Сьогодні на базі СШ №3 І-ІІІ ступенів відбувся семінар учителів української мови та літератури, учителів зарубіжної літератури на тему "Освітньо-філософські засади Нової української школи". Програма виявилася дуже насиченою, але від того не менш привабливою: і презентації, і пряма трансляція уроків у 7-В (учитель Т. В. Постоялкіна), у 9-В (учитель Н. М.), в 11-Б (учитель Юраш Т. І.), і практичне заняття, і навіть шкільні новини.
Наскрізною стала ідея дитиноцентризму. Важливим є вибір форми роботи: гості зібралися в актовій залі й мали можливість переглядати фрагменти уроків (по 20 хвилин) наживо. Звичайно, діти знали про веб-камери й спочатку відчувалося невелике хвилювання, яке швидко зникало. Школа відійшла від принципу "гості на уроці" й виграла двічі: по-перше, діти почувалися вільно; по-друге, вчителі могли відразу ділитися враженнями, що під час відкритого уроку не можливо (учителі не можуть дозволити собі обговорювати урок під час того ж таки уроку).
Своєрідною гумористичною паузою стала трансляція шкільних новин, де ведучими є учні, які в притаманній тільки дітям манері привітали переможців шкільних олімпіад; провели опитування між учителями, як ворожити на судженого напередодні свята Андрія; подали майстер-клас із виготовлення дешевих ялинкових прикрас, а також список рекомендацій, як чекати на Миколая. Найголовніше те, що такі новини не показово-одноразові, а традиційні (уже запозичила ідею для своїх дітей :) ).
Цікавим був і завершальний акорд - практичне заняття з хмарних технологій. У кінці вчителі розривали ланцюг шаблонів у школі. Хочеться вірити, що паперовий ланцюг із бездумним заучуванням, із знаннями без умінь буде розірвано не тільки під час показового заняття, а в кожному класі кожної школи.
Дякую колегам за відпочинок і за великий труд: жоден семінар не вдасться, якщо за ним не стоїть щоденна праця. Навіть гарний показовий урок буде всього-на-всього ляльковою виставою з ефектом метелика (він дуже красивий, але живе мало), якщо кожного дня учитель не проводитиме урок якісно.
Коментарі