Перейти до основного вмісту

Публікації

Показано дописи з квітень, 2020

Т. в. о. Любомира Мандзій про завершення навчального року: оцінювання, звітність, ЗНО (онлайн-зустріч)

Уже вкотре Любомира Мандзій, т.в.о міністра освіти і науки України, звернулася до освітян у прямому ефірі щодо завершення навчального 2019 - 2020-го року. Отже, коротко про основне - власне, про те, що вже оприлюднене в листі від 16.04.2020 . Навчальний рік завершиться дистанційно. Маємо бути готові до завершення навчального року дистанційно. Навчальний рік триває до 1 липня. А навчальний процес для всіх, крім 11 класів, - відповідно до структури навчального року, затвердженої педрадою (зазвичай у всіх освітніх закладах навчання завершується в кінці травня). Щодо підсумкового оцінювання. Згідно з листом МОН від 16.04.2020 особливості підсумкового оцінювання - повноваження закладу освіти. Пані Любомира просить освітян не бути суворими, а врахувати технічні можливості учнів. Підсумкова оцінка за семестр має бути виставлена з урахуванням поточного оцінювання до 12 березня та з урахуванням тематичної оцінки дистанційного навчання. Особливості підсумкового оцінювання затверджує

Христос воскрес!

"Христос воскрес, воскрес із мертвих. Він смертю смерть подолав", - співають від сьогодні в храмах. Він увійшов у життя як Переможець. І тому життя завжди перемагає: оновлюється щоразу природа - оновлюємося й ми, повертаючись до себе - таких, якими є насправді. Напевно, не випадково цього року дні карантину припадають на Христове Воскресіння - знак, що всі оновимося й обов'язково повернемося до звичного життя. Зараз же, міркуючи, чому не йдемо до церкви чи в гості, будьмо вдячні за "ув'язнення" у своїх сім'ях і будинках, пам'ятаючи, що могло не бути й цього. Зі святом, друзі! Миру в наш дім і Божої благодаті! Світла, добра, спокійної радості й усвідомленої причетності до того, що це ми творимо наповнене змістом життя. Бережімо й цінуймо одне одного! Здоров'я - у тіло, сили - у душу, добра - у серце, мудрості - у наші голови! Христос воскрес!

Завершення 2019 / 2020 навчального року

Ви вже точно читали важливий для освітян свіжий документ. Сьогодні Міністерство освіти і науки України надіслало роз'яснення (№ 1/9-213 від 16 квітня 2020 року) керівникам департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, а також керівникам закладів загальної середньої освіти щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 навчального року (можна завантажити тут). Цей документ, напевно, є свідченням того, що, здається, за шкільні парти цього року наші діти вже не сядуть, а семестрові та річні оцінки ми виставимо з урахуванням дистанційного навчання. МОН рекомендує "м'які" й водночас об'єктивні варіанти виконання підсумкових робіт.  Чи варто сьогодні дискутувати про об'єктивність оцінок? Так, бали можуть бути трішки завищені через колективне виконання деяких завдань. АЛЕ чи можна переоцінити користь пошукових і дослідницьких робіт із запитаннями, на які не знає прямих відповідей

Дистанційне навчання (за матеріалами виступу п. Руслана Гурака під час онлайн-EdCamp-2020)

    Не помилюся, якщо скажу, що велика частина освітян стежить за масштабною подією - EdCamp-2020, яка проходитиме онлайн увесь тиждень. Сьогодні з 14.30 до 15.35  на зв'язку - пан Руслан Гурак, голова Державної служби якості освіти.  Сесія була інформативною, цікавою й живою. Власне, вразили результати опитувань учнів, батьків, учителів і директорів, які проводила ДСЯО. Дуже коротко про почуте. Державна служба якості освіти спробувала проаналізувати дистанційне навчання в Україні й порівняти з його навчанням у світі. Більшість країн, як і Україна,  виявилися неготовими до дистанційного навчання. Варто відзначити, що в нас іде дуже активний пошук, як організувати швидко і якісно дистанційне навчання. Проте миттєвих універсальних рішень нема.  Якщо учень не засвоює добре предмет, він потрапляє в освітню яму. Служба провела опитування про дистанційне навчання, щоб побачити ЯК організовано освітній процес в Україні. Існує потреба впроваджувати форми змішаного навчання в

Цікаві презентації для уроків

Неординарне, а водночас швидке та зручне оформлення презентацій (публікацій у соцмережах, резюме, коміксів) пропонує  https://www.canva.com/ . Саме тут створюю навчальні матеріали для п'ятикласників - презентації, які перетворюю на відео за допомогою програми запису екрана  https://www.bandicam.com/ua/  (можна завантажити, користуватися елементарно). Якщо ви працюєте з п'ятикласниками, можете використати готові матеріали: Презентацію "Звертання" можна  завантажити тут . Презентацію "Вставні слова та словосполучення" можна завантажити тут.

