Перейти до основного вмісту

Правила роботи під час карантину

    Нова українська школа повинна бути дитиноцентрованою й комфортною для навчання. Проте в умовах карантину ці засади дещо похитнулися. Наприклад, що робити, коли дитина спить до обіду, потім відпочиває і згадує про навчання о 20-ій, коли батьки повернулися з роботи? Звісно, учитель має розуміти, що некомфортно учням під час карантину прокидатися вранці, і тішитися, що дитина захотіла виконати завдання, бо могла ж і не захотіти...

 Після невдалого першого дня дистанційної роботи (власне, для учнів він був вдалим; а вчительці ще о 23-їй доводилося відповідати на повідомлення дітей, щоб навчання було комфортним...) дослухалася до порад досвідчених колег бути більш вимогливою щодо часу. Справді, занадто велика демократія - основа безладу. Робота ж за планом дає результати. Дякую батькам своїх учнів за підтримку й розуміння😊❤️

Начитавшись порад, як найкраще організувати дистанційне навчання, я для себе вибрала найбільш оптимальні. Вони виявилися ефективними, тому ділюся з колегами, можливо, комусь також допоможуть.

Отже, що я зробила?
1. Створила папку "Карантин", яку розбила на класи (у мене це 5, 8, 10 та 11).
2. Для кожного класу завела електронний журнал (це стимулює більш серйозно ставитися до навчання). Учні бачать свої бали (не оцінки).
3. Розробила систему оцінювання. Кожен матиме можливість протягом карантину заробити 300 - 400 балів (залежно від класу). Якщо "назбирав" 200 балів, звільняєшся від підсумкової роботи (див. правила).
4. Вибрала конкретні платформи: спілкування в групах у вайбері, робота - на "Прометеусі" (10 - 11 класи); "Мій клас" (5 і 8 класи). До речі, платформа "Мій клас" платна,  не всі зареєструвалися - завдання на ній зробила за бажанням.
5. Кожен клас отримує на урок чітку інструкцію, у якій розписано за сторінками, що конкретно вивчити з підручника, зошита-конструктора чи карток, законспектувати, створити; покликання на відповідні відеоуроки в інтернеті тощо. 
6. Також кожен клас отримує відеопояснення вчителя (хто краще знає характер і слабкості наших дітей за нас?). Створення відео забирає багато часу. Роботу можна спростити, якщо записувати тільки екран комп'ютера: зручно, бо ти можеш пояснювати тему, демонструвати зразки роботи на екрані. 
7. Найважливіше - правила роботи. Вони діють. Принаймні вчора о 23.00 учні не писали 😉



Правила роботи під час карантину

1. Карантин -  не канікули. Це навчальний робочий режим, але віддалено. Тому завдання потрібно виконувати обов'язково, а не за бажанням.


2. Задання надсилатиму в групу у вайбері залежно від вашого розкладу (розклад ви знаєте). До кожного завдання отримаєте чітку інструкцію, як працювати і як робити звіт.

3. Ви повинні ознайомитися із поясненням нової теми та завданням до неї під час вашого уроку. Звісно, є варіант, наприклад, проспати й переглянути завдання пізніше, але запитувати, уточнювати можна тільки під час вашого уроку.
Одинадцятикласники можуть звертатися із запитаннями з 8.00 до 20.00 (пільги у зв'язку зі ЗНО :))

5. Виконувати завдання та надсилати його можна протягом доби.

6. Не всі завдання можливо перевірити дистанційно (наприклад, вірш напам'ять). Такі завдання перевірятиму в школі.

5. За кожне завдання можна заробити певну кількість балів (щоразу повідомлятиму, скільки балів "коштує" конкретне завдання). Після карантину нас чекає підсумок та узагальнення вивченого (за темами, які вчили протягом року) - підготовка до іспиту. Учні, які наберуть протягом карантину мінімум 200 балів, від підсумкової роботи  звільняються.

