Перейти до основного вмісту

ІНСТРУКЦІЯ ЩОДО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ



Любі учні! Вітаю всіх із завершенням канікул і початком нового етапу дистанційного навчання!
Ви вже в курсі, що карантин продовжено як мінімум до 24 квітня (якщо ситуація не стабілізується, його буде, напевно, продовжено ще). Усі опинилися в досить непростих умовах, учні так само.
Проте зараз кожен повинен відповідально поставитися до своїх обов’язків, учні – так само. Дистанційне навчання неможливе без вашої самодисципліни. Однак чи є результат без праці? Чи можна стати успішним, якщо нічого не робити?  Якщо паралімпійці здатні на перемоги, то що заважає вам узяти себе в руки?
Ви можете подумати: це моя справа, хочу навчаюся, хочу – ні. «Річки не п’ють свою воду. Дерева не їдять свої плоди. Сонце не світить саме собі. І квіти не пахнуть для самих себе. Ми всі народжені, щоб допомагати один одному»,  – сказав нещодавно в одній із промов Папа Римський Франциск. Не думайте, що ваше навчання –суто ваша справа. Це справа також і ваших батьків, учителів… можливо, прозвучить пафосно, та це справа й вашого майбутнього. Не нехтуйте можливістю навчатися зараз. Поки ви ледарюєте, мрієте, «залипаєте» в соцмережах, ваші майбутні конкуренти навчаються. Людина може все, варто не тільки хотіти, потрібно ще й працювати J.
А зараз –  інструкція щодо роботи під час карантину, у якій є і відповіді на ваші можливі запитання.
1.     Чи обов’язкове дистанційне навчання? Так, обов’язкове для всіх без винятку.
Що робити, коли нема інтернету? Телефонуйте вчительці.

2.     Де і як ми працюємо? Ми працюємо в https://www.classdojo.com/uk-ua/; у вайбері кожного класу є інструкція та паролі для реєстрації. Уся комунікація (пояснення тем, надсилання відео, тестів, робіт, оцінювання) – тільки на цій платформі.
Чому я не можу перевіряти ваші роботи у вайбері? Ваші роботи надходять хаотично, ви спілкуєтеся, жартуєте (це чудово), але, на жаль, мимоволі засмічується чат і мені доводиться перечитувати багато зайвих повідомлень, витрачаючи час дарма.
Чому  саме classdojo? Усі ваші відповіді потрапляють тільки у ваш портфель, не губляться. Оцінки теж бачите тільки ви. Платформа унеможливлює списування. Тому у вайбері жодну роботу НЕ ПЕРЕВІРЯТИМУ.

3.     Відповіді на запитання щодо теми. У відеопоясненнях максимально точно коментуватиму навчальний матеріал та надсилатиму інструкції, що і як виконувати. Звісно, у вас можуть виникнути якісь запитання, на які охоче відповім, але тільки в робочий час, тобто до 14.00 (учителі теж мають готуватися до наступних уроків, а ще – відпочиватиJ ).
Як і де запитувати? Пишете зі своєї сторінки в classdojo (до 14.00 робочого дня).
Для п’ятикласників J. Перед тим як написати запитання, переконайтеся, що в інструкції чи у відео нема на нього відповіді. Будьте уважними й не перепитуйте те, що вже і так написано.

4.     Строки виконання завдань. Ви знаєте, що до кожного завдання є інструкція, у якій вказано дату й годину, до якої можна надіслати завдання. Завдання зі «спізненнями» або не перевірятиму, або оцінюватиму нижчими балами.
Чому вчитель злий і не може зрозуміти, пошкодувати дитину та перевірити її роботу пізніше? Тут річ не в злості і навіть не в небажанні. В учителя час розписаний – він має перевіряти наступні види робіт усіх учнів. Тому наголошую: дотримуйтеся порядку.

5.     Оцінювання. Усі бали, отримані до канікул, переведу в оцінки й виставлю в журнал після карантину (звісно, кожен буде знати свою оцінку). Оскільки карантин продовжено, то ви будете працювати за двома схемами: і накопичувати бали, і писати деякі роботи на оцінки. Про вид оцінювання щоразу повідомлятиму після конкретних завдань (як це було раніше). Оцінки надходитимуть у ваші портфелі (сторінки) в classdojo. Усі зароблені оцінки під час карантину будуть перенесені в журнал обов’язково.


