тільки одне завдання. 
2. Завдання щоразу будуть ускладнюватися. 
3. Послідовність квесту порушувати не можна. 
4. Якщо ви пропустили день, можете наступного дня виконати 2 завдання. 
5. Виконали завдання недосконало - маєте шанс на повторне від координатора (учителя). Якщо невдало виконаєте повторне завдання, випадаєте з гри.
6. Категорично заборонено ображати один одного, глузувати з інших. 
7. Якщо ви пройдете квест до кінця, отримаєте в журнал оцінку – 12 балів – на вибір (або з української мови, або з української літератури). 
8. Про виконані завдання поза навчальним кабінетом звітуєте через світлини. 
9. Якщо буде з`ясовано, що граєте нечесно, покинете квест.
10. Оскільки деякі завдання потребують попередньої підготовки, то з ними можна буде ознайомитися наперед за день чи два.
11. Якщо ви залишаєте коментар, на початку повідомлення пишіть номер завдання. Наприклад, коментуєте перше завдання: 1. Я у грі. Фотозвіти кидайте у коментарі . Фото публікуйте в себе на стіні в соцмережі, а посилання на світлину - тут у коментар (на жаль, у блозі нема функції додавання світлин у коментарях).
12. УВАГА! Завдання публікуватимуться і на сторінці квесту, і на головній.

13. Кожне нове завдання публікуватиметься для зручності одразу під цими правилами.

Двадцяте завдання (фінальне)
12.04.2017
  


   Сьогодні ви отримаєте останнє (вирішальне і, можливо, найскладніше) завдання від куратора особисто в реальності. Для цього з'явіться в кабінеті української мови та літератури №1 протягом навчального дня. Фотозвіт ОБОВ`ЯЗКОВИЙ!
Дев'ятнадцяте завдання (передостаннє)
11.04.2017

  Підготуйте публічний виступ  у класі про те, за що ви любите (можливо, не любите?) своїх однокласників.
   Вимоги до виступу:
-композиція довільна;
-увести в текст не менше двох відокремлених означень та прикладок;
-тривалість виступу - 1 хвилина (потренуйтеся, це дуже важливо);
-виступити на уроці української мови чи літератури (за бажанням);
-оцінюється стильова єдність тексту виступу; ваша емоційність, щирість.
   Текст виступу опублікуйте в себе на сторінці й у блозі вчителя.



Вісімнадцяте завдання
10.04.2017
  
   Оскільки учасників квесту поменшало й залишилися тільки восьмикласники,  завдання буде "спеціалізоване" :)
    Складіть по 12 тестів (із чотирма-п'ятьма варіантами відповідей) за змістом повісті "Шпага Славки Беркута" Ніни  Бічуї та підготуйте таблицю правильних відповідей. До речі, тести з підручника не враховуються. Сподіваюся, ви не складете "зброї" за два кроки до перемоги :)
Удачі всім! :)

_____________________________________________________________



Сімнадцяте завдання
06.04.2017
    Як і передбачалося, останні завдання будуть не прості :)
    Сьогодні відчуйте себе редакторами Вікіпедії. Перед вами - фрагмент статті  про Хустський замок. У тексті безліч помилок. Скопіюйте текст і виправте якомога більше помилок (в ідеалі - всі), кожну виправлену помилку виділіть кольором.
Зразок. Тисячу сімсот шісдесят шостого року над Хустом пронеслася найсильна гроза і блискавка в трьох місцях вдарила в Замок.
Тисяча  сімсот шістдесят  шостого року над Хустом пронеслася сильна гроза, і блискавка в трьох місцях ударила в замок
    Ви пройдете далі, якщо виправите мінімум 20 помилок (орфографічних, пунктуаційних, лексичних, граматичних, стилістичних) у тексті.      Відредагований текст опублікуйте в себе на сторінці (у форматі документа, фото) й у коментарях до цього допису.
Текст для редагування.
     Територія міста була заселена ще з найбільш давніших часів. Місто виникло і розвивалося біля підніжжя замкової гори, як торговий центр і один з центрів на «соляному шляху» з Солотвинських соляних шахт в Дунайську улоговину. Архівні джерела стверджують, що хустський замок був побудованний для захисту Східної частини Угорської держави та для приборкання переможених Русинів. Будівництво розпочинається в 1090 р. і було закінчено за короля Бели ІІІ в 1191 р.
  В Хустському замку розташувався королівський гарнізон. В 1577 р. Хустський замок був значно укріплений, збудовані окремі фортифікаційні споруди. До замку із заходу від річки Хустця, вів вузький путь. На пів-дорозі до фортеці стояв сторожевий будинок, руїни якого помітні і зараз. З цього будинка до замку кажуть вів підземний коридор. 
    На стінах внутрішнього замку були обладнані майданчики для важких гармат. Біля вежі у скелі був викопаний колодязь, глибина якого сягала до сто шісдесят метрів. Вежа над в'їздними воротами була найукріпленішою. Вздовж дороги, ведучої до воріт внутрішнього замку, розташовувалися надвірні жилі будинки.Ворота захищені прямо-кутною вежою стоячою з правого боку. А з лівого - знаходяться залишки другої вежі. Ці споруди зєднував вузький коридор, служивший своєрідною пасткою.
   У 1660 р. турецьке військо вторглося в Мараморощину. Трансільваньський князь Янош Кемень при піттримці австрійського імператора Леопольда І, який надіслав йому німецький гарнізон, вкріпився в Хуському замку.
     Фортеця в той час була настільки могутньою, що турки не насмілилися брати її штурмом, а відправили для переговорів дилегацію, в складі якої був відомий турецький мандрівник Евлія Челебі
    Переговори успіху не мали. Турки відступили з Хуста на захід, руйнуючи закарпатські села. 

