Зрозуміло, частина з нас, освітян, уже у відпустці, частина в її очікуванні, тому, здається, що питання інституційного аудиту не таке аж і актуальне. Проте приказка вчить, що сани готувати варто влітку. Мусимо знати: з наступного року планується, що кожна школа повинна проводити внутрішній аудит та оприлюднювати його результати на сайті закладу. До речі, у нашій гімназії вже проведено подібний аудит (з анкетуванням і учнів, і батьків - результати обговорювали на педраді ще до карантину; у закладі вже створено комісію з питань академічної доброчесності).
Сьогодні на цю тему відбувся дуже цікавий вебінар. Якщо ви не встигли взяти в ньому участь, можете переглянути його запис тут: https://www.youtube.com/watch?v=oxeVU6MqU3A ("Академічна доброчесність та інституційний аудит: вебінар", лектор Юрій Вергун).
Цікавими були запитання до п. Юрія Вергуна - директора департаменту інституційного аудиту ДСЯО).
Купівля сертифікатів. Як не прикро це визнавати, та є частина вчителів, готових купити сертифікат про підвищення кваліфікації; інша пропонує послуги пройти курси під вашим іменем, звісно, не безкоштовно. Як реагує на такі випадки ДСЯО? Пан Юрій зауважив, що подібних офіційних звернень до Служби не було. Реалії ж підвищення кваліфікації педпрацівників легко простежити під час аудиту.
Академічна доброчесність. Актуальним є питання щодо академічної доброчесності. Учасники вебінару цікавляться, чи є випадки покарання за академічну недоброчесність (списування, наприклад, домашніх) у закладі освіти. Усі заклади загальної середньої освіти мають використати методичні рекомендації ДСЯО (наразі проект розглядає МОН) для створення внутрішнього документу щодо оцінювання якості освіти, урахувавши принципи академічної доброчесності. Важливо дотриматися таких принципів:
1) самооцінювання освітніх процесів має бути щорічним;
2) заклад освіти має звітувати перед громадськістю через власний сайт;
3) управлінські рішення мають відбуватися на підставі самооцінювання;
4) самооцінювання має функціонувати не лише на папері, потрібно сформулювати культуру якості освіти. Важко не погодитися з паном Юрієм у вирішальній ролі вчителя: якщо ми не будемо говорити з учнями про правила чесної гри, жодне положення, яким би ідеальним воно не було, не допоможе.
Дистанційний аудит. Чи передбачається шкільний аудит під час дистанційного навчання? Під час аудиту проводиться спостереження: від навчальних занять до спілкування між учнями на подвір'ї. Інтерв'ювати учасників освітнього процесу та вивчити документацію можна дистанційно. Але експерти не проведуть "лабораторне дослідження причин хвороб" та досягнень. Це все одно що встановити діагноз через телефон чи інтернет: можливо, але чи він буде правильний? Наразі нема планів проводити інституційний аудит дистанційно. "Але, з іншого боку, - міркує пан Юрій, - ніхто й не думав ані навчатися, ані працювати дистанційно".
Переглянула вебінар і впіймала себе на думці: "...Після місяців дистанційного навчання готовий не тільки уроки проводити, а й пройти інституційний аудит" :)
Коментарі