Перейти до основного вмісту

Новації ЗНО-2019: збільшення тестів до 105 з української мови й фізичне виховання як предмет ЗНО

 
  Новації ЗНО-2019: збільшення тестів до 105 з української мови й фізичне виховання як предмет ЗНО, а також - аудіювання тексту з української мови й ще декілька ... фейкових рядків представила колегам на одному зі слайдів презентації сьогодні в ЗІППО :) Чому? Щоб підтвердити, як діє клікбейт (поширення новин через заголовки без читання тексту).

  Сьогодні лекція була не зовсім лекцією, швидше спілкуванням про те, що хвилює кожного: як зробити урок цікавим і дієвим (у розумінні учнів); говорили про доцільність нововведень і можливість реалізації їх. Не секрет, часом нам здається, що за гонитвою за ключовими компетентностями, наскрізними лініями й іншими "фішками" Нової української школи ми губимо щось важливе: знання замінюємо грою, дисципліну - шумом і сміхом, а прогнозований результат - красивими звітами. Та насправді в школі місце і знанням, і грі, і сміху. Навчання може й має бути цікавим і не важким.
   Частина нашої розмови - про теми, які прозвучали під час конкурсу "Учитель року-2018": медіаграмотність, елементи інклюзивної освіти та STE(A)M-освіта на уроках української мови. Проекти конкурсанток спонукали говорити про важливі теми, адже, як виявилося, поняття, такі актуальні й часто вживані, багатьом не зовсім зрозумілі.
   Буває, вчителі відмахуються: "Куди там ще медіаграмотність на уроці розглядати, якщо не вистачає часу на підготовку до ЗНО?" Не оголосивши наступне питання, представила колегам липовий документ  "Новації ЗНО-2019" : збільшення тестів до 105 з української мови й фізичне виховання як предмет ЗНО, а також - аудіювання тексту з української мови :) . Дехто з подивом слухав "новину", дехто обурювався. Я навмисно не дала колегам можливості перевірити "новину", щоб викликати їх на обговорення :) . Приємно, що багато хто з присутніх захотів спробувати такий прийом у класі як роботу з текстом :)
  Також ми створювали ментальні карти - кожен власноруч. У Львові під час майстер-класу в рамках  фестивалю, організованого видавництвом "Соняшник", я отримала безцінний досвід: підготувала для ментальних карт шпаргалку з  QR-кодами. Можливо, задум спочатку й був цікавий, та виявилося, що коли одночасно інтернетом мало скористатися близько 60 колег, мережа просто "зависла". Реальність показала, що найкращий гаджет - у голові :) . Тому сьогодні ми відмовилися від гаджетів - і вийшло непогано :) . Звичайно, складали не просто "скелет" уроку, а простежували реалізацію ключових компетентностей і наскрізних ліній на уроці української мови. Не так уже й суттєво, створена карта від руки чи в комп'ютерній програмі, кольорова чи ні. Важливо не просто "силоміць" прив'язувати до структури уроку пояснювальну записку з програми, а органічно вплітати потрібні навчальні ресурси в канву перебігу роботи. Спочатку аналізували декілька ментальних карт, створених конкурсантками під час випробування "Учителя року-2018", а далі створювали свої. На пропозицію колег ми вибудовували ментальну карту за темою "Складнопідрядне речення" - і знаєте, вдавалося легко й невимушено.
  Насамкінець (уже традиційно) говорили про престиж нашої професії і, звичайно, про дітей: у кожній школі є хороші діти й хороші вчителі. От тільки не зрозуміло, чому наша освіта переживає не найкращі часи? Чи, може, не все так безнадійно? :)
P.S. Наголошую: заголовок і всі збіги - вигадка. Читайте не тільки заголовки :) .



