Перейти до основного вмісту

Екранізація біографій письменників та творів української літератури (за програмою ЗНО-2020)

      Каталог укладено відповідно до програми ЗНО-2020 з української мови та літератури (зі змінами).


КАТАЛОГ













"Чого являєшся мені у сні?" (романс (Костянтин Данкевич - Іван Франко) супровід ф-но - Р.Ельвова Грамплатівка 8681 (запис 1939 року) З коллекції Віталія Донцова)
"Чого являєшся мені у сні?" (В. Козловський "Знаєш")


Михайло Коцюбинський (біографія)
Михайло Коцюбинський - боротьба та смиренність сонцепоклонника
" Intermezzo" (аудіокнига)
" Intermezzo" (буктрейлер)
"Тіні забутих предків" (1964, худ. фільм)


Ольга Кобилянська (біографія, проект "Невідоме про відомих")
Д/ф "Бути сама собі ціллю. Ольга Кобилянська"
"Valse melancolique" (фільм 1990 року).

Леся Українка (біографія, проект "Великі українці")
"Лісова пісня" (худ. фільм,1961)

"Лісова пісня" (Вистава Національного академічного драматичного театру ім.            І. Франка за драмою-феєрією Лесі Українки)
"CONTRA SPEM SPERO" (виконує Дмитро Черченко)
"CONTRA SPEM SPERO"

Микола Вороний "Блакитна Панна"

Олександр Олесь (коротка біографія)
"Чари ночі" (романс)
"О слово рідне! Орле скутий!"

Павло Тичина (огляд життя та творчості)
"О панно Інно..."
"Ви знаєте, як липа шелестить..."
"Пам'яті тридцяти";      Історична довідка. Бій під Крутами

Максим Рильський (документальний фільм, 10 хв.)
"У теплі дні збирання винограду..."

Микола Хвильовий (фільм із циклу "Розстріляне відродження")
"Я (Романтика)" (фільм)

Володимир Сосюра (фільм із циклу "Час поезії")
"Любіть Україну!" (голос Володимира Сосюри)

Валер'ян Підмогильний (лекція Антона Мухіна)
"Місто" (аудіокнига)


Юрій Яновський (біографія та творчість)
"Майстер корабля" (дуже цікаво лекцію читає Віра Агеєва, д. ф. н., професор кафедри літературознавства НаУКМА).

Остап Вишня ("Із житія Остапа Вишні" - документальний фільм режисера Ярослава Ланчака про страждання Остапа Вишні; у цьому фільмі є фрагменти твору Остапа Вишні "Моя автобіографія")
"Моя автобіографія" 
"Сом"

Микола Куліш (передача із циклу "Розстріляне відродження"
"Мина Мазайло" (частина 1, фільм 1991 року).
"Мина Мазайло" (частина 2, фільм 1991 року).

Богдан-Ігор Антонич (фільм із циклу "Час поезії")
"Різдво" (виконує Христина Соловій).

Олександр Довженко (документальний фільм, 15 хв.)
"Зачарована Десна" (фільм Юлії Солнцевої російською мовою, 1964 р.)

Андрій Малишко (документальний фільм, 6 хв.)
"Пісня про рушник"

Василь Симоненко (документальний фільм "Тиша і грім", 28 хв.)
Василь Симоненко (живий голос)
"Задивляюсь у твої зіниці..."
"Лебеді материнства" (пісня "Виростеш ти, сину"
"Ти знаєш, що ти - людина?"

Василь Голобородько (відеосюжет, 3 хв.)
"Наша мова"

Олесь Гончар (документальний фільм "Люди і долі", 27 хв.)
Біографія за 3 хв. (відеосюжет каналу "1+1")
"Модри Камень"

Григір Тютюнник (документальний фільм "Доля", 44 хв.)
"Три зозулі з поклоном"

Василь Стус (документальний фільм "Василь Стус. Феномен суток")
"Господи, гніву пречистого..."

Іван Драч (документальний фільм із циклу "Час поезії")
"Балада про соняшник" (мультфільм за мотивами твору).

