Триває підбиття підсумків конкурсу підручників для 7 класу - уже невдовзі буде оприлюднено результати. Але процес творення - безперервний, тому ми, автори, продовжуємо роботу: зараз це спілкування з майбутніми вчителями. Дякую Олені Семеног, доктору педагогічних наук, професорці, за співпрацю і за залучення до проєктів вищої школи.
Подана нижче інформація - фрагменти статті "Підготовка майбутніх учителів української мови і літератури до навчання у НУШ" (Олена Семеног, Тетяна Дятленко, Олеся Калинич), у якій окреслено роботу з підручником української мови для 7 класу та його можливості.
- Книга структурно логічно впорядкована:
- Організаційна частина (звернення до школярів, «Про умовні позначення»),
- Мовні блоки («Вступ. Мовні обов’язки українців», «Морфологія. Орфографія. Дієслово», «Інформація», «Дієприкметник», «Дієприслівник», «Текст», «Прислівник», «Жанри мовлення», «Службові частини мови. Прийменник», «Сполучник», «Частка», «Вигук», «Спілкування»),
- Додатки («Словники», «Ключі до вибраних завдань»),
- Сторінка для щоденника учня, де можна записувати свої думки, мрії, мотивацію,
- Розділ завершуємо «Сходинками успіху»: запитую себе, відповідаю, наводжу приклади, визначаю свою сходинку успіху.
- Запропоновані параграфи дозволяють учителеві змоделювати перебіг уроку.
- Завдання укладено так, щоб учні й учениці мали можливість продемонструвати розуміння прочитаного, здатність аналізувати й інтерпретувати інформацію, набували умінь обговорювати порушену проблему, переконливо доводити свою думку.
- Рубрика «Мовленнєвий практикум», що пояснює доречність уживання слова, фразе́ми інтерактивний контент: покликання на інтернет-джерела, QR-коди, навчальне відео, вправи.
- Компетентнісно зорієнтовані завдання.
- Використання прийомів технології розвитку критичного мислення й елементів інтерактивного навчання.
- Завдання на основі ігрових та проєктних технологій.
- Розвиток інфомедійної компетентності: навчаємось розрізняти факти і судження, правдиву й фейкову інформацію, різні види маніпуляцій у медіасфері та соціальних мережах.
- Розвиток писемного мовлення
Коментарі