Чи легко переконати підлітка, що наприклад, чипси реально шкідливі, а юнацькі проблеми з обличчям вирішуються, якщо відмовитися від солодких газованих напоїв? Ви знаєте, як вибрати ефективний пральний порошок за його складом? І взагалі, як стосуються ці не пов'язані між собою, на перший погляд, теми з уроками української?
Минулого тижня в 9 класі ми почали експеримент із дев'ятикласниками - навчання через картки. Мимоволі гра набула форми ведення "бізнесу".
Отже, команда з 4-5 "підприємців" працює над збагаченням "підприємства" з виготовлення навчальних карток для, припустимо, одинадцятикласників. Картки "викуповує" вчитель за оцінки. Здається, усе просто. Але щоб виготовити картку, треба дуже добре знати матеріал, уміти оперувати ним. А найголовніше завдання: якщо одинадцятикласники не зрозуміють суть картки (теоретико-практичну частину), то хоча б повинні взяти користь для повсякденного життя - наприклад, дізналися, чому, наприклад, потрібне вологе прибирання і які кліщі живуть у пилюці.
Як вести "бізнес"
1.Учитель виготовляє "базу" карток із кожної теми (це легко робити, коли готуєшся до уроку) 2. Група учнів отримує готові 4 картки з теми, що вивчається, й одну пусту картку ("сировинна база").3. Картки треба вивчити й виконати завдання - перевірити дію готового "продукту" на собі. Відповідь оцінюється вчителем, а бали йдуть у фонд "підприємства" ("бухгалтерію" ведуть і учні, і вчитель)
4. За аналогією "підприємство" виготовляє свою картку. Перед тим, як "продати" продукт, його "тестують" на однокласниках: чи зможе сусіднє "підприємство" скористатися матеріалом?
5. Реклама "продукту": розказати, як і на основі чого створено матеріал (етап узагальнення роботи з теми); довести, що "продукт" якісний і ефективний (учитель купує тільки найкращі картки (звичайно, можна "придбати й усі)).
6. Зароблені "гроші" йдуть у спільний фонд. Щоб ніхто не паразитував, учитель залишає за собою право сам визначати того, хто рекламує "продукт".
7. Як використовувати бали з фонду? Варіантів кілька: а) за певним курсом (визначає вчитель) їх можна обміняти та бали до оцінки у журнал; б) накопичувати для "додаткової" оцінки у кінці семестру; в) використати замість негативної оцінки тощо.
Час роботи "підприємства" - щоуроку замість традиційного опитування (до 10 хвилин).
Перші результати
1. Конкуренція за можливість рекламувати чи тестувати "продукт", а звідси - бажання вивчити все якісно й працювати швидко (дозволяю учням фотографувати картки, щоб готуватися вдома - це ініціатива "підприємців" :) ).
2. Картки повторюються (наприклад, тема "Складнопідрядне речення розрахована на багато уроків").
3. Команда кожного разу отримує три "старі" картки й одну "нову" - це дає можливість дуже добре вчити теми через повторення.
4. 1 картка=1 питання з теми, що дозволяє детально вивчити матеріал.
Далі буде .... :)
Коментарі