Мистецтво - насамперед емоція. Проте, аналізуючи вірші на уроках, визначаючи мотиви, художні засоби, інколи зводимо поетичний текст до рівня конструктора: створений митцем твір розбираємо на цеглинки, гублячи емоції.
Завтра десятикласники аналізуватимуть поетичні твори Івана Франка. У зошиті з літератури запропоновано "малювати" текст й добирати асоціації (чи написати вільне есе). Готуючись до уроку, зробила малюнок, записавши кілька власних асоціацій. Цікаво, а якими вони будуть у старшокласників? Це той випадок, коли аналіз поезії - у 20 варіантах як мінімум, бо кожен бачить і відчуває по-своєму.
Звичайно, після "емоційного" аналізу буде й традиційний (рубрика "Нестрашна теорія" передбачає "паспортування" твору).
До речі, подібні завдання на основі текстів запропоновано до всіх програмових поезій.
Детальніше про зошити з української мови та літератури тут.
Коментарі