Мовно-літературна галузь - 2025 / 2026 (Інструктивно-методичні рекомендації з прикладами та коментарями)
Оновлені Інструктивно-методичні рекомендації на 2025/2026 навчальний рік (укладачка - кандидат педагогічних наук Тетяна Гнаткович) стали нагадуванням, що якісна освіта — це про баланс між формальністю документів і живим словом на уроці:
оцінювання результатів навчання ставить акцент не лише на знаннях, а й на компетентностях учня;
цінною є структуризація на групи результатів для мовно-літературної галузі, адже це допомагає вчителю зрозуміти, де учень справді росте, а де ще потребує підтримки;
подано планування оцінювання: ми можемо поєднувати традиційні форми з сучасними інструментами;
роз'яснення про тематичне, семестрове та річне оцінювання тепер бачиться не як формальний підсумок, а як важлива частина шляху учня до власних перемог;
для зручності в документі - нормативна база для вчителів мовно-літературної галузі.
Власне, документ містить детальний перелік відповідей на всі запитання щодо викладання предметів мовно-літературної галузі (українська мова, українська література, зарубіжна література):
Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання
Групи
результатів навчання для мовно-літературної
галузі
Семестрове
та річне оцінювання
Модельні навчальні програми з української мови для 5-6,
7-8 класів
Начальні програми з української мови для 5-6, 7-8 класів
Комплексна підсумкова робота (КПР)
Фронтальні види контрольних робіт з української мови у 9-11 класах
Оцінювання зошитів з української мови
Навчальна та методична література
Освіта в умовах воєнного стану
Модельні навчальні програми з української літератури для
5-6, 7-8 класів
Начальні програми з української літератури для 5-6, 7-8 класів
Особливості викладання української літератури
Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури у 9–11 класах
Оцінювання зошитів з української літератури
Навчальна та методична література
Освіта в умовах воєнного стану
Модельні навчальні програми із зарубіжної літератури для
5-6, 7-8 класів
Начальні програми із зарубіжної літератури для 5-6, 7-8 класів
Особливості викладання зарубіжної літератури
Комплексна підсумкова робота (КПР)
Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної
літератури у 9–11 класах
Оцінювання зошитів із зарубіжної літератури
Навчальна та методична література
Освіта в умовах воєнного стану
Орієнтири щодо завдань за групами результатів для мовно-літературної
галузі
Група 2 ― Працює з текстом (ПТ)
Група 3 ― Письмова взаємодія (ПВ)
Група 4 ― Досліджує мовлення (ДМ)
Критерії оцінювання результатів навчання для мовно-літературної галузі
Свідоцтво досягнень (наказ МОН України №1093 від 02.08.2024 р., додаток 3)
______________________
Може бути цікаво
Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них
Коментарі