Дмитро Павличко  (документальний фільм, 8 хв.)
"Два кольори" (Дмитро Павличко про пісню "Два кольори")

Ліна Костенко (відеосюжет до дня народження)
" Страшні слова, коли вони мовчать..."
"Маруся Чурай" (фільм із циклу "Невигадані історії", переказ роману у віршах із цитуванням фрагментів).

Іван Багряний (дуже цікава лекція, 26 хв.)
"Тигролови"

Євген Маланюк  (документальний фільм із циклу "Час поезії")
"Уривок з поеми"





Коментарі

Alarico Adalbert каже…
«Я не смог бы закрыть свой первый дом без мистера Бенджамина Ли! Бенджамин и его команда сделали все возможное для меня в этой сделке. Он легко справился с моим очень трудным поворотом во времени и всегда был доступен для меня, когда у меня были вопросы (а у меня было много), даже когда он был вдали от офиса, что я очень ценил! Он и его команда обращались со многими продавцами в последнюю минуту и ​​неустанно работали, чтобы удостовериться, что я смогу закрыть до того, как истечет срок моей аренды (и, соответственно, моей помощи по первоначальному взносу). Мистер Бенджамин - невероятно знающий кредитный офицер, вежливый и терпеливый. Я сделал пару предложений по недвижимости до моей последней покупки, и Бенджамин помогал каждому, часто координируя свои действия с моим агентом за кулисами. Я чувствовал поддержку на протяжении всего процесса. Благодаря Бенджамину и неустанным усилиям его команды, я теперь являюсь счастливым владельцем дома! Я бы посоветовал вам рассмотреть Бенджамина Бриэля Ли для любого вида кредита.
Г-н, Бенджамин Ли Связаться с informaions.via WhatsApp + 1-989-394-3740 Email- lfdsloans@outlook.com.

Популярні дописи з цього блогу

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорож...

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо ...

Назад у майбутнє, або Чому мовно-літературна освіта досі озирається (громадське обговорення концептуальних засад освітніх галузей)

Напевно, немає жодного вчителя літератури, який би не визнавав: неможливо якісно опрацювати за рік десятки текстів (а серед них - і повісті, і романи) - і це лише з української літератури. Приблизно стільки - із зарубіжної. Це без текстів, що стосуються інших навчальних предметів. На тему перевантаження програм дискутують давно і багато - принаймні за мій педстаж (а це понад 20 років) точно. Подібне стосується і курсу української мови. Колись на запитання, навіщо знати всі види обставин, жартома відповіла учням: «Будете знати, що таке обставини місця, часу й причини, - у житті не заблукаєте». Минуло двадцять років - і мушу визнати: ми все ж трохи заблукали. Зокрема, у лабіринті мовних термінів, вивчених напам’ять, і в літературознавчій теорії. Власне, в ідеалі терміни мали б допомогти зрозуміти тексти, а натомість зробили літературу схожою на вправу зі зразковими відповідями.  То що ж робити? Перше  - усвідомити, що навчання - не про стандарт, програму й  підручник, а про...

Проєкт ЗУ. Додаток "Мрія"

 На сайті Верховної Ради України зареєстровано  ПРОЕКТ Закону України  «Про внесення змін до Закону України «Про освіту»щодо використання в освітньому процесі освітнього мобільногододатку «Мрія», а також використання е-документа про освіту» Додаток Мрія є інформаційно-комунікаційною системою, завданнями якої є:   1) забезпечення користувачів інформацією про освітній процес;   2) забезпечення комунікації та взаємодії між учасниками освітнього процесу;  3) формування засобами додатка Мрія електронних відображень інформації, що міститься в документах, які можуть пред’являтися (надаватися) через додаток Мрія, та відображення іншої інформації, що може бути отримана з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно комунікаційних систем, єдиних інформаційних систем та систем електронного документообігу;   4) обробка (збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і пошире...

