Про плюси й мінуси дистанційного навчання можна дискутувати довго. Та беззаперечним є факт - діти багато часу мусять провести з гаджетами. Прихильники суперпрогресу, надтехнологій, підкорення Марсу можуть аплодувати: перед нами нове сучасне покоління, яке з технікою на "ти". І це прекрасно. А тим часом в Америці на 21 майданчику по всій країні вчені почали опитувати дев'яти- і десятирічних дітей та сканувати їхній мозок. Планується протягом десятиліття дослідити більш ніж 11 000 дітей і витратити на це 300 мільйонів доларів.
Андерсон Купер, ведучий телеканалу CNN, в інтерв'ю з провідними американськими науковцями наводить цікаві дані.
Доктор Димитрі Крістакіс (у дитячій лікарні Сіетла був головним автором останніх інструкцій Американської академії педіатрії щодо впливу на дітей часу перебування за екраном) стверджує, що діти, які грають із iPad, не переносять те, що дізнаються із iPad, у реальний світ: "Якщо ви даєте дитині програму, де вона грає з віртуальними Legos, віртуальними блоками та їхніми стеками, а потім поставите перед нею реальні блоки, вона почне все спочатку". Якщо діти намагаються це зробити в реальному житті, виходить так, ніби вони ніколи цього не робили.
Доктор Димитрі Хрістакіс наголошує: "Це не передавальний навик. Діти не переносять знання з двох вимірів у три".
Доктор Гая Даулінг з Національного інституту здоров'я підсумовує, що МРТ виявила значні відмінності в мозку дітей, які користуються смартфонами, планшетами більше за сім годин на день. У таких дітей відбувається витончення кори - це процес зрілості (дорослішання), який відбувається набагато швидше.
"Ми наче посеред природного виду неконтрольованого експерименту над наступним поколінням дітей", - зауважує доктор.
Інтерв'ю та дані дослідження NIH вже показали: діти, які проводять більше ніж дві години на день за екранами, отримують нижчі бали на тестуванні мислення та мови.
Ми наввипередки тішимося, що наші діти працюють онлайн, вирішуючи завдання дотиком пальця. Але ніщо не замінить живого спілкування й роботи в реальному часі в реальному світі. Чи можна відкинути читання, письмо (ручне), рахування (без калькулятора)? Так, можна - для чого ж тоді технології? Але як це на нас, людей, вплине? Чи безперервне навчання віч-на-віч з екраном - навчання?
До речі, інтерв'ю опубліковане ще в 2018 році.
Коментарі