Перейти до основного вмісту

ІНСТРУКЦІЯ ЩОДО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ



Любі учні! Вітаю всіх із завершенням канікул і початком нового етапу дистанційного навчання!
Ви вже в курсі, що карантин продовжено як мінімум до 24 квітня (якщо ситуація не стабілізується, його буде, напевно, продовжено ще). Усі опинилися в досить непростих умовах, учні так само.
Проте зараз кожен повинен відповідально поставитися до своїх обов’язків, учні – так само. Дистанційне навчання неможливе без вашої самодисципліни. Однак чи є результат без праці? Чи можна стати успішним, якщо нічого не робити?  Якщо паралімпійці здатні на перемоги, то що заважає вам узяти себе в руки?
Ви можете подумати: це моя справа, хочу навчаюся, хочу – ні. «Річки не п’ють свою воду. Дерева не їдять свої плоди. Сонце не світить саме собі. І квіти не пахнуть для самих себе. Ми всі народжені, щоб допомагати один одному»,  – сказав нещодавно в одній із промов Папа Римський Франциск. Не думайте, що ваше навчання –суто ваша справа. Це справа також і ваших батьків, учителів… можливо, прозвучить пафосно, та це справа й вашого майбутнього. Не нехтуйте можливістю навчатися зараз. Поки ви ледарюєте, мрієте, «залипаєте» в соцмережах, ваші майбутні конкуренти навчаються. Людина може все, варто не тільки хотіти, потрібно ще й працювати J.
А зараз –  інструкція щодо роботи під час карантину, у якій є і відповіді на ваші можливі запитання.
1.     Чи обов’язкове дистанційне навчання? Так, обов’язкове для всіх без винятку.
Що робити, коли нема інтернету? Телефонуйте вчительці.

2.     Де і як ми працюємо? Ми працюємо в https://www.classdojo.com/uk-ua/; у вайбері кожного класу є інструкція та паролі для реєстрації. Уся комунікація (пояснення тем, надсилання відео, тестів, робіт, оцінювання) – тільки на цій платформі.
Чому я не можу перевіряти ваші роботи у вайбері? Ваші роботи надходять хаотично, ви спілкуєтеся, жартуєте (це чудово), але, на жаль, мимоволі засмічується чат і мені доводиться перечитувати багато зайвих повідомлень, витрачаючи час дарма.
Чому  саме classdojo? Усі ваші відповіді потрапляють тільки у ваш портфель, не губляться. Оцінки теж бачите тільки ви. Платформа унеможливлює списування. Тому у вайбері жодну роботу НЕ ПЕРЕВІРЯТИМУ.

3.     Відповіді на запитання щодо теми. У відеопоясненнях максимально точно коментуватиму навчальний матеріал та надсилатиму інструкції, що і як виконувати. Звісно, у вас можуть виникнути якісь запитання, на які охоче відповім, але тільки в робочий час, тобто до 14.00 (учителі теж мають готуватися до наступних уроків, а ще – відпочиватиJ ).
Як і де запитувати? Пишете зі своєї сторінки в classdojo (до 14.00 робочого дня).
Для п’ятикласників J. Перед тим як написати запитання, переконайтеся, що в інструкції чи у відео нема на нього відповіді. Будьте уважними й не перепитуйте те, що вже і так написано.

4.     Строки виконання завдань. Ви знаєте, що до кожного завдання є інструкція, у якій вказано дату й годину, до якої можна надіслати завдання. Завдання зі «спізненнями» або не перевірятиму, або оцінюватиму нижчими балами.
Чому вчитель злий і не може зрозуміти, пошкодувати дитину та перевірити її роботу пізніше? Тут річ не в злості і навіть не в небажанні. В учителя час розписаний – він має перевіряти наступні види робіт усіх учнів. Тому наголошую: дотримуйтеся порядку.

5.     Оцінювання. Усі бали, отримані до канікул, переведу в оцінки й виставлю в журнал після карантину (звісно, кожен буде знати свою оцінку). Оскільки карантин продовжено, то ви будете працювати за двома схемами: і накопичувати бали, і писати деякі роботи на оцінки. Про вид оцінювання щоразу повідомлятиму після конкретних завдань (як це було раніше). Оцінки надходитимуть у ваші портфелі (сторінки) в classdojo. Усі зароблені оцінки під час карантину будуть перенесені в журнал обов’язково.


6.     Оформлення робіт. Якщо ви надсилаєте фото роботи, подбайте, щоб воно було не розмите і не затінене. Дехто любить надсилати кілька фотографій однієї роботи. Не ображайтеся, але перевірятиму тільки перше фото: якщо воно неякісне, оцінка буде відповідна. Тому перед тим як відправити фото на оцінку, видаліть неякісні, щоб, бува, випадково не надіслати зайве.
Чому не можу переглянути всі ваші однакові світлини? Дуже просто: це забирає мій час. Пам’ятайте, що у вчителя, крім вас, іще є 100 інших учнів. Поважаймо працю одне одного!

