Перейти до основного вмісту

Постдистанційне: гру завершено

 
Учора у фейсбуці опублікувала іронічне відео про дистанційне навчання. За добу воно набрало понад 23 тис. переглядів, думаю, переважно з однієї причини: напевно, кожен у вчительці, яка на зв'язку 24/7, упізнавав себе. 29 травня дистанційне навчання офіційно завершилось - усі полегшено зітхнули.
 Дуже хочеться, щоб ми були здорові й жоден вірус не примушував людей сидіти за мурами власних фортець. Проте якщо цей карантин став несподіванкою, до наступного мусимо бути готовими, зробивши певні висновки щодо дистанційного навчання.
 Що потрібно насамперед?
1. Подбати про технічне оснащення й учителів, і учнів. Недавно в інтерв'ю місцевій газеті сказала, що працюю з дітьми й через ноутбук, і через телефон. Журналіст здивувався: для чого подвійна робота? Реалії ж такі: у деяких сім'ях один комп'ютер, за яким працює, наприклад, батько. Діти користуються переважно телефоном із мобільним інтернетом, який через гірську місцевість не завжди якісний (знаю із власного досвіду).
2. Робочий час. Мусимо навчити себе, родичів, родичів родичів, що є поняття робочого часу. Я не знаю, наскільки вистачить учителів на кшталт «так шкода ж» бути на зв‘язку з учнями по 20 годин на добу. Так, батьки зайняті, дитя спить довго й згадує про уроки під вечір. Можна піти на принцип і поставити одиницю. А що зміниться? Як не знає, так і не буде знати. Є учні, для яких і 10 одиниць не завада щастю (у принципі, це абсолютно не катастрофа). Тому спрацьовує вчительське "краще хай під вечір, аніж ніколи". І вчитель жертвує особистим часом. Жертвує дітьми, чоловіком, бо учень вийшов - нарешті! - на зв'язок.
Важливо навчити себе й дітей працювати за графіком. Як мама, наочно бачу, що можна опанувати шкільну програму дистанційно без паніки. Безмежно вдячна колегам за працю, бо мені не доводилося пояснювати ані хімію, ані алгебру, ані англійську (я б, до речі, і не пояснила).
3. Норми етикету. Опанувати елементарні норми етикету. Дивно, коли не лише діти, але навіть і дорослі телефонну розмову починають із власних проблем, навіть не представившись. Ми настільки загралися в "ти - особистість", що норми етикету деякими сприймаються як щось ненормальне (наприклад, що тут такого - телефонувати чи писати вчителям по 23? Вам що, важко відповісти? Ви ж онлайн).
4. Є така професія - учитель. Важливо усвідомити:  ніхто нікому нічого не боргує. Я пішла назустріч своїм одинадцятикласникам й проводила уроки в зручний для них час - о 18.00. Це був особистий вибір. Проте дехто почав обурюватися, мовляв, інші педагоги так не вчинили. Дорогі друзі, це нормально - учителі мають робочий час. Вони НЕ зобов'язані працювати понаднормово, утілюючи чиїсь забаганки.
5. Платформи. Добре б, якби школа централізовано використовувала одну платформу (захищену, із якої не можуть "витекти" персональні дані учнів). Карантин зненацька вихлюпнув нас у море, де порятунок потопельника - справа рук цього ж таки потопельника. Це стало причиною того, що кожен учитель облюбував місце роботи, забувши, що в дитини понад десяток предметів. В умовах дистанційного навчання важливо відмовитися від шоу «Хто більше й краще».
6.  Про кількість годин. Можливо, варто нарешті чесно відповісти на запитання: чого ми хочемо? Щоб учителі вичитали всі години й зробили відповідні записи в класному журналі? Так, бо держава платить за певну кількість годин, відпрацьованих тобою. Але під час дистанційного навчання спрацьовує інший принцип - краще менше, та краще.  Наскільки мені відомо, у нас немає правового механізму, який би регулював "скорочення" годин. Є рекомендації МОН, за якими директор та педрада можуть брати на себе відповідальність щодо ущільнення вивчення програмового матеріалу. Але де гарантія, що за рік-два цього ж директора не перевірятимуть і не запитають, чому саме таке рішення прийнято, на яких правових підставах?
7. Звітність. Потрібно відмовитися від усіх показових звітів назавжди. Найкращий звіт - додати директора до онлайн-класу.
8. Перестати очікувати на ідеального вчителя (не тільки дистанційного), який помахом чарівної палички відкриє таланти обдарованої дитини, а дитина тим часом не робитиме нічого, бо навчання, особливо дистанційне, втомлює. Навчання - робота розуму. Щоб відшліфувати певні навички, є рутинні вправи, які, справді, інколи можуть бути одноманітними. Недавно запитала учнів: "Невже ви завжди чистите зуби тільки з цікавості?" На що почула: "Ні, чистимо, бо мусимо й нема кому нас розважати".

  Чи можна сказати, що вчителі масово завалили тест на дистанційне навчання? Не думаю. Наскільки воно виявилося якісним, не знає ніхто. Але з огляду на те, що у вересні ми ще раз пройдемо карантинний матеріал, переконана, жодної катастрофи не сталося.

Цей список можна продовжувати довго. Та наївно вважати, що тепер усе буде таким, як і раніше. Не буде. Навички, здобуті під час карантину, ми вже точно перенесемо до звичайного, реального класу.
Дорогі колеги! Бажаю всім добре відпочити. Звісно, якщо у вас немає за місяць ЗНО :)

Коментарі

Анонім каже…
Не було дистанційного навчання. Якість знаннь була нульова.
Студенти у вишах не знають елементарної математики, не кажучи вже про все інше.
У вишає існує програма предметів, але фактично, викладачі вишів наново викладають шкільний курс з математики, фізики, біології, хімії.
І от в умовах коли за стандартного навчання нульовий результат, додаються проблеми з дистанційним навчанням.
Люди, вам не здається що це вже дно, і ми починаємо заглиблюватися в мул?

А от мені здається, що державна освіта себе вичерпала і час створбвати освіту за межами державного регулювання.

Популярні дописи з цього блогу

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як

2023 / 2024 навчальний рік: державні стандарти - типові освітні програми - навчальні (+модельні) програми

Тут зібрано матеріали з офіційних джерел, із якими будемо працювати з нового навчального року (формула: стандарт - освітня програма - навчальна програма) 1-4 класи (НУШ) Стандарт Державний стандарт початкової освіти (1 - 4 класи) Типові освітні програми Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3-4 клас Навчальні програми Навчальні програми для 1-4 класів 5-9 класи  Стандарт (НУШ, 5-6, 7 (пілотні в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт базової середньої освіти (5 - 9 класи НУШ, у 2023 / 2024 н.р. - 5-6 класи та 7 (пілотування НУШ) Модельні навчальні програми (за ними розробляють навчальні програми) Модельні навчальні програми для 5-9 класів (НУШ) Стандарт ( 7 (крім пілотних) - 9 класи в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт загальної середн

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 5. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 6. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 7. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 8. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 9. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1 (усі уроки буде опубліковано поступово ) 10. През

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо й ім

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорожня карта  за підруч

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5

Інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу

Корисні інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу створені Людмили Кузьмич, учительки української мови та літератури Самчиківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської міської ради: ✅аудіокнига, ✅експрес-уроки, ✅онлайн-пазли, ✅інтерактивні вправи, ✅онлайн-ігри, ✅літературне доміно, ✅ребуси, ✅онлайн-тести Сьогодні написала колега пані Людмила з Хмельниччини. Надзвичайно приємно читати, що наш підручник української літератури для 6 класу (Олеся Калинич, Світлана Дячок; за наук. редакцією професора Юрія Ковбасенка) надихнув на творчість. Пані Людмила створила сайт - безоплатний інтерактивний додаток. Тож рекомендуємо до використання: інтерактивний додаток зробить уроки цікавішими і яскравішими✨ Дякуємо, пані Людмило! Анотація Зміст Інтерактивні ресурси _____________________________________________ Матеріали до підручника української літератури 5 клас 6 клас 7 клас

До питання роду: який зв'язок між COVID і бешамель?

   В угорській мові з родами все дуже просто: їх нема. Тому важко пояснити угорськомовним дітям, чому українською  книжка, пісня  - вона;  знання, сонце  - воно, а  воєвода, суддя  - він. Це вищий пілотаж. Проте й українськомовним дітям часом непросто доводити, що, наприклад,  бешамель -  вона , хоч і соус :).  Цікаво, що перша згадка про цей соус з'явилася  1651  року в книзі «Le Cuisinier François», яку написав кухар  Людовика XIV . Отже, соус  бешамель  має французьке походження. Але звідки взявся жіночий рід, якщо слово "соус" - чоловічого? З родами іменників у Франції, виявляється, усе не зовсім просто. Сьогодні натрапила на допис про роди іменників Андрія Панченкова - мовознавця, або моволюба, як він сам про себе каже.    "Виявляється, члени Французької Академії ухвалили рішення про те, що слово COVID у французькій мові має вживатися в жіночому роді. Річ у тім, що в англійській абревіатурі COVID "Coronavirus disease" головне слово "disease&q

Про блог 📚

  Понад три мільйони переглядів блогу🙃🙂 Блог Олесі Калинич народився як одна з вимог участі в конкурсі «Учитель року». Хотілося тоді придумати красиву і цікаву назву, яка б легко запамʼятовувалася й привертала увагу… але так і не встигла🙂 Чи планувала таке довге життя для блогу?  Чесно? Звісно, ні. Але виявилося, що моя писанина цікава й іншим. Тому з часом навіть почала називати її більш серйозним словом - допис☝️🙃 …А зараз пишеться все менше й менше…  Чи то часу немає.  Чи не так хочеться реагувати.  Чи не можеш дозволити собі розкоші думок уголос.  Або взагалі з віком мудрієш і усвідомлюєш, що люди обійдуться й без твоїх коментарів 🙂🙃 Дякую постійним читачам і всім, хто залишив свій перегляд як частинку цих трьох мільйонів 🌱

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з української