Перейти до основного вмісту

Дистанційне навчання (за матеріалами виступу п. Руслана Гурака під час онлайн-EdCamp-2020)

    Не помилюся, якщо скажу, що велика частина освітян стежить за масштабною подією - EdCamp-2020, яка проходитиме онлайн увесь тиждень.

Сьогодні з 14.30 до 15.35  на зв'язку - пан Руслан Гурак, голова Державної служби якості освіти.
 Сесія була інформативною, цікавою й живою. Власне, вразили результати опитувань учнів, батьків, учителів і директорів, які проводила ДСЯО.

Дуже коротко про почуте.

  • Державна служба якості освіти спробувала проаналізувати дистанційне навчання в Україні й порівняти з його навчанням у світі. Більшість країн, як і Україна,  виявилися неготовими до дистанційного навчання.
  • Варто відзначити, що в нас іде дуже активний пошук, як організувати швидко і якісно дистанційне навчання. Проте миттєвих універсальних рішень нема. 
  • Якщо учень не засвоює добре предмет, він потрапляє в освітню яму.
  • Служба провела опитування про дистанційне навчання, щоб побачити ЯК організовано освітній процес в Україні.
  • Існує потреба впроваджувати форми змішаного навчання в Україні (ідеться про час після карантину).
  • Зроблено акцент на трьох формах взаємодії під час освітнього процесу: учень-зміст, учень-учень, учень-учитель.
  • Голова ДСЯО відзначив досвід дистанційного навчання деяких освітніх закладів Вінниці, Харкова, Полтави, Одеси та ін., а також  приватних закладів освіти Києва.
  • Там, де батьки беруть участь у навчанні, результати значно вищі. Важливо організувати онлайн-курси для батьків; батьки почали теж потрапляти в освітню прірву.
  • На сайті ЮНЕСКО є рекомендації щодо організації дистанційного навчання.
  • Цікавими виявилися відповіді на запитання анкет - вони примушують задуматися.

ДСЯО опрацювала понад 180 тис. заповнених анкет (див. скрин).

Якщо ви додасте всі відповіді зі слайда, отримаєте рівно 180 тис., а не ПОНАД. Цю помилку, за коментарем пана Руслана, допустили навмисно (вона, до речі, була виправлена на наступному слайді), щоб укотре довести: право на помилку мають усі - помилки треба виправляти.


  • УЧНІ. В анкетах діти зазначили: учителі найбільше користуються такими інструментами: вайбер, соцмережі...

Комунікація учень-учитель відбувається через різні платформи - батьки й учні не встигають "перемикатися".
Діти вказали, що їм бракує живого спілкування. Учитель повинен врахувати це.

  • ДИРЕКТОРИ. 57% директорів указали, що для них це перший досвід дистанційного навчання. Тільки 7% успішно використовували його раніше. Упровадити дистанційне навчання на рівному місці неможливо. Зараз є добра нагода розпочати активну роботу по організації онлайн-курсів для учнів школи. У системі вищої освіти дистанційне навчання використовується давно - можна звернутися по допомогу.


  • УЧИТЕЛІ. 79% учителів указали, що їм потрібно підвищити методику оганізації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання.

Час, який учитель витрачає на підготовку дистанційного навчання, у порівнянні з класно-урочним збільшився на 46%.


  • БАТЬКИ. Навантаження на дітей збільшилося на 38%. 60% батьків зауважують, що їм важко мотивувати дитину до навчання.

25%  батьків указують, що дитині вдома важко засвоїти нову тему.

    Руслан Гурак отримав 55 запитань на час відповіді - 3 хвилини (до речі, відповіді на запитання будуть розміщені на сайті ДСЯО).
"Маємо з гідністю пройти виклики", - резюмує голова ДСЯО, дякуючи директорам шкіл і особливо вчителям.  Діти вказали, що їм подобаються онлайн-уроки. Але опитування показало, що це точкові моменти, потрібно будувати систему. Прикінцева цитата: "Краще менше, але краще".

Додам від себе як практик. Учителі вже вкотре опиняються в ситуації, як у казці "Мудра дівчина" (пам'ятаєте: Маруся мала і йти, і їхати водночас?): вони повинні якісно навчити дітей, але не навантажувати їх. Зробити навчання цікавим, але не використовувати різні платформи...
Спілкуватися наживо. Надихати й спонукати. Не дозволити впасти в освітню яму ані учням, ані батькам, ані собі.
Нам справді конче потрібно "облаштувати" доступ до якісного дистанційного навчання, щоб насамперед мати змогу працювати в комфортних умовах - тоді й нашим учням буде комфортно. Учителі готові брати на себе відповідальність, приймати виклики. Але як мінімум варто створити загальнодержавну платформу для роботи, щоб ми не кидалися "від того берега до того".
Зараз багато дискусій точиться навколо вчителів. Тому одну тезу із сьогоднішнього виступу (мені вона здається найголовнішою) дозволю собі винести насамкінець: "Без учителя неможливе дистанційне навчання. Тільки вчитель може знайти мотивацію для своїх учнів. Батьки цього зробити не зможуть".

