Перейти до основного вмісту

ЕdCamp у Рокосові. Враження

 


Кажуть, що світ змінило три яблука: яблуко Єви, яблуко Ньютона та яблуко Apple. Без перебільшень сюди можна додати четверте яблуко - символ учительського руху ЕdCamp (погляньте на символ - листочок зверху яблука :) ).   Сьогодні в моєму рідному селі відбувся масштабний захід - освітянська (не)конференція.

Чим для мене стала сьогоднішня подія?

1. ЕdCamp - ярмарок ідей, емоцій.  Безмежно радієш, зустрічаючи давніх знайомих, з якими бачилася аж минулого року на ЕdCamp у Луково (Закарпаття): Олена Ганич, Тамара Павлик, Галина Левко, Оксана Огієнко, Світлана Кострець... Цей ряд можна доооовго продовжувати.
  ЕdCamp - це коли знайомства стають реальними: Вікторія Биркович, Олександр Папіш, Ілля Філіпов :) .
  Приємно бачити знайомих, із якими спілкуєшся в соцмережі. Але неймовірно круто усвідомлювати, що значна частина "енциклопедії" про сучасних учителів приїхала в твоє Рокосово :).
  Саме ЕdCamp познайомив мене з неординарною людиною - генератором ідей - паном Михайлом Комарницьким, директором львівського видавництва "Літопис", і подарував чергову зустріч сьогодні.

2. ЕdCamp спонукає розірвати замкнене коло. Після панельної дискусії колега Лариса Юрик запитала натхненника руху ЕdCamp Олександра Елькіна, чи проводяться подібні заходи серед студентів педагогічних ВНЗ. Пан Олександр відповів, що, на жаль, педагогічну освіту обирають не найкращі випускники й до школи йдуть не найуспішніші студенти, тому рух покликаний мотивувати вчителів, які вже працюють у школі.
  Кілька днів тому на подібну тему спілкувалася з викладачкою УжНУ Оксаною Кузьмою. Запам'яталися її слова: "Знаєш, мої дівчатка не відмінниці, але вони стануть хорошими вчителями, бо люблять те, що роблять". Я глибоко переконана, що ЕdCamp потрібен і сучасним учителям, і обов'язково студентам-майбутнім педагогам, щоб показати: тут, у школі, не все так безнадійно й до неї варто йти.

3. ЕdCamp-експерти. Єдине, про що шкодую: ніяк неможливо потрапити хоча б на половину майстер-класів чи лекцій, бо одночасно виступають 10 експертів (зрозуміло, у різних приміщеннях). Думаю, саме цього бракувало й іншим колегам: доводилося довго думати, яку ж локацію обрати, бо хотілося як мінімум декілька, а може, й усі :). Жаль, що не вдалося почути Миколу Скибу, Михайла Комарницького, Сергія Пазюка..., але переконана, що обов'язково будуть інші можливості.

4. ЕdCamp - майстер-клас від Марини Фоменко, автора першої української школи графології, дуже цікавий саме для вчителів, які, погодьтеся, бачать різні дитячі почерки. Кожна правильно і не зовсім добре виписана буква -  ключик до розуміння дитини; хвостики ж, а часом навіть ієрогліфи - не просто літери, написані "по-ледачому", а сигнали зрозуміти й підтримати. Дуже жаль, що час експерта - 50 хвилин - збігає дуже швидко. На щастя, уроки можна переглянути на You Tube. Лектор - професіонал, блискучий оратор. Але знаєте, що з перших хвилин спілкування викликає повагу? Пані Марина, російськомовна киянка, переходить у спілкуванні на українську мову - і це в неї дуже добре виходить.

