Перейти до основного вмісту

Коли й одиниця - позитивна оцінка, або "Бізнес" на уроці - і не більше :)


-Тільки не я... тільки не я... - калатає дитяче серце на уроці під час опитування.
Та якщо перетворити початок уроку (чи будь-який інший зручний для вас етап) на бізнес, ситуація змінюється кардинально.
  Тижнів зо два 9-А й 7-В  ведуть "бізнес": заробляють "кошти", за які можна купити ...реальні оцінки :) . Звичайно, аби щось купити, потрібно спочатку заробити :) .
Отже, як це працює :)
1. "Пакет документів". Учитель ділить учнів на групи (по 4-5 осіб) і готує "пакет документів" для кожного "підприємства" - набір карток, робочу папку та "розрахунковий лист".
Набір карток - це картки з мовної теми: з одного боку теорія, з іншого - практика: наприклад, інформація про види складнопідрядних речень і речення для аналізу. До речі, важливо, щоб зміст речень був актуальним для підлітків: варто порушити теми про шкідливу їжу, напої; прибирання та особисту гігієну тощо. У конверті карток стільки, скільки учнів у групі.
"Розрахунковий лист" - це таблиця, до якої вносяться дані про зароблені "гроші" та витрати (поіменно).
Робоча папка - конверт, у якому щоразу учні отримують картки.
Звичайно, теми уроків змінюються й картки накопичуються. Щоб учні опрацьовували весь матеріал, учитель щоуроку ставить у конверт потрібні для роботи "документи" (це дасть змогу уникнути ситуації, коли учні працюють із карткою, яку знають найкраще).
2. Власне робота. Учитель на таймері ставить час для гри (у мене це 7 хвилин). Учні виконують завдання на картках (це потрібно робити швидко). Протягом 7 хвилин кожен охочий може йти до дошки й за 30 секунд (повірте, можна встигнути багато :) )  аналізувати вправу зі своєї картки (учитель визначає, яку саме).
Учитель "оплачує" відповідь за 10-бальною шкалою (це не бал для оцінки). Учні записують бал до "розрахункового листа". Важливо заробити якомога більше "грошей": тут і одиниця краще, ніж нуль.
Також "підприємство" може виготовляти власні картки й продавати їх учителеві, наприклад, для роботи в 11 класі (варіантів роботи може бути безліч).
Щоразу учитель визначає, хто "зароблятиме" сьогодні: за бажанням, хто швидше виконає завдання, кого "делегує" група, кого викличе вчитель.
3. Витрати. "Гроші" використовуються в різних цілях:
- залежно від курсу можна купити бал чи два до оцінки в журнал. Наприклад, оцінка за самостійну роботу 8, а учень хоче 10; 1 бал оцінки "коштує" 15 бізнес-балів; група вирішує спільно, чи віддавати "кошти" і скільки (правда, тут діє правило: якщо ти  не ходив на уроки, не можеш купувати нічого); зрозуміло: "підвищена" оцінка в класному журналі - насправді зароблена :) ;
-штраф за неповагу до членів групи тощо.
Важливо, що "бізнес-бали" не купуються й не позичаються.
4. Результати:
- знімається страх оцінки: неправильна відповідь -  просто спроба заробити, а правильна - "гроші";
- підвищується мотивація вчитися: краще знаєш - більше коштів на рахунку; з'являється бажання вчитися додатково: учні фотографують картки, аналізують завдання вдома (ефект тренувальних вправ), допомагають одне одному вивчити матеріал навіть за межами класу (заради "прибутку" на уроці). Єдина проблема - обурення в класі, що час спливає швидко й не всі встигли заробити "гроші" :)
5. Робота вчителя - жодних додаткових витрат часу: завдання до уроку вчитель готує все одно, опитування проводить також. Єдине - змінюється назва опитування й формат. Варіанти роботи можна коригувати залежно від класу, теми тощо.
Зрозуміло, заохотити сильних учнів до праці легко. Та показником роботи "бізнес-груп" є зростання активності та результатів учнів, які не вважають навчання пріоритетом. Що найбільше мотивує? Конкретна вигода. Тож треба зробити її союзником :) .

Правила гри - тут.