    З другої половини XVII століття відомий найдавніший герб Хуста: на блакитному тлі — дві перехрещені срібні стріли супроводжувані срібним пів-місяцем і двома шістикутними золотими зірками.



Шістнадцяте завдання
04.04.2017
  Насамперед дякую за активність учасникам, які пройшли всі попередні випробування й сьогодні з'явилися для виконання завдання в "реальному вимірі" з точністю до хвилини (зізнаюся, навіть не очікувала :); на жаль, хто не виконав завдання, за умовами квесту, випадає з гри.
   Протягом 15 квестових днів ви записували по дві події з власного життя - значущі й не дуже. Настав час звернутися до своїх нотаток і проаналізувати, чим жили протягом місяця (завтра ж бо рівно місяць від початку квесту). Розподіліть свої події у дві колонки (чи у два ряди): 
1. Події, які приносили радість\користь мені.
2. Події, якими приносив (-ла) радість\користь іншим.
  Яких подій більше? Який висновок ви зробили для себе?

  Прозвітуйте світлиною (текстом) у себе на сторінці в соцмережі й у блозі вчителя.





П'ятнадцяте завдання
 03.04.2017

   Дорогі, любі, хороші мої учасники квесту! :) Наші завдання через об'єктивні причини були призупинені. Але найбільш стійкі гравці вимагають продовження :) 
   Вивчіть напам’ять 10 афоризмів, опублікуйте їх у себе на сторінці. До речі, про афоризми звітуватимете не віртуально, а реально (після 7 уроку в кабінеті української мови та літератури) :)
   Не забудьте записати сьогодні дві події. Уже завтра вони вам знадобляться :) 






Чотирнадцяте завдання
23.03.2017
    За умовами 12-го завдання, автором квесту завтра стає Величканич Ірина :)
   
Завдання Іринки
Ми добре знаємо, що українська мова багата на різні правила, і деколи вони бувають не зовсім простими. Давайте полегшимо собі їх вивчення! Тому ваше завдання на сьогодні:
зробити декілька(2-3) креативних фото за правилами з української мови. Поєднайте вашу фантазію з вашими знаннями!
P.S.Не забувайте записувати дві події.
  Увага!!! Світини, "позичені" з різних джерел, не враховуються.

Тринадцяте завдання
22.03.2017

За кількістю "лайків" та переглядів переміг Гелебан Стас, учень 9-А. 
Тож завдання від Стаса :)
   Діти повинні цілий день допомагати іншим. Кожну справу вони будуть записувати. Щоб пройти квест, за день потрібно зробити 12 добрих справ!!!! Звітуйте про зроблені справи світлинами й записами (на папері чи електронними) :)
     Не забудьте про дві події :)
     P.S. Залишаю за собою право опублікувати ще одне завдання від учасника квесту (яке саме - побачите завтра) :)


Дванадцяте завдання
21.03.2017
     Квест поволі добігатиме свого логічного завершення (завдань усього 20). Тому пропоную всім учасникам на день спробувати стати куратором гри. Для цього придумайте завдання для квесту та опублікуйте його в коментарях. Переможе автор, завдання якого набере найбільше "лайків" :)
+дві події :)