5. ЕdCamp - радість від спілкування з колегами, які обрали мою локацію. "Старий" учитель в умовах нової української школи: виклики й реальні можливості" (про це - в наступному дописі) - інтерактивна лекція з елементами майстер-класу із створення учнями "підручника" за принципом "співавторства" та знайомства із зошитами з української мови та літератури для 9 класу (автори Д. Дроздовський, О. Калинич) (з автографами :) ).
  Окреме спасибі пані Олесі Браташ, яка вже не вперше обирає мій виступ, - Ваша підтримка надихає :) . Оксаночко Турок, бачила Вас уперше, але враження, що знаю давно :) . Вітання сестрі-філологу! :)

  ЕdCamp - це підсумок. Грандіозного освітянського заходу сьогодні б не було без ініціативи й титанічної праці Галини Білецької, координатора (не)конференції, та її помічниці Тетяни Вакарової. Дівчата, ви молодці! Ви зробили нереально багато! Свято вдалося!
 Велика подяка гостям з усіх куточків України, які знайшли можливість і час приїхати. "Гей, нові Колумби й Магеллани, напнемо вітрила наших мрій!"- сказав би, напевно, Василь Симоненко, побачивши сьогодні шкільні коридори :) .
 А ще б свято точно не відбулося без педагогічного колективу Рокосівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, який гостинно нас прийняв. Шановні колеги! Спасибі за усмішки, за роботу в команді: без вашої допомоги не було б наших емоцій.

ЕdCamp - це обов'язково наступна зустріч із колегами... на яку я вже погодилася :). Залишилося тільки зрозуміти, де знайти вільний час :).

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

8 клас. Українська література (2025 / 2026)

  2025 / 2026 навчальний рік Українська література. Підручник для 8 класу (Олеся Калинич, Світлана Дячок, за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) Електронний додаток на платформі ВШО ПРЕЗЕНТАЦІЇ до уроків (за КТП 2 год на тиждень) Дорожня карта за підручником Модельна програма Календарно-тематичне планування (Світлана Дячок) 2 год на тиждень 1,5 год на тиждень 1 год на тиждень Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Зошит для комплексних підсумкових робіт (за групами результатів) (буде додано згодом) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри) Додаткові м атеріали на сайті видавництва "Астон" Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

7 клас. Українська література (2025 / 2026)

  Навчальний рік 2025 / 2026 Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти Рекомендовано Міністерством освіти і науки України Автори: Олеся Калинич, Світлана Дячок. За редакцією проф. Юрія Ковбасенка М одельна навчальна програма «Українська література. 7–9 класи»  (авт.: Т. О. Яценко, В. І. Пахаренко, О. А. Слижук, І. А. Тригуб) Навчальна програма української літератури (2 год)  (автор Світлана Дячок) Презентації до уроків (2 год на тиждень) Календарно-тематичне планування: 1 год на тиждень 1,5 год на тиждень 2 год на тиждень Зошит для комплексного підсумкового оцінювання (за групами результатів)   Діагностувальне оцінювання  (зразок) Зошит для формувального та поточного оцінювання Літературні диктанти Паспорти творів Конспекти уроків _____ Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

Мовно-літературна галузь - 2025 / 2026 (Інструктивно-методичні рекомендації з прикладами та коментарями)

Оновлені  Інструктивно-методичні рекомендації на 2025/2026 навчальний рік  (укладачка - кандидат педагогічних наук Тетяна Гнаткович) стали нагадуванням, що якісна освіта — це про баланс між формальністю документів і живим словом на уроці: оцінювання результатів навчання ставить акцент не лише на знаннях, а й на компетентностях учня;  цінною  є структуризація на групи результатів для мовно-літературної галузі , адже це допомагає вчителю зрозуміти, де учень справді росте, а де ще потребує підтримки; подано планування оцінювання: ми можемо поєднувати традиційні форми з сучасними інструментами; роз'яснення про тематичне, семестрове та річне оцінювання тепер бачиться не як формальний підсумок, а як важлива частина шляху учня до власних перемог; для зручності в документі - нормативна база для вчителів мовно-літературної галузі. Власне, документ містить детальний перелік відповідей на всі запитання щодо викладання предметів мовно-літературної галузі (українська мов...