Коментарі

Анонім каже…
Добры дзень, усе, я Адрык Вадзім, які жыве ў горадзе Курган, хачу падзяліцца з вамі ўсім пра тое, як містэр Бенджамін дапаможа мне атрымаць крэдыт у 15 000 000,00 рублёў, каб пачаць сваю дастаўку харчовых напояў пасля таго, як я працую некалькі гатэляў тут, у Кургане, проста зарабляць на жыццё, але пры гэтым у мяне ўсё яшчэ ўзнікаюць цяжкасці з аплатай арэнднай платы, але я дзякую Богу, што цяпер я працую самастойна з 5 працаўнікамі, якія працуюць на маёй апецы. Проста, калі вы шукаеце фінансавую свабоду, я параю вам звярнуцца да містэра Бенджаміна з гэтым электронным лістом ніжэй і нумарам прыкладання. Lfdsloans@outlook.com + 1-989-394-3740

Популярні дописи з цього блогу

8 клас. Українська література (2025 / 2026)

  2025 / 2026 навчальний рік Українська література. Підручник для 8 класу (Олеся Калинич, Світлана Дячок, за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) Електронний додаток на платформі ВШО Дорожня карта за підручником Модельна програма Календарно-тематичне планування (Світлана Дячок) 2 год на тиждень 1,5 год на тиждень 1 год на тиждень Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Зошит для комплексних підсумкових робіт (за групами результатів) (буде додано згодом) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри) Додаткові м атеріали на сайті видавництва "Астон" Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

Дорожня карта - 2025 / 2026

ДОРОЖНЯ КАРТА вчителя / учительки мовно-літературної галузі: інструментарії оцінювання (для 5–8 (НУШ) та 9–11 класів закладів загальної середньої освіти) - справжній грамотний помічник, створений на допомогу педагогам фахівцями Тетяною Гнаткович, Оленою Котусенко, Оксаною Опачко. НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА .. 5 НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВІЙНИ .. 8 РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ .. 9 Групи результатів навчання для мовно-літературної галузі 9 Планування оцінювання . 10 Тематичне оцінювання . 10 Семестрове та річне оцінювання . 11 Орієнтири щодо завдань за групами результатів для мовно-літературної галузі 12 Група 1 ― Усна взаємодія (УВ) . 12 Група 2 ― Працює з текстом (ПТ) . 12 Група 3 ― Письмова взаємодія (ПВ) . 13 Група 4 ― Досліджує мовлення (ДМ) 13 УКРАЇНСЬКА МОВА .. 14 5-8 КЛАСИ .. 14 Фіксація оцінювання за групами результатів навчання з української мови в класному журналі в 5-8 класах НУШ .... 14 Комплексна підсумкова робота (КПР) . 17 Орієнтовні зразки завдань для ...

Мовно-літературна галузь - 2025 / 2026 (Інструктивно-методичні рекомендації з прикладами та коментарями)

Оновлені  Інструктивно-методичні рекомендації на 2025/2026 навчальний рік  (укладачка - кандидат педагогічних наук Тетяна Гнаткович) стали нагадуванням, що якісна освіта — це про баланс між формальністю документів і живим словом на уроці: оцінювання результатів навчання ставить акцент не лише на знаннях, а й на компетентностях учня;  цінною  є структуризація на групи результатів для мовно-літературної галузі , адже це допомагає вчителю зрозуміти, де учень справді росте, а де ще потребує підтримки; подано планування оцінювання: ми можемо поєднувати традиційні форми з сучасними інструментами; роз'яснення про тематичне, семестрове та річне оцінювання тепер бачиться не як формальний підсумок, а як важлива частина шляху учня до власних перемог; для зручності в документі - нормативна база для вчителів мовно-літературної галузі. Власне, документ містить детальний перелік відповідей на всі запитання щодо викладання предметів мовно-літературної галузі (українська мов...

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорож...

7 клас. Українська література (2025 / 2026)

  Навчальний рік 2025 / 2026 Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти Рекомендовано Міністерством освіти і науки України Автори: Олеся Калинич, Світлана Дячок. За редакцією проф. Юрія Ковбасенка М одельна навчальна програма «Українська література. 7–9 класи»  (авт.: Т. О. Яценко, В. І. Пахаренко, О. А. Слижук, І. А. Тригуб) Навчальна програма української літератури (2 год)  (автор Світлана Дячок) Календарно-тематичне планування: 1 год на тиждень 1,5 год на тиждень 2 год на тиждень Зошит для комплексного підсумкового оцінювання (за групами результатів)   Діагностувальне оцінювання  (зразок) Зошит для формувального та поточного оцінювання Літературні диктанти Паспорти творів Конспекти уроків _____ Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5...

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як...

Українська література. 5-9 класи (2025 / 2026)

Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо ...