Перейти до основного вмісту

Яким має бути вчитель, щоб учні захотіли вчитися ? :)

  Під час Дня вчителя всі ми, педагоги, вмить стаємо досконалими: це нам присвячують вірші, дарують квіти, складають оди...
Та наскільки насправді кожен із нас потрібний учням, щоб вони хотіли вчитися? На цю тему протягом майже двох тижнів проводилося дослідження... звичайно, не англійськими вченими, АЛЕ... :)

Деякі зауваження перед читанням :) :

  •  опитування охопило близько ста учнів 7, 9, 10 й 11 класів, а тому його результати не можуть бути однозначно правильними;
  • 7 клас хоче ласки й ніжності, а 11 -  вимогливості :) ; 
  • багато дітей не можуть упоратися з самодисципліною - пропонують примушувати їх учитися;
  • усі стверджують: учитель мусить бути спортивним, доглянутим і крутим :) ;
  • деякі думки подано цитатами;
  • цей текст не авторський, бо складений із близько ста часом дуже суперечливих думок :);
  • якщо Ви з певними постулатами не погоджуєтеся чи вважаєте їх оксиморонами... напевно, Ви вчитель :) 

Одним словом, проаналізувавши всі думки, здається, знайшла відповідь на запитання про кризу освіти: ідеальний учитель... НЕ ідеальний :) 

Отже, яким має бути вчитель, щоб учні захотіли в нього вчитися ? :)
Точка зору учнів

Вік учителя коливається в межах 23, 35-40, 50, 100 років, бо насправді в школі важлива освіта, а не роки чи стаж роботи.

Стать не така вже й актуальна: учителями можуть бути жінки.  Хоча ні: чоловіки, тому що чоловіки чутливіші до дітей.

Майстерність. Логічно, що ідеальний учитель чітко знає свій предмет, уміє підготувати до ЗНО. Він не повинен читати з книги на уроці - ми й без нього вміємо читати. Це має бути універсальна людина, яка веде блог, дає майстер-класи, розуміється на політиці й займається  громадською діяльністю. Загалом, учитель повинен бути публічною особою - це престижно.

Хобі вчителеві не потрібне, достатньо того, що учить нас, головне - аби не відволікався. З іншого боку, якщо це не заважає роботі, хобі може бути різноманітне: читання книг, самовдосконалення.  Волейбол чи футбол. Фітнес. Бути Особистістю. Випускати власну газету чи модний журнал. Грати в комп'ютерні ігри. Вести власний міні-бізнес чи спробувати купувати біткоїни. Хобі - бути професіоналом. Хобі - робота. Одним словом, будь-що, тільки аби учням до вподоби :) .

Мотивація - чи не найважливіший аспект роботи. Ідеальний учитель повинен просто реально пояснити, що знання потрібні. Чи провести конкурс (за власним сценарієм), який би довів: учитися - круто. Також мотивувати можна через приклади з ВЛАСНОГО життя (якщо ти сам це не пізнав, то чого морочити голову іншим?) під час ліричних відступів на уроці. Але найголовніше - треба любити учня, пробачати йому всі провини та постійно повторювати, що ми багато досягнемо. З іншого боку, поменше треба нас хвалити, але натомість давати кілька шансів виправити погану оцінку :) .

Спілкування. Учитель має бути в міру строгим і веселим. Звертатися до учня на "ти", а на "ви" - тільки іронізуючи :)
Дорогі вчителі! Розмовляйте з нами будь-якою доступною для мовою - літературною, діалектом, ієрогліфами, жестами. Важливо, звичайно, розмовляти літературною мовою, бо якщо вчитель говорить гарно, то й нам хочеться.
Треба бурхливо обговорювати тему на уроці, але водночас має бути мертва тиша й дисципліна ("я не встигаю за обговореннями й тому не працюю").

Типи уроків: походи, екскурсії. Розвивальні ігри, побільше практичних занять. Квести. Стандартні уроки з роботою на мультимедійній дошці. Учитель має вчити дітей за системою, яку сам вигадав, але яка водночас відповідає шкільній програмі.
До речі, працювати в групі найефективніше: це покращує результат і виховує командний дух. "Я люблю працювати сам".

...Як часто ми, дорослі, кажемо, що вчитель має стати другом...Виявляється, ні. Бажане видаємо за дійсне.
Учитель-друг? Ні, має бути певна відстань: учителям довіряти не можна - "здадуть" батькам. З іншого боку, ми до школи ходимо не дружити з учителями, а вчитись. Та й учитель-друг не зможе нас контролювати. Має бути певна відстань, бо непристойно дружити зі своїм учнем. Хіба з учителя вийде друг,  щоб батькам не казав, наприклад, що я палив? Учитель мусить бути психологом для учнів.