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

2023 / 2024 навчальний рік: державні стандарти - типові освітні програми - навчальні (+модельні) програми

Тут зібрано матеріали з офіційних джерел, із якими будемо працювати з нового навчального року (формула: стандарт - освітня програма - навчальна програма) 1-4 класи (НУШ) Стандарт Державний стандарт початкової освіти (1 - 4 класи) Типові освітні програми Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3-4 клас Навчальні програми Навчальні програми для 1-4 класів 5-9 класи  Стандарт (НУШ, 5-6, 7 (пілотні в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт базової середньої освіти (5 - 9 класи НУШ, у 2023 / 2024 н.р. - 5-6 класи та 7 (пілотування НУШ) Модельні навчальні програми (за ними розробляють навчальні програми) Модельні навчальні програми для 5-9 класів (НУШ) Стандарт ( 7 (крім пілотних) - 9 класи в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт загальної середн

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо й ім

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 5. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 6. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 7. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 8. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 9. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1 (усі уроки буде опубліковано поступово ) 10. През

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорожня карта  за підруч

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5

Наприкінці навчального року. А можна перескласти?

Дорогі мої одинадцятикласники та одинадцятикласниці! Ви вже на порозі дорослого життя, а це означає, що дитячий садок позаду і я маю справу з людьми, готовими брати на себе відповідальність (дуже хочеться в це вірити). Можливо, це стандартна фраза, але ваше майбутнє у ваших руках (тут навмисна тавтологія, щоб акцентувати). Звісно, ви можете не вчити напам’ять, не аналізувати помилок, не виконувати домашніх. Страшного нічого не відбудеться. Просто отримаєте менше балів на ЗНО, ніж могли. Просто отримаєте меншу оцінку у свідоцтво, ніж могли… Просто ваші батьки платитимуть за ваше навчання, а могли й не платити б, якби ви виконували свої обов’язки так, як належить. Це і є відповідальність. Ні, я б сказала, навіть своєрідний героїзм. Так, мені не важко намалювати вам оцінки: ви діти розумні, чому не поставити по 10? Та я цього не зроблю з однієї важливої причини: несправедливо оцінювати однаково тих, які навчаються, і тих, які ігнорують роботу. Кому навчання потрібне? Якщо чесно, то ваше

Про блог 📚

  Понад три мільйони переглядів блогу🙃🙂 Блог Олесі Калинич народився як одна з вимог участі в конкурсі «Учитель року». Хотілося тоді придумати красиву і цікаву назву, яка б легко запамʼятовувалася й привертала увагу… але так і не встигла🙂 Чи планувала таке довге життя для блогу?  Чесно? Звісно, ні. Але виявилося, що моя писанина цікава й іншим. Тому з часом навіть почала називати її більш серйозним словом - допис☝️🙃 …А зараз пишеться все менше й менше…  Чи то часу немає.  Чи не так хочеться реагувати.  Чи не можеш дозволити собі розкоші думок уголос.  Або взагалі з віком мудрієш і усвідомлюєш, що люди обійдуться й без твоїх коментарів 🙂🙃 Дякую постійним читачам і всім, хто залишив свій перегляд як частинку цих трьох мільйонів 🌱

До питання роду: який зв'язок між COVID і бешамель?

   В угорській мові з родами все дуже просто: їх нема. Тому важко пояснити угорськомовним дітям, чому українською  книжка, пісня  - вона;  знання, сонце  - воно, а  воєвода, суддя  - він. Це вищий пілотаж. Проте й українськомовним дітям часом непросто доводити, що, наприклад,  бешамель -  вона , хоч і соус :).  Цікаво, що перша згадка про цей соус з'явилася  1651  року в книзі «Le Cuisinier François», яку написав кухар  Людовика XIV . Отже, соус  бешамель  має французьке походження. Але звідки взявся жіночий рід, якщо слово "соус" - чоловічого? З родами іменників у Франції, виявляється, усе не зовсім просто. Сьогодні натрапила на допис про роди іменників Андрія Панченкова - мовознавця, або моволюба, як він сам про себе каже.    "Виявляється, члени Французької Академії ухвалили рішення про те, що слово COVID у французькій мові має вживатися в жіночому роді. Річ у тім, що в англійській абревіатурі COVID "Coronavirus disease" головне слово "disease&q

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з української