Перейти до основного вмісту

Українська література для 5 класу НУШ

 



_______________________________________________
Підручник (електронна версія)

Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу)

Плани-конспекти Людмили Власенко

Презентація підручника

Календарно-тематичне планування

Розробки уроків (1 частина)

Контрольні роботи

Самостійні роботи

Робочий зошит

Література для читання влітку (4 клас)

Література для читання влітку (5 клас)

Придбати підручник

ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ!  


Покликання на навчально-методичний супровід підручника (пілотування)

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК для 5 класів закладів загальної середньої освіти Частина І

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК для 5 класів закладів загальної середньої освіти
 Частина ІІ

Календарно-тематичне планування

Література для читання влітку (4 клас)

Література для читання влітку (5 клас)

Автори про пілотні навчальні матеріали української літератури для 5 класів НУШ (відео)

ВІДГУКИ ВЧИТЕЛІВ

Українська література. 5-6 класи (модельна навчальна програма)



________________________________________________________________________

Щоденник підручника 📚

Матеріали пілотного навчального посібника, який наразі доопрацьовуємо, зміщено на сайті видавництва: https://aston.te.ua/catalog/pilotuvannia-osvitnikh-materialiv/

Переглянути електронний варіант поки що посібника можна тут: https://aston.te.ua/userfiles/file/ukr_l_t_5_kl_na_sayt.pdf

03.06.2022


Цей скромний посібник зі світлини колись мріяв стати підручником🌿


Але мрії, якщо над ними працювати, стають реальністю🙂


Тому сьогодні - найщиріші слова вдячності всім людям, які нас підтримували, які спонукали до праці й допомагали вірити в себе🙂


Дорогі колеги! Дякуємо за те, що повірили нашому підручнику й нам як авторкам. Дякуємо за потужний кредит довіри, з яким ми отримуємо не лише вашу підтримку, а й величезну відповідальність, бо майже в кожному куточку нашої України дитячі розум і серця торкатимуться й нас через сторінки цієї новонародженої книжки🙂


Сьогодні оголошено результати конкурсного відбору: наш підручник #украінська_література #5_клас #НУШ - серед переможців🙂


Нам випала честь змагатися з потужними авторськими колективами - і це робить здобутки ще більш цінними❤️

Адже наш зі   Svitlana Diachok підручник за науковою редакцією шановного Юрій Ковбасенко посів за кількістю голосів почесне друге місце, поступившись тільки відомому в усій Україні автору підручників Олександр Авраменко🙂


Попереду багато роботи. Шлях не завершено - його тільки розпочато. Розпочато в складний для нашої держави час. Але війна в рази збільшує відповідальність за долю наших дітей і за їхню освіту💙💛


Принагідно вітаємо всі авторські колективи з визнанням і тішимося з можливості бути частиною потужної всеукраїнської освітянської спільноти❤️


З любов‘ю, вдячністю, вірою й усвідомленням рівня відповідальності 💙💛


… Мрії здійснюються: посібник справді став підручником🙂❤️


24.05.2022

Від сьогодні (24.05) до 29 травня вчителі обирають підручники для 5 класу НУШ. 

Ми створили підручник з української літератури, за яким можна й потрібно навчатися в цікавій і доступній формі. 

Учитель зекономить час, готуючись до уроку за нашим підручником, бо матиме весь арсенал під рукою (і підручник, і супровідний сайт). 

Тож коротко про підручник #українська_література_нуш #5_клас  (автори Олеся Калинич, Світлана Дячок, за науковою ред. професора Юрій Ковбасенко): 

✅тексти - марковані прикладами теорії;

адаптовані для п‘ятикласників; 

скорочені варіанти повістей, але за кодом - повні); 

✅теорія - чітко, коротко, доступно, з прикладами і в правилах, і в текстах; 

теорія візуалізована схемами, таблицями, малюнками;

✅завдання різних рівнів - «низькі пороги та високі стелі»; 

запитання, на які є однозначна відповідь і на які відповіді нема (так, життя також не відповідає однозначно на запитання);

✅алгоритми до творчих завдань; до створення проєктів; 

✅тести - «звичайні» й візуальні, у форматі ЗНО та «на декілька дій»; 

✅власне висловлення - навчаємося зв‘язно висловлюватися - усно й письмово; 

✅робочий зошит (Svitlana Diachok)

✅зошити для самостійних та контрольних робіт (у форматі ЗНО) (Олеся Калинич); 

✅плани-конспекти уроків для вчителя (Lyudmila  Vlasenko); 

✅аудіосупровід підручника; 

✅ сайт із додатками; 

✅ паперовий та електронний варіанти.

А ще - багато цікавинок🙂, які дозволяють працювати і очно, і дистанційно. 

