Мітчел Резнік, автор книги "Спіраль навчання", говорить про дизайн-мислення: воно цікаве тим, що часто розраховуєш на одні результати, а отримуєш неочікувані. Це, здається, стосується й дистанційного навчання.
За чи не місяць карантину кожен учитель опанував певні платформи, ба, навіть устиг їх полюбити. Ми всі разом вийшли із зони комфорту. Поволі дистанційне навчання почало розставляти крапки на і в житті батьків, дітей, учителів. Зрозуміли, що воно, як і ліки, має побічні властивості:
- учителі мимоволі звикли до родичів на задньому плані під час уроків онлайн, а діти - до вчителів у домашньому одязі.
- учителі навчилися приймати батьківський стиль у творчих завданнях (насправді, це дуже добре, бо навіть дорослі зараз навчаються писати твори, пригадують правила пунктуації, орфографії...), а батьки - роботу вчителів.
Проте найцікавішою "побічною властивістю" стала групова робота під час онлайн-тестування. Так, платформи наввипередки пропонують зручні інструменти створення тестів або використання готових завдань. Справді, дуже зручно: діти відповідають, а вчитель без перевірки бачить перебіг тестування та результат.
Уявимо, що в нас онлайн-контрольна. Доступ до завдань можна обмежити часом (наприклад, із 11.00 до 11.45). Кількість спроб звести до однієї. Унеможливити перегляд завдань. Тепер усі учні працюватимуть синхронно й не встигатимуть за підказками. Додатково можна перемішати тести, щоб у кожного був тільки свій варіант. Тепер кожен працюватиме винятково самостійно. Наївні!😊 На цьому моменті вмикається групова робота. Те, чого так довго прагнули досягнути в класі (злагодженість, підтримка, толерантність, уміння раціонально витрачати час), зараз спрацьовує в ідеалі😊.
Отже, як можна написати контрольну онлайн швидко й правильно?
За розповідями учасників подій😊
1. Реєструєтеся під своїм ім'ям.
2. Реєструєтеся під чужим ім'ям. Якщо вчителька вас видалила, мовляв, нема таких у класі, реєструєтеся під своїм ім'ям ще раз і кажете, що вас "викинуло" з контрольної (а що, знаєте, який у селі в бабусі під горою слабкий інтернет?).
3. З одного акаунта не розв'язуєте тести, а просто робите скрини завдань.
4. Час іде. Кожен у класі отримує 1 - 2 - 3 тести, шукає відповіді в інтернеті чи розв'язує самостійно.
5. Готові відповіді надсилаєте у групу, де нема вчительки.
6. А тепер можна виконувати тести у своєму варіанті.
7. Готово! Довести, що ви написали несамостійно, неможливо.
8. Точно. Важливо, щоб кожен заробив приблизно свою оцінку. Мав ти з української 6 за семестр? Давай правильних відповідей максимум на 8. А то вчителька щось запідозрить і захоче наново тести написати👆.
...І про це не написано в жодних інструкціях онлайн-користувача.😏
...Тестування може бути тренувальним. А от чи буде оцінка реальною під час контрольної роботи? Практика показує, якщо діти проходять тести не на оцінку, працюють чесно. Є дуже сумлінні учні. А є й такі, які пливуть від оцінки до оцінки, тому в дію йдуть різні методи: допомога "залу" чи друга / батьків, Google...
Кожен учитель знає своїх дітей. Усвідомлює, що не привчили ми всіх до самостійної роботи - працювати є над чим. Розуміє: під час карантину важливі не просто А, Б, В у варіантах, а живе спілкування, підтримка, раціональний розподіл часу 😊, винахідливість і, звісно, створення умов, за яких захочеться працювати самостійно.
Коментарі