Презентації до підручників української літератури (Олеся Калинич, Світлана Дячок, за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка)

Наші підручники української літератури (Олеся Калинич, Світлана Дячок, за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка; видавництво "Астон" ) не ревнують до презентацій: вони знають, що працюють у парі, як текст і підтекст. Презентації до підручників на уроці - це не «щоб було яскраво», а щоб дитина раптом упіймала сенс між рядками і перестала боятися великого тексту. Ми створюємо підручники, а презентації допомагають їх не просто прочитати, а побачити, почути й відчути. Бо живий урок літератури - це коли книжка розгортає зміст, а презентація делікатно підсвічує головне, не заважаючи думати, аналізувати, дискутувати й інтерпретувати. Презентації до підручників української літератури (Олеся Калинич, Світлана Дячок, за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) можна завантажити тут (ПРОДАЖ ЗАБОРОНЕНО): 9 клас; інші матеріали тут. 8 клас; інші матеріали тут . 7 клас ; і нші матеріали тут . 6 клас (буде додано); інші матеріали тут. 5 клас (буде додано); інші матеріали тут.

Дорожня карта - 2025 / 2026

ДОРОЖНЯ КАРТА вчителя / учительки мовно-літературної галузі: інструментарії оцінювання (для 5–8 (НУШ) та 9–11 класів закладів загальної середньої освіти) - справжній грамотний помічник, створений на допомогу педагогам фахівцями Тетяною Гнаткович, Оленою Котусенко, Оксаною Опачко. НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА .. 5 НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВІЙНИ .. 8 РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ .. 9 Групи результатів навчання для мовно-літературної галузі 9 Планування оцінювання . 10 Тематичне оцінювання . 10 Семестрове та річне оцінювання . 11 Орієнтири щодо завдань за групами результатів для мовно-літературної галузі 12 Група 1 ― Усна взаємодія (УВ) . 12 Група 2 ― Працює з текстом (ПТ) . 12 Група 3 ― Письмова взаємодія (ПВ) . 13 Група 4 ― Досліджує мовлення (ДМ) 13 УКРАЇНСЬКА МОВА .. 14 5-8 КЛАСИ .. 14 Фіксація оцінювання за групами результатів навчання з української мови в класному журналі в 5-8 класах НУШ .... 14 Комплексна підсумкова робота (КПР) . 17 Орієнтовні зразки завдань для ...

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо ...

6 клас. Українська література (2025 / 2026)

  Матеріали для використання у 2025 / 2026 навчальному році 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма.  Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3.Календарно-тематичне планування 1 год на тиждень 1.5 год на тиждень 2 год на тиждень 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів)   7. Зошит для комплексного підсумкового оцінювання (за групами результатів )  8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита -  поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1  ,  інші уроки ...

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5...

Про групи результатів, батьків і трохи про каву

Багато моїх колишніх учнів уже виросли настільки, що самі тепер водять дітей до школи. Їхні діти навчаються в місцевих закладах освіти, тож маю унікальну можливість дізнаватися про шкільні новації не тільки з постанов, наказів чи методичних рекомендацій, а з батьківських монологів - щирих, емоційних і дуже життєвих. Зустрічаю Марію (ім’я, звісно, змінене, але сміх - автентичний). Вона дивиться на мене, свою колишню вчительку, і пам'ять відразу малює шкільні роки, щоденник, оцінки, які можна було швидко сховати від мами. Порівнюємо це зі школою її сина й сміємося, бо інакше довелося б плакати.  І тут Марія починає розповідь про своє знайомство з оцінюванням за групами результатів. Для тих, хто ще не занурювався в новітній жанр сучасної освітньої прози, поясню: це коли замість цифр тобі видають докладний словесний аналіз усього: від знань дитини до її внутрішнього космосу. Отже, отримує Марія "табель" - свідоцтво досягень. Власне, не табель, а том перший, частина перша. Арк...

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...