6. Завдання можна виконувати протягом доби. Якщо ви не встигли в цю добу - нічого страшного, просто отримаєте менше балів. Вашу заборгованість я не зможу опрацювати технічно, оскільки працюю дистанційно майже зі ста учнями, маю виділити час на кожного.

7.Як фіксуватиму ваші бали? Дуже просто: записую в електронний журнал. Усі бали сумуються й переводяться в справжню оцінку за шкалою (з нею ви будете також ознайомлені). Оцінки за роботу на карантині отримають усі - від 1 до 12 балів )))

P.S. Усіх вас дуже-дуже люблю. Але я вчителька й повинна допомагати навчатися всім учням, а не окремим. Також мені потрібен час, щоб підготувати завдання для кожного класу. А ще вчитель - це професія, як і будь-яка професія, вона має визначені години, тобто в мене є і робочий час, і особистий.  Дякую за розуміння :)


Коментарі

Unknown каже…
Дякую за поради. Я й вірші перевіряю: робимо запис і відправляємо на вайбер чи на електронку))
Анонім каже…
Пані Олесю,підкажіть, будь ласка, якою шкалою оцінювання Ви користуєтесь для переведення балів в оцінку?
Алла каже…
Шановна пані Олесю, ви супер! Скажіть у якій програмі у вас електронний журнал?
Відмінна робота

Популярні дописи з цього блогу

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорож...

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо ...

Назад у майбутнє, або Чому мовно-літературна освіта досі озирається (громадське обговорення концептуальних засад освітніх галузей)

Напевно, немає жодного вчителя літератури, який би не визнавав: неможливо якісно опрацювати за рік десятки текстів (а серед них - і повісті, і романи) - і це лише з української літератури. Приблизно стільки - із зарубіжної. Це без текстів, що стосуються інших навчальних предметів. На тему перевантаження програм дискутують давно і багато - принаймні за мій педстаж (а це понад 20 років) точно. Подібне стосується і курсу української мови. Колись на запитання, навіщо знати всі види обставин, жартома відповіла учням: «Будете знати, що таке обставини місця, часу й причини, - у житті не заблукаєте». Минуло двадцять років - і мушу визнати: ми все ж трохи заблукали. Зокрема, у лабіринті мовних термінів, вивчених напам’ять, і в літературознавчій теорії. Власне, в ідеалі терміни мали б допомогти зрозуміти тексти, а натомість зробили літературу схожою на вправу зі зразковими відповідями.  То що ж робити? Перше  - усвідомити, що навчання - не про стандарт, програму й  підручник, а про...

Проєкт ЗУ. Додаток "Мрія"

 На сайті Верховної Ради України зареєстровано  ПРОЕКТ Закону України  «Про внесення змін до Закону України «Про освіту»щодо використання в освітньому процесі освітнього мобільногододатку «Мрія», а також використання е-документа про освіту» Додаток Мрія є інформаційно-комунікаційною системою, завданнями якої є:   1) забезпечення користувачів інформацією про освітній процес;   2) забезпечення комунікації та взаємодії між учасниками освітнього процесу;  3) формування засобами додатка Мрія електронних відображень інформації, що міститься в документах, які можуть пред’являтися (надаватися) через додаток Мрія, та відображення іншої інформації, що може бути отримана з національних електронних інформаційних ресурсів, інших інформаційно комунікаційних систем, єдиних інформаційних систем та систем електронного документообігу;   4) обробка (збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і пошире...

8 клас. Українська література (методичний супровід)

2024 / 2025 навчальний рік Апробація (оновлено 25.11.2024) Для вчителів, які апробують посібник української літератури для 8 класу Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка).  Цю сторінку будемо оновлювати поступово. Українська література. Посібник для 8 класу (частина 1) Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка) Модельна програма Навчальна програма Календарно-тематичне планування  (Світлана Дячок) Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Комплексні підсумкові роботи Завдання КПР (семестр 1, усі розділи) Відповіді КПР (семестр 1, усі розділи) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри)