І найголовніше: у рядках і між рядками - любов до Батьківщини, до української мови, усвідомлення уроків минулого й сьогодення і безмежна віра - у сили життя, у завтрашній день і в нашу велику українську Перемогу💙💛🇺🇦

Спойлер: Тетяна Парадовська вже створила до всіх уроків чудові презентації й тести👌

 ТОВ "видавництво Астон"

Підручник можна переглянути тут: 

https://aston.te.ua/pidruchniky/vybir-pidruchnykiv-dlia-5-klasu-2022/ukrainska-literatura-5-klas/?fbclid=IwAR3d88Qlu0OY7rMElDUS9rm4B8AjzrBved3jBOpfwHctMpLWCYr6JN2TYBU


06.02.2021



Продовжуємо роботу над підручником для 5 класу НУШ 👌

Сьогодні - про QR-коди✔️

✔️За санітарними нормами, підручник не може мати необмежену кількість сторінок. Але ж стільки всього цікавого хочеться вмістити на сторінках😊 

✔️Тому за кодами - не лише додаткова інформація та завдання, які не будуть надруковані, а й своєрідні дорожні карти, як виконувати ці завдання. 

✔️Не достатньо пропонувати дітям створити, треба показати спосіб, як це можна зробити😊

Відео - робочий варіант. 

Svitlana Diachok

Юрій Ковбасенко

#українська_література_5клас_нуш #5_клас #нуш


———-

31.01.2021


📈Ми часто стаємо свідками поширення дезінформації. 


📈Значна частина населення нашої країни, на жаль, далека від медіаграмотності. Більшість із легкістю поширює неперевірену інформацію, не аналізує джерела. 


📚Культуру читання, аналізу інформації потрібно виховувати змалку. 

📚Можливо, коли виросте покоління медіаграмотних, ми будемо справді нацією, а не територією? 


📒Саме тому в підручнику з української  літератури під час аналізу тексту звертаємо увагу на медіаграмотність. 


🦊У 5-му класі вивчають казку Івана Франка «Фарбований Лис»: твір про те, як звичайнісінький, на перший погляд, лис упав у бочку з синьою фарбою. Цю прикру пригоду завдяки обмеженості світогляду лісових звірів лис використав собі на користь, самопроголосившись царем… 

Чим не благодатний матеріал навчати дітей мислити? 

Медіаграмотність - не перелік різних «це», а щоденна праця, тому ми, автори підручника, й пропонуємо відповідні завдання. 

Svitlana Diachok

Юрій Ковбасенко

#5_клас

#українська_література_5клас_нуш #українська_література #нуш


18.01.2022


Житомир❤️

З Житомиром нас пов‘язує вже давня дружба: спочатку приймали гостей-колег у Хусті в гімназї-інтернаті, потім - майстер-клас разом із Юрій Ковбасенко в Житомирі. 

… Тоді (а можливо, колись саме так розповідатимемо онукам🙃) ще навіть не було карантинів 😊


Сьогодні - віртуальна мандрівка на запрошення вже доброї знайомої Lyudmila  Vlasenko: це була презентація нашого зі Svitlana Diachok та за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка підручника з української літератури для 5 класу НУШ❤️ 


Важливо, щоб ми не звели навчання до кольорових картинок, кодів і ще невідомо яких «прикрас». 

Важливо навчити дітей читати - тоді у нас усіх буде майбутнє❤️


Так завершується ще один день, переповнений зустрічами - і офлайн, і онлайн😊


Напередодні великого християнського свята Водохреща бажаю всім нам чистоти - чистих помислів, почуттів і прагнень✨


16.01.2022


Успішні люди мають великі бібліотеки, а всі інші - великі телевізори.

Ден Кеннеді

📚Головне завдання всіх учителів - навчити дітей читати. 

Ідеться не про вміння впізнавати букви та вимовляти звуки, поєднувати їх у склади й слова (хоча й про це теж). 

📚Важливо, щоб дитина розуміла зміст прочитаного, уміла і відповідати, і ставити запитання; розуміла головне й другорядне; де правда, а де - маніпуляція. 

📚Тоді ця дитина розумітиме і математику, і хімію, і фізику. 

📚Бо читання - усьому голова. 

✔️Разом зі Svitlana Diachok та Юрій Ковбасенко створюємо підручник, який би допоміг дитині навчитися читати. 

✔️Про всі особливості підручника #українська_література_5клас_нуш - у наступних дописах (усі дописи можна буде переглянути в блозі під назвою «Щоденник підручника»)

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорож...

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

Поділ класів на групи: оновлений Порядок

Огляд  Наказу МОН № 808 від 3 червня 2025 року  щодо змін у  порядку поділу класів на групи Наказ поширюється на всі державні й комунальні заклади загальної середньої освіти. Поділ класів на групи можливий за наявності відповідних умов (кадри, лабораторії, укриття) і в межах фонду зарплат. Навчальне навантаження не має перевищувати затверджені плани з урахуванням поділу. Засновник зможе самостійно ініціювати поділ класу, у тому числі на інші предмети, за рахунок власних коштів. Перелік предметів та порогові значення: Українська мова/курси– понад 27 учнів (або 22 в містах/15 у селі для мов нацменшин) Іноземні мови – понад 27 учнів Мови нацменшин – мінімум 2 групи по ≥ 8 учнів Різні іноземні мови – мін. 2 групи або міжкласні групи Поглиблене вивчення мов та профільні предмети – групи по ≥ 8 учнів, не більше 3 груп Семінари, практичні, лабораторні – понад 27 учнів Фізкультура (10–12 класи) – при > 27 учнів, але ≥ 8 в групі Захист України – аналогічно фізк...