7.     Карантин – не канікули. Не гуляйте в людних місцях, сидіть удома, мийте руки й будьте здоровими! J

З любов’ю –
ваша вчителька J

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

8 клас. Українська література (2025 / 2026)

  2025 / 2026 навчальний рік Українська література. Підручник для 8 класу (Олеся Калинич, Світлана Дячок, за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) Електронний додаток на платформі ВШО Дорожня карта за підручником Модельна програма Календарно-тематичне планування (Світлана Дячок) 2 год на тиждень 1,5 год на тиждень 1 год на тиждень Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Зошит для комплексних підсумкових робіт (за групами результатів) (буде додано згодом) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри) Додаткові м атеріали на сайті видавництва "Астон" Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

Дорожня карта - 2025 / 2026

ДОРОЖНЯ КАРТА вчителя / учительки мовно-літературної галузі: інструментарії оцінювання (для 5–8 (НУШ) та 9–11 класів закладів загальної середньої освіти) - справжній грамотний помічник, створений на допомогу педагогам фахівцями Тетяною Гнаткович, Оленою Котусенко, Оксаною Опачко. НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА .. 5 НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВІЙНИ .. 8 РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ .. 9 Групи результатів навчання для мовно-літературної галузі 9 Планування оцінювання . 10 Тематичне оцінювання . 10 Семестрове та річне оцінювання . 11 Орієнтири щодо завдань за групами результатів для мовно-літературної галузі 12 Група 1 ― Усна взаємодія (УВ) . 12 Група 2 ― Працює з текстом (ПТ) . 12 Група 3 ― Письмова взаємодія (ПВ) . 13 Група 4 ― Досліджує мовлення (ДМ) 13 УКРАЇНСЬКА МОВА .. 14 5-8 КЛАСИ .. 14 Фіксація оцінювання за групами результатів навчання з української мови в класному журналі в 5-8 класах НУШ .... 14 Комплексна підсумкова робота (КПР) . 17 Орієнтовні зразки завдань для ...

Мовно-літературна галузь - 2025 / 2026 (Інструктивно-методичні рекомендації з прикладами та коментарями)

Оновлені  Інструктивно-методичні рекомендації на 2025/2026 навчальний рік  (укладачка - кандидат педагогічних наук Тетяна Гнаткович) стали нагадуванням, що якісна освіта — це про баланс між формальністю документів і живим словом на уроці: оцінювання результатів навчання ставить акцент не лише на знаннях, а й на компетентностях учня;  цінною  є структуризація на групи результатів для мовно-літературної галузі , адже це допомагає вчителю зрозуміти, де учень справді росте, а де ще потребує підтримки; подано планування оцінювання: ми можемо поєднувати традиційні форми з сучасними інструментами; роз'яснення про тематичне, семестрове та річне оцінювання тепер бачиться не як формальний підсумок, а як важлива частина шляху учня до власних перемог; для зручності в документі - нормативна база для вчителів мовно-літературної галузі. Власне, документ містить детальний перелік відповідей на всі запитання щодо викладання предметів мовно-літературної галузі (українська мов...

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорож...

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

7 клас. Українська література (2025 / 2026)

  Навчальний рік 2025 / 2026 Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти Рекомендовано Міністерством освіти і науки України Автори: Олеся Калинич, Світлана Дячок. За редакцією проф. Юрія Ковбасенка М одельна навчальна програма «Українська література. 7–9 класи»  (авт.: Т. О. Яценко, В. І. Пахаренко, О. А. Слижук, І. А. Тригуб) Навчальна програма української літератури (2 год)  (автор Світлана Дячок) Календарно-тематичне планування: 1 год на тиждень 1,5 год на тиждень 2 год на тиждень Зошит для комплексного підсумкового оцінювання (за групами результатів)   Діагностувальне оцінювання  (зразок) Зошит для формувального та поточного оцінювання Літературні диктанти Паспорти творів Конспекти уроків _____ Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

6 клас. Українська література (2025 / 2026)

  Матеріали для використання у 2025 / 2026 навчальному році 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма.  Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3.Календарно-тематичне планування 1 год на тиждень 1.5 год на тиждень 2 год на тиждень 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів)   7. Зошит для комплексного підсумкового оцінювання (за групами результатів )  8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита -  поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1  ,  інші уроки ...

5 клас. Українська література (2025 / 2026)

  Оновлено для 2025/ 2026 навчального року 1️⃣ Підручник (електронна версія) 2️⃣Модельна навчальна програма.  Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3️⃣Календарно-тематичне планування (авторка Світлана Дячок): 1 год на тиждень 1,5 год на тиждень 2 год на тиждень 4️⃣ Літературні диктанти 5️⃣ Паспорти творів (оновлено) 6️⃣ Розробки уроків (1 частина) 7️⃣Комплексні підсумкові роботи (за групами результатів) (буде додано згодом). 8️⃣ Зошит для робіт з української літератури для 5 класу Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА  СЛУХАТИ!  Методичний супровід підручника в 2024 / 2025-му н. р. Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

Українська література. 5-9 класи (2025 / 2026)

Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

Літературні диктанти для 6 класу

Новинка Літературні диктанти   - один із безкоштовних методичних додатків до підручника української літератури для 6 класу Олесі Калинич, Світлани Дячок (за ред. проф. Юрія Ковбасенка) у формі таблиць.  Літературні диктанти у формі гри «Так / ні» дозволяють швидко зорієнтуватися, наскільки уважно учні прочитали той чи той текст. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Завдання можна використовувати для формувального оцінювання (бліц-опитування, для самооцінювання, для оцінювання в парі тощо). Відповіді подано за QR -кодом (з відповідними виправленнями, якщо твердження помилкове). Літературні диктанти можна переглянути та завантажити тут  (безкоштовно).