Одинадцяте завдання
20.03.2017
    20 березня у світі вп'яте відзначається Міжнародний день щастя. 
   Одинадцяте завдання квесту пов'язане з темою щастя.
1. Опублікувати не менше 5 світлин із "вашим щастям" (рідні, друзі, домашні улюбленці,  відпочинок, якісь речі - усе, що дарує вам відчуття щастя). 
2.Напишіть у коментарях (або на одній зі світлин), що для вас особисто означає слово "щастя". 3. Надішліть 10 людям побажання щастя (у довільній формі - текст, листівка, фото, відео).
    Чекаю на фотозвіти :) 

     ....Ви ще записуєте по дві події? :) Не забувайте :)

Десяте завдання
17.03.2017
   Закарпатський діалект напрочуд розмаїтий: мало чи не кожний населений пункт має свою говірку. Зрозуміти закарпатця без словника часом не можливо :) 
  Розкажіть діалектом про звичаї, традиції вашої родини або поділіться рецептом  улюбленої страви (теж діалектом). Звичайно, щоб вас зрозуміли інші, перекладіть текст українською літературною мовою :) Опублікуйте текст у себе на сторінці в соцмережі і в коментарях до цього допису :)
Нагадую - дві події щодня ніхто не відміняв :)
  P.S. Як куратору квесту, вже кілька разів доводилося змінювати правила :) Сьогодні колега зауважила: "Олесю Василівно, я теж граю у квест, не пропустила жодного завдання :) Цікаво, чим це закінчиться? Дорослим можна грати? :)" До речі, це не перше прохання дорослих про участь у квесті :) Тому корегуємо правила: завдання можна виконувати й дорослим :) Приєднуйтеся! 
  Єдине, чого позбавлені будуть дорослі, - справжньої нагороди: вам 12 балів у журнал ніяк не поставиш :) Хоча... :)
Дев'яте завдання
16.03.2017
 
...Як часто ви говорите  рідним приємні слова? Чи уважні до близьких? На ці питання під час звіту відповідати не потрібно :) 
   А тепер завдання. Скажіть удома (чи зателефонуйте)  рідним чи друзям (які проживають разом із вами (навіть у шкільному гуртожитку) або зараз далеко), що ви їх насправді дуже-дуже любите і розумієте, що часом буваєте нестерпні :) (те, що це етап квесту, пояснювати не треба :) ).
   Під час звіту не потрібно передавати зміст спілкування. Ви повинні опублікувати свої емоції після розмови у вигляді смайликів (смайлики не обов'язково мусять бути традиційні- ви можете їх намалювати (сфотографувати) самі чи знайти оригінальні в мережі). Якщо бажаєте, опишіть словами власні враження.
   P.S. Не забуваєте щодня записувати по дві події? :)
   P.S. P.S. Дякую всім учасникам квесту, які, попри власну завнтаженість навчанням, знаходять час на виконання часом не дуже легких завдань :)

15.03.2017
Восьме завдання

   Шосте завдання квесту передбачало розробити правила рухливої гри. Завдання на сьогодні - після уроків (на великій перерві перед самопідготовкою) зібрати команду (це можуть бути  й учасники квесту, й однокласники, й учні молодших класів - на ваш розсуд), які виявлять бажання погратися. Навчіть гри, створеної (вивченої) вами інших :)


   Що робити, якщо у вас нема команди підтримки? У жодному разі не відступати: заохочуйте, агітуйте (гратися на подвір`ї - весело). Почніть із невеликої команди й долучайте всіх охочих. Приємних вражень! :)

    Чекаю фотозвітів! :)


#я_люблю_українську

14.03.2017
Сьоме завдання
    Учора з технічних причин сьоме завдання не було опубліковано - й учасники квесту справедливо почали вимагати продовження :) Вибачте, дорогі гравці, за паузу - сьогодні продовжуємо гру :)
    У нашій школі вшановується пам`ять Тараса Шевченка. Завдання наступне: опублікуйте на своїй сторінці в соцмережі (у статусі) слова Тараса Шевченка, які, на вашу думку, сьогодні є дуже важливими. Це може бути афоризм, вірш і навіть пісня на слова Т. Г. Шевченка. Посилання на афоризм опублікуйте в блозі в коментарях.
   Нагадую: ви готуєте правила гри на свіжому повітрі (відшліфуйте правила, звітувати ще раз не потрібно; до них повернемося дуже скоро). Також кожного дня квесту записуйте по дві події зі свого життя (сьоме завдання - 14 подій :) ).