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як

2023 / 2024 навчальний рік: державні стандарти - типові освітні програми - навчальні (+модельні) програми

Тут зібрано матеріали з офіційних джерел, із якими будемо працювати з нового навчального року (формула: стандарт - освітня програма - навчальна програма) 1-4 класи (НУШ) Стандарт Державний стандарт початкової освіти (1 - 4 класи) Типові освітні програми Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3-4 клас Навчальні програми Навчальні програми для 1-4 класів 5-9 класи  Стандарт (НУШ, 5-6, 7 (пілотні в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт базової середньої освіти (5 - 9 класи НУШ, у 2023 / 2024 н.р. - 5-6 класи та 7 (пілотування НУШ) Модельні навчальні програми (за ними розробляють навчальні програми) Модельні навчальні програми для 5-9 класів (НУШ) Стандарт ( 7 (крім пілотних) - 9 класи в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт загальної середн

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 5. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 6. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 7. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 8. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 9. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1 (усі уроки буде опубліковано поступово ) 10. През

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо й ім

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорожня карта  за підруч

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5

Інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу

Корисні інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу створені Людмили Кузьмич, учительки української мови та літератури Самчиківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської міської ради: ✅аудіокнига, ✅експрес-уроки, ✅онлайн-пазли, ✅інтерактивні вправи, ✅онлайн-ігри, ✅літературне доміно, ✅ребуси, ✅онлайн-тести Сьогодні написала колега пані Людмила з Хмельниччини. Надзвичайно приємно читати, що наш підручник української літератури для 6 класу (Олеся Калинич, Світлана Дячок; за наук. редакцією професора Юрія Ковбасенка) надихнув на творчість. Пані Людмила створила сайт - безоплатний інтерактивний додаток. Тож рекомендуємо до використання: інтерактивний додаток зробить уроки цікавішими і яскравішими✨ Дякуємо, пані Людмило! Анотація Зміст Інтерактивні ресурси _____________________________________________ Матеріали до підручника української літератури 5 клас 6 клас 7 клас

До питання роду: який зв'язок між COVID і бешамель?

   В угорській мові з родами все дуже просто: їх нема. Тому важко пояснити угорськомовним дітям, чому українською  книжка, пісня  - вона;  знання, сонце  - воно, а  воєвода, суддя  - він. Це вищий пілотаж. Проте й українськомовним дітям часом непросто доводити, що, наприклад,  бешамель -  вона , хоч і соус :).  Цікаво, що перша згадка про цей соус з'явилася  1651  року в книзі «Le Cuisinier François», яку написав кухар  Людовика XIV . Отже, соус  бешамель  має французьке походження. Але звідки взявся жіночий рід, якщо слово "соус" - чоловічого? З родами іменників у Франції, виявляється, усе не зовсім просто. Сьогодні натрапила на допис про роди іменників Андрія Панченкова - мовознавця, або моволюба, як він сам про себе каже.    "Виявляється, члени Французької Академії ухвалили рішення про те, що слово COVID у французькій мові має вживатися в жіночому роді. Річ у тім, що в англійській абревіатурі COVID "Coronavirus disease" головне слово "disease&q

Про блог 📚

  Понад три мільйони переглядів блогу🙃🙂 Блог Олесі Калинич народився як одна з вимог участі в конкурсі «Учитель року». Хотілося тоді придумати красиву і цікаву назву, яка б легко запамʼятовувалася й привертала увагу… але так і не встигла🙂 Чи планувала таке довге життя для блогу?  Чесно? Звісно, ні. Але виявилося, що моя писанина цікава й іншим. Тому з часом навіть почала називати її більш серйозним словом - допис☝️🙃 …А зараз пишеться все менше й менше…  Чи то часу немає.  Чи не так хочеться реагувати.  Чи не можеш дозволити собі розкоші думок уголос.  Або взагалі з віком мудрієш і усвідомлюєш, що люди обійдуться й без твоїх коментарів 🙂🙃 Дякую постійним читачам і всім, хто залишив свій перегляд як частинку цих трьох мільйонів 🌱

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з української