Зараз гаряча "календарно-тематична" пора для вчителів і вже традиційно як учителька-практик (фемінітив як утворити?) отримую запитання від колег щодо певних моментів.
Отже, як оформити (а потім і здійснити) коригувальне навчання?
З повторенням курсу української мови усе зрозуміло: традиційно в кожному класі програмою виділено години для повторення (їх можна збільшити в разі потреби).
У курсі української літератури годин на повторення не передбачено, тому й методичні рекомендації мовчать про це, бо нема сенсу дублювати викладене на с. 3-5 Інструктивно-методичних рекомендацій. Ідеться про пункт "Календарно-тематичне та поурочне планування" (с. 3), у якому рекомендовано:
- провести діагностичну роботу (усні співбесіди), щоб виявити рівень знань за "коронавірусний період";
- оцінки за діагностичну роботу рекомендується НЕ ставити у класний журнал;
- відповідно до результатів учитель вносить у календарно-тематичний план зміни щодо повторення;
- тривалість періоду повторення вчитель визначає самостійно (с.5);
- складати календарно-тематичні плани з урахуванням можливого дистанційного навчання в умовах пандемії.
Вимоги до календарно-тематичного та поурочного планування (с. 3-4):
- календарно-тематичне та поурочне планування здійснюється в довільній формі;
- формат, обсяг, структура, зміст та оформлення є індивідуальною справою вчителя; встановлення таких універсальних документів у межах освітнього закладу, міста, району, області є неприпустимим;
- автономія вчителя має бути забезпечена академічною свободою, включаючи свободу навчання, свободу від втручання в педагогічну чи науково-педагогічну діяльність, вибором форм, методів навчання, авторських програм тощо (які відповідають освітній програмі);
- учитель має право переносити теми відповідно до того, як їх засвоїли учні;
- адміністрація закладу або працівники методичних служб можуть лише надавати допомогу вчителю, а не контролювати його.
Власне, учитель зараз, і справді, має повну свободу у своїй роботі.
Розумний підхід до свободи завжди дає високі результати. Пригадую, наш колишній директор Михайло Семенович Онофрей, на запитання, як правильно вчити дітей (мій перший місяць роботи після університету😇) відповів: "Учіть, як хочете. Тільки не порушуйте закон. За результати також відповідальні ви"😊. Ще в 2003 році ми знали, що таке педагогічна свобода.
Мені імпонують і слова Лі Якокки: "Свобода - це лише квиток на вхід, але якщо хочете процвітати, доведеться платити". Плата за свободу - це відповідальність за власні рішення і вчинки. Проте, здається, важко знайти людей більш відповідальних, ніж учителі.
Коментарі