Дитиноцентризм чи вседозволеність? Межа, яку легко стерти й дуже боляче повертати

Катерина Гольцберг, українська авторка, дитяча та сімейна психологиня, під час фестивалю "Вчителі майбутнього" у Львові говорила про надзвичайно важливі істини - істини, які для багатьох  батьків звучать не дуже приємно. Але голос здорового глузду варто чути. Ось деякі думки. Дитина — не клієнт. І не король. І навіть не проєкт. А хтось значно важливіший. Чому ідея «успішного успіху» так стрімко вкорінилась у нашій культурі? Чому батьківство все частіше нагадує біг у колесі: швидко, голосно, дорого — і постійно з відчуттям, що відстаєш? Найпростіше те, що можна купити.  «Усе найкраще — для дитини» звучить, як мантра, яку зручно підхопили комерційні сервіси. Курси, гаджети, репетитори продають не знання й уміння, а тільки обіцянку прекрасного майбутнього. Але чи можна купити дорослість, що тримається не на кількості занять, а на внутрішньому стрижні? «Швидкі поради» із соцмереж на кшталт «ніколи не засмучуйте дитину». А якщо засмучує світ? Якщо біль — частина росту? Якщо, уника...

10-11 класи: оновлено Типову освітню програму

  Наказ МОН України № 890 від 20 червня 2025 року вносить зміни до Типових освітніх програм для 10–11 класів, затверджених ще у 2018 році. Фактично з аклади освіти отримали більше автономії у формуванні курсів за вибором учнів, зокрема: курси за інтересами; міжгалузеві інтегровані курси; спецкурси на основі модельних або авторських програм. Оновлено й вимоги до вивчення окремих предметів: історії України та Всесвітньої історії — можлива інтеграція; громадянської освіти — акцент на критичне мислення, права людини; інформатики — з урахуванням цифрової трансформації освіти; математики — більше варіантів для профільного поглиблення. Заклади можуть створювати змішані або міжкласні групи для опанування предметів варіативного компонента. Освітня програма може включати модулі та короткострокові курси. Структура освітньої програми у 10–11 класах максимально наближена до нової профільної моделі, яка стартує у 2027 році. Ось порівняльна таблиця основних змін у Типовій освітній п...

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо ...

Надання платних послуг у системі освіти

Липень рясний на оновлення нормативної бази в освіті.  Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 7 липня 2025 р. № 808 унормовано ЗМІНИ, що вносяться до переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності. Платні послуги в системі освіти - тема не нова, адже вони зафіксовані П остановою КМУ №796 (2010 р.) , а згодом - і ЗУ "Про освіту" (2017 р). Зручно аналізувати зміни у формі таблиці, яка відображає постанову Кабінету Міністрів України від 7 липня 2025 року № 808 у зв'язку з попередніми документами — Законом України «Про освіту» (ст. 78) та Постановою КМУ № 796 від 27.08.2010. Порівняльна таблиця нормативних актів щодо платних послуг у системі освіти Критерій / Документ Закон України «Про освіту» (ст. 78) Постанова КМУ № 796 (2010) Постанова КМУ № 808 (2025) Тип документа Закон Постанова Постанова (зміни до попередньої) ...

8 клас. Українська література (методичний супровід)

2024 / 2025 навчальний рік Апробація (оновлено 25.11.2024) Для вчителів, які апробують посібник української літератури для 8 класу Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка).  Цю сторінку будемо оновлювати поступово. Українська література. Посібник для 8 класу (частина 1) Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка) Модельна програма Навчальна програма Календарно-тематичне планування  (Світлана Дячок) Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Комплексні підсумкові роботи Завдання КПР (семестр 1, усі розділи) Відповіді КПР (семестр 1, усі розділи) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри)

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як...

Дорожня карта: зразки комплексних контрольних робіт та оцінювання (2024 / 2025 н. р.)

🔖Українська мова, 🔖українська література, 🔖зарубіжна література 🗂️Дорожня карта (автори Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко) пропонує такий маршрут у системі оцінювання - усе в одному документі:  📚нормативна база; 📚рекомендації щодо оцінювання; 📒5-7 (8 пілотні) класи: 🖇️зразки комплексних підсумкових робіт; 🖇️зразки завдань за групами результатів (УВ, ПТ, ПВ, ДМ); 🖇️зразки заповнення сторінок класного журналу (різні варіанти) тощо 📗8-11 класи: 🖇️критерії оцінювання; 🖇️поточне оцінювання; 🖇️види робіт тощо Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) Більше матеріалів на тему тут.