Керол Двек, відома американська психологиня, проводить експерименти понад 20 років з метою з'ясувати, чому одні люди не зупиняються перед труднощами, а інші опускають руки за найменших невдач, звинувачуючи всіх навколо. У книзі "Гнучка свідомість" (розділ "Істина про здібності й досягнення") авторка розкриває результати експерименту з учнями.
Для багатьох перехід до середньої школи - час великих випробувань: предмети стають складнішими, а кількість учителів збільшується. Ускладнює ситуацію й те, що це час фізичної перебудови тіла. Усе разом стає причиною зниження оцінок у частини учнів.
Під час експерименту дітей просили пояснити причину низьких оцінок. Багато з них звинувачували себе: "Я невдаха", "Математика не для мене". Інші намагалися перекласти відповідальність на когось: "Учитель мене дратує", "Учитель мене ненавидить", "Усе тому, що вчитель сам, по суті, нічого добре не знає" (Керол Двек подає учнівські відповіді в оригіналі - з образами на адресу вчителів, дозволю собі їх пом'якшити). Цікаво, що експеримент тривав багато років: учні, які звинувачували в невдачах інших, стали дорослими, яким не щастить із керівниками чи роботою взагалі. Також вони не задоволені членами родини.
Була ще й інша частина учнів, які, за їхніми ж словами, відчували смуток через низькі оцінки, але їх чи не з народження привчили, що успіх - вершина, а вгору завжди шлях не простий: іти важко, потрібно зупинятися, а часом навіть повертатися, щоб знайти іншу дорогу. Такі діти не переставали працювати. У їхніх анкетах майже не було нарікань. Ви вже, напевно, здогадалися, що й у дорослому житті в них усе дивним чином складалося добре.
Бенджамін Блум (дослідник методів навчання) детально проаналізував історії успіху 120 осіб. Серед них - світові знаменитості (піаністи, олімпійські чемпіони, математики, неврологи...). Більшість не те що в дитинстві - навіть у юності не виявляла жодних особливих здібностей. Але так було тільки доти, доки вони не почали старанно займатися. Блум підсумовує: "Після сорока років дослідження методів навчання мій головний висновок такий: те, що здатна засвоїти одна людина, може засвоїти майже кожна, якщо їй забезпечити умови навчання".
Керол Двек підсумовує: "Значні досягнення потребують концентрації, величезних зусиль, гнучких стратегій і тактик". Праця - запорука успіху. А ще є синдром найменших зусиль - бажання нічого не робити, критикувати інших і мати все. Бути таким собі ображеним підлітком. Якому просто не пощастило зі шкільними вчителями.
P.S. Цей текст та інші подібні публікую у своєму інстаграмі для старшокласників з двох причин: 1) мотивація; 2)факти для прикладів у власному висловленні (підготовка до ЗНО).
Коментарі
That's because deep inside these 12 words is a "secret signal" that fuels a man's impulse to love, treasure and care for you with his entire heart...
====> 12 Words Who Trigger A Man's Desire Impulse
This impulse is so built-in to a man's mind that it will make him try better than ever before to love and admire you.
Matter of fact, triggering this dominant impulse is so mandatory to achieving the best ever relationship with your man that the moment you send your man a "Secret Signal"...
...You will immediately notice him expose his mind and soul to you in such a way he haven't experienced before and he'll distinguish you as the one and only woman in the universe who has ever truly tempted him.