6.     Оформлення робіт. Якщо ви надсилаєте фото роботи, подбайте, щоб воно було не розмите і не затінене. Дехто любить надсилати кілька фотографій однієї роботи. Не ображайтеся, але перевірятиму тільки перше фото: якщо воно неякісне, оцінка буде відповідна. Тому перед тим як відправити фото на оцінку, видаліть неякісні, щоб, бува, випадково не надіслати зайве.
Чому не можу переглянути всі ваші однакові світлини? Дуже просто: це забирає мій час. Пам’ятайте, що у вчителя, крім вас, іще є 100 інших учнів. Поважаймо працю одне одного!

7.     Карантин – не канікули. Не гуляйте в людних місцях, сидіть удома, мийте руки й будьте здоровими! J

З любов’ю –
ваша вчителька J

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дорожня карта: зразки комплексних контрольних робіт та оцінювання (2024 / 2025 н. р.)

🔖Українська мова, 🔖українська література, 🔖зарубіжна література 🗂️Дорожня карта (автори Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко) пропонує такий маршрут у системі оцінювання - усе в одному документі:  📚нормативна база; 📚рекомендації щодо оцінювання; 📒5-7 (8 пілотні) класи: 🖇️зразки комплексних підсумкових робіт; 🖇️зразки завдань за групами результатів (УВ, ПТ, ПВ, ДМ); 🖇️зразки заповнення сторінок класного журналу (різні варіанти) тощо 📗8-11 класи: 🖇️критерії оцінювання; 🖇️поточне оцінювання; 🖇️види робіт тощо Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) Більше матеріалів на тему тут.

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році

Якщо цього року викладаєте предмети мовно-літературної галузі, пройдіть тест для вчителів-словесників. Позначте пункт / пункти, які актуальні для вас. А як уникнути "двочитань" у рекомендаціях щодо оцінювання в 5-7 (8 пілотних) класах НУШ Б як заповнити сторінки журналу щодо оцінювання по-новому В що означають абревіатури УВ, ПТ, ПВ, ДМ Г скільки і яких оцінок має бути Д якою нормативно-правовою базою користуватися Е якою має бути КПР Ключ до тесту. Якщо для вас актуальним є бодай один варіант, читайте роз'яснення в Інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році від ЗІППО  Інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин у 2024/2025 н.р. від ЗІППО Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) ЗМІСТ Українська мова Модельні навчальні програми з україн

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5

Дисципліна й результат

Досягти успіху без тренувань неможливо ані в спорті, ані в навчанні. Тренування потребують дисципліни - саме дисципліни, а не чарів феї над мозком дитини чи дорослого.  Уявімо, що двоє навчаються плавати. Один тренується щодня, інший - зрідка, коли має настрій, натхнення. Хто навчиться плавати? Ви хочете грамотно писати, але просто не пишете? Хочете вільно спілкуватися іноземною, але просто не практикуєте щодня? Думаю, відповідь зрозуміла  Водночас якось останнім часом ми більше говоримо про мотивацію, заохочення і менше - про результати, які дає  дисципліна.  Як привчити дітей до дисципліни? 1. Установити чіткі й зрозумілі правила . Діти мають знати, які правила існують. Визначте їх разом, щоб діти відчували свою причетність. Формулюйте правила зрозуміло і без двозначностей. Наприклад, "Прибери речі в кімнаті" замість "Будь охайним / охайною". 2. Регулярність та послідовність.  Створіть графік, який включає час для навчання, ігор, відпочинку та сну. Діти краще реаг

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1  , інші уроки 11. Презе

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорожня карта  за підруч

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо й ім

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з української

7 клас. Українська література (методичний супровід)

  Навчальний рік 2024 / 2025 Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти Рекомендовано Міністерством освіти і науки України Автори: Олеся Калинич, Світлана Дячок. За редакцією проф. Юрія Ковбасенка М одельна навчальна програма «Українська література. 7–9 класи» (авт.: Т. О. Яценко, В. І. Пахаренко, О. А. Слижук, І. А. Тригуб) Навчальна програма української літератури (відповідно до змін, зазначених у додатку 6 Типової освітньої програми+ особливості оцінювання у 2024/2025 н.р.) (автор Світлана Дячок) Календарно-тематичне планування (оновлене відповідно до вимог щодо оцінювання) (автор Світлана Дячок) Календарно-тематичне планування для завантаження на платформу "Єдина школа" (електронний журнал) (автор Світлана Дячок) Діагностувальне оцінювання (зразок) Зошит для формувального та поточного оцінювання Зошит для контрольного оцінювання Літературні диктанти Паспорти творів Конспекти уроків Зразок (буде додано поступово, також їх можна завантажити на сайті вид