12.03.2017
  Шосте завдання
  Наступні завдання квесту об'єднані ідеєю :) Цього тижня усім учасникам  доведеться побути в ролі аніматорів (аніматор (у святкуваннях) — творча, комунікабельна особистість, яка запалює публіку, особливо дітей, на різних заходах: влаштовує танці, співи, організовує цікаві естафети, конкурси, ігри) :)
  Вивчіть якусь рухливу гру для подвір'я (або придумайте правила самі).
Вимоги до завдання.
1. Ви можете працювати самостійно або об'єднатися в групи, пари.
2. Знайдіть в Інтернеті (або придумайте самі) правила рухливої гри. Також  можете спитати батьків, старших родичів чи знайомих, у які ігри грали вони на свіжому повітрі.
3. Гра проводитиметься на шкільному подвір'ї.
4. Час гри (одного етапу\туру\тайму) - не більше 15 хв.
5. Якщо у вас виникають запитання, звертайтеся до вчителя або приватно, або в коментарях. 
6. Прозвітуйте, опублікувавши правила гри в блозі вчителя й у себе на сторінці в соцмережі.
   Не забувайте про дві події :)

   Творчих пошуків! :)

 10.03.2017
   

П'яте завдання
    П'яте завдання не потребуватиме ніякого звіту. Воно - для вашої совісті. "Ми ж вас можемо обманути", - так, розумію... але  вірю у вашу порядність :)
   ЩИРО попросіть пробачення в людини, яку ви коли-небудь образили (родич, друг, однокласник). Якщо такої у вас нема, то попросіть пробачення в класного керівника чи в будь-якого вчителя :) (пам’ятайте: ваше мовлення повинне бути зв’язне).
   Не забувайте про дві події :)
   А ті, які все одно хочуть поділитися емоціями від виконаного завдання, можуть опублікувати світлини з людиною, перед якою вибачалися :)


P.S. Якщо я вас образила - оцінкою, словом, поглядом - ПРОБАЧТЕ :)


P.S.P.S. Четверте завдання можна виконувати ще й завтра у зв'язку з тим, що учні, які проживають у гуртожитку, не мали доступу до мережі.



 09. 03.2017
 Четверте завдання

 Тема четвертого завдання цілком прогнозована й пов'язана із життям та творчістю Тараса Шевченка.
  Виконайте одне з поданих завдань (на вибір).
1. Створіть кілька світлин (мемів), перенісши героїв Шевченка у сучасність (Гонта, Залізняк, Ярема ("Гайдамаки"), російський цар ("Кавказ", "Сон"),Катерина, дівчина з поеми "Причинна" тощо).
2. Оберіть 5 афоризмів, які, на вашу думку, є найбільш актуальними й проілюструйте їх.
3. Розкажіть у короткому відео про деякі факти з життя Тараса Шевченка так, щоб однолітки почали вважати, що Шевченко важливий саме для них.
  Пам'ятайте: плагіат - одна з причин "вилетіти" з гри передчасно :)
Не забувайте про дві події :) Бажаю успіхів і натхнення!



07.03.2017
   3. Третє завдання
     
Завтра - День весни й краси. Зробіть приємність як мінімум одній жінці (мамі, бабусі, тітці, сестрі, подрузі, однокласниці, учителю, вихователю - кому бажаєте) – листівку. 
     Вимоги до листівки:
  •     виготовлена власноруч;
  •      текст – не менше 10 речень; написаний від руки, а не надрукований;
  •      не забудьте, що звертання - у кличному відмінку;
  •      подбайте про грамотність;
  •      пам'ятайте: текст, списаний із різних джерел, зробить вас аутсайдером :)
      Чекаю на фотозвіти :)
       Вітаю усіх учасниць гри зі святом :) Краси вам, дівчатка, щасливої долі й удачі на всіх життєвих дорогах!
      Наступне завдання - у четвер (завтра вихідний) :)

            P.S. Не забуваємо щодня записувати по дві важливі справи :)



06.03.2017
2. Друге завдання
Порядок на робочому столі - порядок у голові.
З Інтернету
     Дякую всім, хто приєднався до нашої гри :)
      Не забудьте, що по дві події треба записувати щодня (нагадую: вони стануть основою для виконання останніх завдань).
      Що потрібно сьогодні? Перші завдання зовсім не важкі... Зробіть генеральне прибирання свого робочого стола (парти) та шкільного рюкзака :). Як прозвітувати, ви вже знаєте :) Успіхів! :)

05.03.2017 
Перше завдання
Шановне й дороге товариство! Якщо читаєте ці слова, то, напевно, ви у грі J
1. Сьогодні заведіть зошит (записник, блокнот – паперовий чи електронний), у який щодня від початку квесту будете записувати дві «події дня» (ті, які трапилися з вами – важливі чи дріб’язкові). Зробіть перший запис уже сьогодні. Зафіксовані вами події стануть основою для виконання останніх завдань квестуJ . Удачі кожному учаснику! 