8 клас. Українська література (методичний супровід)

2024 / 2025 навчальний рік Апробація (оновлено 25.11.2024) Для вчителів, які апробують посібник української літератури для 8 класу Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка).  Цю сторінку будемо оновлювати поступово. Українська література. Посібник для 8 класу (частина 1) Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка) Модельна програма Навчальна програма Календарно-тематичне планування  (Світлана Дячок) Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Комплексні підсумкові роботи Завдання КПР (семестр 1, усі розділи) Відповіді КПР (семестр 1, усі розділи) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри)

10-11 класи: оновлено Типову освітню програму

  Наказ МОН України № 890 від 20 червня 2025 року вносить зміни до Типових освітніх програм для 10–11 класів, затверджених ще у 2018 році. Фактично з аклади освіти отримали більше автономії у формуванні курсів за вибором учнів, зокрема: курси за інтересами; міжгалузеві інтегровані курси; спецкурси на основі модельних або авторських програм. Оновлено й вимоги до вивчення окремих предметів: історії України та Всесвітньої історії — можлива інтеграція; громадянської освіти — акцент на критичне мислення, права людини; інформатики — з урахуванням цифрової трансформації освіти; математики — більше варіантів для профільного поглиблення. Заклади можуть створювати змішані або міжкласні групи для опанування предметів варіативного компонента. Освітня програма може включати модулі та короткострокові курси. Структура освітньої програми у 10–11 класах максимально наближена до нової профільної моделі, яка стартує у 2027 році. Ось порівняльна таблиця основних змін у Типовій освітній п...

Освіта: завдання на 2026 - 2028 роки

Бюджетна декларація на 2026–2028 роки  - дуже цікавий документ ( початок тут ), адже у ньому - не просто розрахунки, схеми й таблиці чи сухий текст офіційно-ділового стилю, а вектори розвитку освіти в найближчий час: уже сьогодні йдеться про мотиваційні стимули для вчителів (які - питання наразі без відповіді), НУШ і профільну освіту з 1 вересня 2027 року, перегляд розрахункової наповнюваності класів за рахунок верифікації, дебюрократизацію освітнього процесу тощо. Тож якою буде  Державна політика у сфері освіти ? У середньостроковій перспективі у сфері освіти буде продовжено подолання наслідків збройної агресії Російської Федерації проти України, а саме:  втрат людського капіталу та освітньої інфраструктури;  погіршення результатів навчання з огляду на внутрішню міграцію учнів та вчителів і за кордон, змін форми здобуття освіти (дистанційної, змішаної);  дефіциту робітничих кадрів для відновлення інфраструктури;  дисбалансу попиту на ринку праці та пропоз...

Поділ класів на групи: оновлений Порядок

Огляд  Наказу МОН № 808 від 3 червня 2025 року  щодо змін у  порядку поділу класів на групи Наказ поширюється на всі державні й комунальні заклади загальної середньої освіти. Поділ класів на групи можливий за наявності відповідних умов (кадри, лабораторії, укриття) і в межах фонду зарплат. Навчальне навантаження не має перевищувати затверджені плани з урахуванням поділу. Засновник зможе самостійно ініціювати поділ класу, у тому числі на інші предмети, за рахунок власних коштів. Перелік предметів та порогові значення: Українська мова/курси– понад 27 учнів (або 22 в містах/15 у селі для мов нацменшин) Іноземні мови – понад 27 учнів Мови нацменшин – мінімум 2 групи по ≥ 8 учнів Різні іноземні мови – мін. 2 групи або міжкласні групи Поглиблене вивчення мов та профільні предмети – групи по ≥ 8 учнів, не більше 3 груп Семінари, практичні, лабораторні – понад 27 учнів Фізкультура (10–12 класи) – при > 27 учнів, але ≥ 8 в групі Захист України – аналогічно фізк...

Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України (проєкт наказу)

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України». Ці зміни мають враховувати реалії війни: наші діти зараз не можуть навчатися як до війни. Ми мусимо нарешті визнати в усій нормативній базі, що доступ до освіти не однаковий: хтось навчається в укритті, хтось — із-за кордону, а хтось, можливо, у більш-менш безпечних фізичних умовах, але не витримує психологічно, бо рідні не поруч. Проєкт стосується умов воєнного стану та передбачає наступне: Учень 3–10 класу може залишитися в тому самому класі, якщо батьки звернуться письмово. Це не про покарання – це про друге дихання. Про «ще раз спробуємо, але спокійно».("...учні третіх – десятих класів можуть бути залишені для повторного здобуття загальної середньої освіти у тому самому класі на підставі письмового звернення до закладу загальної середньої освіти одного з ба...