10-11 класи: оновлено Типову освітню програму

  Наказ МОН України № 890 від 20 червня 2025 року вносить зміни до Типових освітніх програм для 10–11 класів, затверджених ще у 2018 році. Фактично з аклади освіти отримали більше автономії у формуванні курсів за вибором учнів, зокрема: курси за інтересами; міжгалузеві інтегровані курси; спецкурси на основі модельних або авторських програм. Оновлено й вимоги до вивчення окремих предметів: історії України та Всесвітньої історії — можлива інтеграція; громадянської освіти — акцент на критичне мислення, права людини; інформатики — з урахуванням цифрової трансформації освіти; математики — більше варіантів для профільного поглиблення. Заклади можуть створювати змішані або міжкласні групи для опанування предметів варіативного компонента. Освітня програма може включати модулі та короткострокові курси. Структура освітньої програми у 10–11 класах максимально наближена до нової профільної моделі, яка стартує у 2027 році. Ось порівняльна таблиця основних змін у Типовій освітній п...

Освіта: завдання на 2026 - 2028 роки

Бюджетна декларація на 2026–2028 роки  - дуже цікавий документ ( початок тут ), адже у ньому - не просто розрахунки, схеми й таблиці чи сухий текст офіційно-ділового стилю, а вектори розвитку освіти в найближчий час: уже сьогодні йдеться про мотиваційні стимули для вчителів (які - питання наразі без відповіді), НУШ і профільну освіту з 1 вересня 2027 року, перегляд розрахункової наповнюваності класів за рахунок верифікації, дебюрократизацію освітнього процесу тощо. Тож якою буде  Державна політика у сфері освіти ? У середньостроковій перспективі у сфері освіти буде продовжено подолання наслідків збройної агресії Російської Федерації проти України, а саме:  втрат людського капіталу та освітньої інфраструктури;  погіршення результатів навчання з огляду на внутрішню міграцію учнів та вчителів і за кордон, змін форми здобуття освіти (дистанційної, змішаної);  дефіциту робітничих кадрів для відновлення інфраструктури;  дисбалансу попиту на ринку праці та пропоз...

Поділ класів на групи: оновлений Порядок

Огляд  Наказу МОН № 808 від 3 червня 2025 року  щодо змін у  порядку поділу класів на групи Наказ поширюється на всі державні й комунальні заклади загальної середньої освіти. Поділ класів на групи можливий за наявності відповідних умов (кадри, лабораторії, укриття) і в межах фонду зарплат. Навчальне навантаження не має перевищувати затверджені плани з урахуванням поділу. Засновник зможе самостійно ініціювати поділ класу, у тому числі на інші предмети, за рахунок власних коштів. Перелік предметів та порогові значення: Українська мова/курси– понад 27 учнів (або 22 в містах/15 у селі для мов нацменшин) Іноземні мови – понад 27 учнів Мови нацменшин – мінімум 2 групи по ≥ 8 учнів Різні іноземні мови – мін. 2 групи або міжкласні групи Поглиблене вивчення мов та профільні предмети – групи по ≥ 8 учнів, не більше 3 груп Семінари, практичні, лабораторні – понад 27 учнів Фізкультура (10–12 класи) – при > 27 учнів, але ≥ 8 в групі Захист України – аналогічно фізк...

Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України (проєкт наказу)

Міністерство освіти і науки України пропонує для громадського обговорення проєкт наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки України». Ці зміни мають враховувати реалії війни: наші діти зараз не можуть навчатися як до війни. Ми мусимо нарешті визнати в усій нормативній базі, що доступ до освіти не однаковий: хтось навчається в укритті, хтось — із-за кордону, а хтось, можливо, у більш-менш безпечних фізичних умовах, але не витримує психологічно, бо рідні не поруч. Проєкт стосується умов воєнного стану та передбачає наступне: Учень 3–10 класу може залишитися в тому самому класі, якщо батьки звернуться письмово. Це не про покарання – це про друге дихання. Про «ще раз спробуємо, але спокійно».("...учні третіх – десятих класів можуть бути залишені для повторного здобуття загальної середньої освіти у тому самому класі на підставі письмового звернення до закладу загальної середньої освіти одного з ба...