Коментарі

Кира Поул каже…
Автор видалив цей коментар.
Кира Поул каже…
Адміністратор блогу видалив цей коментар.

Популярні дописи з цього блогу

Інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу

Корисні інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу створені Людмили Кузьмич, учительки української мови та літератури Самчиківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської міської ради: ✅аудіокнига, ✅експрес-уроки, ✅онлайн-пазли, ✅інтерактивні вправи, ✅онлайн-ігри, ✅літературне доміно, ✅ребуси, ✅онлайн-тести Сьогодні написала колега пані Людмила з Хмельниччини. Надзвичайно приємно читати, що наш підручник української літератури для 6 класу (Олеся Калинич, Світлана Дячок; за наук. редакцією професора Юрія Ковбасенка) надихнув на творчість. Пані Людмила створила сайт - безоплатний інтерактивний додаток. Тож рекомендуємо до використання: інтерактивний додаток зробить уроки цікавішими і яскравішими✨ Дякуємо, пані Людмило! Анотація Зміст Інтерактивні ресурси _____________________________________________ Матеріали до підручника української літератури 5 клас 6 клас 7 клас

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як

2023 / 2024 навчальний рік: державні стандарти - типові освітні програми - навчальні (+модельні) програми

Тут зібрано матеріали з офіційних джерел, із якими будемо працювати з нового навчального року (формула: стандарт - освітня програма - навчальна програма) 1-4 класи (НУШ) Стандарт Державний стандарт початкової освіти (1 - 4 класи) Типові освітні програми Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3-4 клас Навчальні програми Навчальні програми для 1-4 класів 5-9 класи  Стандарт (НУШ, 5-6, 7 (пілотні в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт базової середньої освіти (5 - 9 класи НУШ, у 2023 / 2024 н.р. - 5-6 класи та 7 (пілотування НУШ) Модельні навчальні програми (за ними розробляють навчальні програми) Модельні навчальні програми для 5-9 класів (НУШ) Стандарт ( 7 (крім пілотних) - 9 класи в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт загальної середн

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 5. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 6. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 7. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 8. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 9. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1 (усі уроки буде опубліковано поступово ) 10. През

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо й ім

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорожня карта  за підруч

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з української

До питання роду: який зв'язок між COVID і бешамель?

   В угорській мові з родами все дуже просто: їх нема. Тому важко пояснити угорськомовним дітям, чому українською  книжка, пісня  - вона;  знання, сонце  - воно, а  воєвода, суддя  - він. Це вищий пілотаж. Проте й українськомовним дітям часом непросто доводити, що, наприклад,  бешамель -  вона , хоч і соус :).  Цікаво, що перша згадка про цей соус з'явилася  1651  року в книзі «Le Cuisinier François», яку написав кухар  Людовика XIV . Отже, соус  бешамель  має французьке походження. Але звідки взявся жіночий рід, якщо слово "соус" - чоловічого? З родами іменників у Франції, виявляється, усе не зовсім просто. Сьогодні натрапила на допис про роди іменників Андрія Панченкова - мовознавця, або моволюба, як він сам про себе каже.    "Виявляється, члени Французької Академії ухвалили рішення про те, що слово COVID у французькій мові має вживатися в жіночому роді. Річ у тім, що в англійській абревіатурі COVID "Coronavirus disease" головне слово "disease&q

Про блог 📚

  Понад три мільйони переглядів блогу🙃🙂 Блог Олесі Калинич народився як одна з вимог участі в конкурсі «Учитель року». Хотілося тоді придумати красиву і цікаву назву, яка б легко запамʼятовувалася й привертала увагу… але так і не встигла🙂 Чи планувала таке довге життя для блогу?  Чесно? Звісно, ні. Але виявилося, що моя писанина цікава й іншим. Тому з часом навіть почала називати її більш серйозним словом - допис☝️🙃 …А зараз пишеться все менше й менше…  Чи то часу немає.  Чи не так хочеться реагувати.  Чи не можеш дозволити собі розкоші думок уголос.  Або взагалі з віком мудрієш і усвідомлюєш, що люди обійдуться й без твоїх коментарів 🙂🙃 Дякую постійним читачам і всім, хто залишив свій перегляд як частинку цих трьох мільйонів 🌱