ЗНО: тести, щоб убити двох зайців (завдання - з мови, наповнення - з літератури) (безкоштовно)

    Як зробити так, щоб із текстом познайомилися навіть ті, хто читати не хоче? Учням можна запропонувати мовно-літературний тест, у якому завдання - з мови, а наповнення - із літератури. Саме через такі тести ми повторюємо вивчене під час підготовки до ЗНО. З іншого боку, це спосіб укотре потренуватися на незнайомому матеріалі. Сьогодні з 11-Б  повторили новелу "Миколи Хвильового "Я (Романтика)" - учні виконають тест, до якого точно нема відповідей в інтернеті.

Звертання (5 клас)

Такий котик із платформи canva супроводжує навчання 5-а, коли не встигаю малювати сама. Презентацію можна оживити й озвучити (наприклад, у програмі bandicam, якою елементарно користуватися. Якщо потрібно, можете завантажити презентацію з блогу: Презентацію "Звертання" можна завантажити тут . Презентацію "Вставні слова та словосполучення" можна завантажити тут.

Про що мовчать інструкції з використання онлайн-платформ

Мітчел Резнік, автор книги "Спіраль навчання", говорить про дизайн-мислення: воно цікаве тим, що часто розраховуєш на одні результати, а отримуєш неочікувані. Це, здається, стосується й дистанційного навчання. За чи не місяць карантину кожен учитель опанував певні платформи, ба, навіть устиг їх полюбити. Ми всі разом вийшли із зони комфорту. Поволі дистанційне навчання почало розставляти крапки на і в житті батьків, дітей, учителів.  Зрозуміли, що воно, як і ліки, має побічні властивості : - учителі мимоволі звикли до родичів на задньому плані під час уроків онлайн, а діти - до вчителів у домашньому одязі. - учителі навчилися приймати батьківський стиль у творчих завданнях (насправді, це дуже добре, бо навіть дорослі зараз навчаються писати твори, пригадують правила пунктуації, орфографії...), а батьки - роботу вчителів.           Проте найцікавішою "побічною властивістю" стала групова робота під час онлайн-тестування. Так, платформи наввипередки пропонуют

ЗНО: 48 - спосіб "швидкого повторення" (ще не видані матеріали, доступ безкоштовний і без реєстрації)

   Звісно, зараз ніхто не знає, коли точно відбудеться ЗНО, але повторювати вивчене потрібно незалежно від дати. Дуже добре, коли учні читають повні варіанти творів. А коли не читають?  Зазираючи тільки до скорочених варіантів, учень ризикує, наприклад, "не впізнати" ліро-епос і сплутати його з епосом. Власне, на таких (і не тільки) розраховане повторення за допомогою таблиць "48", які розміщую для вільного користування (безкоштовно, без реєстрації). Наразі це теми за програмою ЗНО-2020 від фольклору по "Чорну раду" Пантелеймона Куліша (по 9 клас). Наступні таблиці будуть опубліковані згодом. Документ не можна скопіювати. Чому? Шукаючи відповіді на запитання, учні, можливо, користуватимуться пошуком в інтернеті. Їм доведеться вручну набирати цитати чи ключові слова - значить іще раз запам'ятовувати матеріал😊 Що таке "48"? 48 – робоча назва таблиць для повторення творів української літератури за програмою ЗНО-2020. Кожна таб
Ішов якийсь-то день карантину... Ми з 11-б спробували багато чого й зупинилися на традиційних уроках віч-на-віч, тобто в реальному часі. Чому? Напевно, через мотивацію. В інтернеті є все. Та ніхто тобі не скаже простих істин, що "найперше - це притомність духа" (Ліна Костенко). Що коли думаєш, як нудно вдома, можна написати на аркуші речення: "У когось немає дому". Що коли сумно, бо раптом не знадобиться вишукана випускна сукня, варто подумати: "У когось нема не те що сукні, але й можливості заробити на їжу й ліки". Що коли переживаєш, як буде в майбутньому, треба залишити проблеми, які не можеш вирішити зараз, Богу. І просто совісно робити те, що вмієш і можеш, тут і тепер. ...Власне, подумки нагадуєш собі не вчительку, а тренера, який не дозволяє спортсмену здатися. Учора ми взялися за повторення віршів (за програмою ЗНО), озброївшись традиційним методом асоціацій. Принцип простий: один день - один твір. Якраз устигнемо - тепер ЗНО не на нос