"Експеримент-10" - назва для форми роботи на уроці в 10 класах :) .
"Геніальна когорта" (ласкава назва для учнів, які вперто не хочуть працювати поза уроком) стверджує, що в неї нема часу не те що перечитувати раніше пройдені твори, а навіть читати ті, що вичаємо зараз. "Що я можу для вас зробити, щоб змінити ситуацію? - цікавлюся в майбутніх як мінімум директорів успішних фірм. - Може, створити систему коротеньких відео по кожній темі? У вільний час зможете переглянути, а на уроці обговоримо проблеми". "Ні, не варто. Ці відео треба дивитися, а ми ж усе одно будемо лінуватися", - коментують деякі десятикласники...
Звичайно, поважаю шановне товариство за щирість, але такі слова звучать для вчителя як виклик... Що ж, там, де не можна мотивувати й переконати, є шанс примусити (у сенсі надихнути) :) . Тому приймаю цей виклик - і побачимо, хто з нас переможе :)
Тож завтра починаємо двотижневий експеримент із десятикласниками (для цього створила комплект карток; прогнозовані часові "витрати" - 5-7 хвилин щоуроку; можливість вибору індивідуальної й групової роботи).
Справжні причини як мінімум дві.
Власне висловлювання (усне й письмове). Розкриваючи ту чи іншу тему, учні мислять вільно, але не можуть швидко навести доречний приклад із літератури. Зазвичай думки рояться навколо твору, вивченого щойно. Без знань текстів політ думки дуже обмежений.
Тести ЗНО. У 10 класі перед учителем постає проблема підготовки дітей до ЗНО. Оскільки курс вивчення української мови закінчується в 9 класі, то в 10-11 є можливість повторити, заповнити прогалини. Із вивченням української літератури ситуація зовсім інша: програма ЗНО включає твори з 5 по 11 клас, а часу на повторення нема. Тест за творами, вивченими у 8 - 10 класах (повторюємо поступово), складений учнями минулого тижня, показав, що... одним словом, потрібно пригадувати навіть те, що знали дуже добре (наприклад, "Слово про похід Ігорів" у 8 класі).
Якщо експеримент не дасть мінімальних результатів, припиняю його в середу.
Про хід експерименту, емоції та знання учнів, очікування й результати - про все згодом у блозі.
P.S. "А оцінка за це буде?" :) Так, обов'язково й щоуроку :).
"Геніальна когорта" (ласкава назва для учнів, які вперто не хочуть працювати поза уроком) стверджує, що в неї нема часу не те що перечитувати раніше пройдені твори, а навіть читати ті, що вичаємо зараз. "Що я можу для вас зробити, щоб змінити ситуацію? - цікавлюся в майбутніх як мінімум директорів успішних фірм. - Може, створити систему коротеньких відео по кожній темі? У вільний час зможете переглянути, а на уроці обговоримо проблеми". "Ні, не варто. Ці відео треба дивитися, а ми ж усе одно будемо лінуватися", - коментують деякі десятикласники...
Звичайно, поважаю шановне товариство за щирість, але такі слова звучать для вчителя як виклик... Що ж, там, де не можна мотивувати й переконати, є шанс примусити (у сенсі надихнути) :) . Тому приймаю цей виклик - і побачимо, хто з нас переможе :)
Тож завтра починаємо двотижневий експеримент із десятикласниками (для цього створила комплект карток; прогнозовані часові "витрати" - 5-7 хвилин щоуроку; можливість вибору індивідуальної й групової роботи).
Справжні причини як мінімум дві.
Власне висловлювання (усне й письмове). Розкриваючи ту чи іншу тему, учні мислять вільно, але не можуть швидко навести доречний приклад із літератури. Зазвичай думки рояться навколо твору, вивченого щойно. Без знань текстів політ думки дуже обмежений.
Тести ЗНО. У 10 класі перед учителем постає проблема підготовки дітей до ЗНО. Оскільки курс вивчення української мови закінчується в 9 класі, то в 10-11 є можливість повторити, заповнити прогалини. Із вивченням української літератури ситуація зовсім інша: програма ЗНО включає твори з 5 по 11 клас, а часу на повторення нема. Тест за творами, вивченими у 8 - 10 класах (повторюємо поступово), складений учнями минулого тижня, показав, що... одним словом, потрібно пригадувати навіть те, що знали дуже добре (наприклад, "Слово про похід Ігорів" у 8 класі).
Якщо експеримент не дасть мінімальних результатів, припиняю його в середу.
Про хід експерименту, емоції та знання учнів, очікування й результати - про все згодом у блозі.
P.S. "А оцінка за це буде?" :) Так, обов'язково й щоуроку :).
Коментарі