Способи мотивації є різні: це і позитивні (похвала, премія), і негативні (наприклад, штраф). Дискутувати про ефективність того чи того виду мотивації можна довго.
Поділюся варіантом, який обрали в нашій гімназії. Під час педагогічної ради колектив прийняв рішення провести конкурс на кращий електронний освітній ресурс з навчальних предметів та виховної роботи (до речі, ідея належить дирекції). Мета конкурсу - створення сучасних навчально-методичних матеріалів для змішаного та дистанційного навчання та впровадження їх в освітній процес.
На конкурс подаються матеріали (відеоурок, серія презентацій, інтерактивні вправи тощо) з теми навчальної програми для 5-11-х класів, які показують практичне використання інноваційних технологій, ефективних при впровадженні змішаного чи дистанційного навчання. Матеріали чи покликання на них розміщуються на шкільній платформі у відповідній групі (за бажанням автора, не обов'язково оприлюднюються у відкритих джерелах).
За підсумками конкурсу переможці отримають дипломи І, ІІ, ІІІ ступенів і можуть бути відзначені грошовими преміями (цінними подарунками). Важливо, що конкурс проводиться на добровільних засадах - нікого до участі не примушують, адже творчість потребує свободи.
Для скептиків, які не вірять в активність учителів, зауважу: серед колег уже є охочі подавати власні напрацювання на конкурс.
Власне, такий підхід дозволяє відзначити творчу працю вчителів, а ще - дає можливість популяризувати цікавий досвід. Здорова конкуренція завжди спонукає до творчості. Переконана, що в кожному освітньому закладі є багато вчителів, які мають чималу скарбничку цікавих напрацювань - чому б їхню додаткову працю не відзначити?
Спілкуюся з багатьма освітянами, чимало вчителів (ідеться не про моїх безпосередніх колег) зауважують, що їхню працю не помічають. Подібні конкурси - можливість заявити про себе.
А як мотивують педагогів у вашому освітньому закладі?
P.S. Розумію, що серед читачів знайдуться ті, які обов'язково зауважать, що вчителям виплачують зарплату, тому нехай працюють - яка ще мотивація? Так-от, у дописі йдеться про створення додаткових матеріалів, а це - не обов'язок учителя.
Коментарі