Відпочинок. "Ідеальний у моєму розумінні вчитель розважається завжди: під час перевірки зошитів, на перерві, на педраді". Відпочивати вчитель також може. Оскільки в школі шум, то робити це треба в спокійних місцях: на курортах та в ресторанах. Якщо мислити географічно, то це ... Мальдіви. Канари. Туреччина. Єгипет. На морському дорогому пляжі. Допустимий відпочинок з учнями.... І будь-де, "але не там, де я - почуватимуся дискомфортно". Найкраще - у лісі з учнями разом покричати. Загалом, треба відпочивати на морі, але з учительською зарплатою вийде хіба  на дачі. Будь-де (цікаво бачити вчителя в басейні чи на дискотеці), окрім барів (от цікаво, а вчителі вживають алкоголь?).
Як продовження теми відпочинку - спілкування в інтернеті. Приємним було б листуватися у вайбері на будь-яку тему, але не шкільну. Можна проводити відеоуроки. А ще краще - "сидіти" в Інстаграмі ("я тут проводжу весь час") чи допомагати з д\з :) .

Зовнішність. Зустрічають за...
Однозначно: учитель повинен бути охайний, красивий, стильний, доглянутий - щоб на нього приємно дивитись.  Приваблива зовнішність потрібна для того, аби цікавіше слухати. Учитель має бути "на стилі":  "я завжди звертаю увагу, як він одягнений": якщо не вміє дати ради собі, як упорається з цілим класом дорослих? Діловий костюм, але стильний, елегантний прикрашає вчителя. У жодному разі це не форма. Учителям на уроках не личать порвані джинси. Жінкам бажано носити сукні, спідниці - це дуже гарно. Можливий також молодіжний, але стриманий стиль.

Образи на адресу учня - ознака вчителя за принципом "життя не вдалося". Вони неможливі з вуст ідеального вчителя. До речі, образами вважаються не тільки зневажливі слова, а й заниження оцінки, висміювання знань учнів, чорний гумор, багато д\з, згадки про особисте життя учнів, оцінка за поведінку, слова вчителя "я краще знаю".
...Але найбільше пишаюся цим реченням "Не думаю, що є вчителі, які знущаються з учнів" :)

Ми, учні, не ідеальні. Дуууже рідко, але хтось із нас  дозволяє собі познущатися навіть з ідеального вчителя. По-доброму. Часом ми навмисно поводимось погано на уроці. Хтось обмовляє вчителя за його спиною, вигадує те, що вчитель не робив і не казав. Сказати, що вчитель не знає свій предмет. Часом учень провокує, щоб учитель зірвався. А взагалі-то вчитель має викликати повагу - тоді з нього нікому не захочеться знущатись.

З Днем учителя (відають учні :) )
Що б побажати нашим учителям? :)  Бережіть нерви. Здоров'я. Майте більше вільного часу. Сил та терпіння. Щастя, грошей, добра, бути більш веселими, гумору, відпочинку, залишатися гарними й бути собою, любити роботу, довголіття, відновлення нервових клітин, часу й натхнення. Доглядайте за собою. Будьте завжди чесними й розумійте учнів. Бути ласкавими; учнів, які люблять навчання; бути прикладом для учнів. Мати нерозбещених дітей,  терпіння й більше відпочивайте-ви тоді щасливі й уроки ваші кращі. Важливо ВИЖИТИ :) . Ми вас любимо, тримайтеся - усе буде ОК :) .

P.S. Дуже приємно, що деякі з колег зацікавилися думкою учнів і провели власне дослідження :)... не знаю всіх результатів, та чомусь здається, що відповіді будуть схожі :)

P.S. P.S. Усі ілюстрації до допису - учнівські: таким має бути вчитель :)






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як

2023 / 2024 навчальний рік: державні стандарти - типові освітні програми - навчальні (+модельні) програми

Тут зібрано матеріали з офіційних джерел, із якими будемо працювати з нового навчального року (формула: стандарт - освітня програма - навчальна програма) 1-4 класи (НУШ) Стандарт Державний стандарт початкової освіти (1 - 4 класи) Типові освітні програми Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3-4 клас Навчальні програми Навчальні програми для 1-4 класів 5-9 класи  Стандарт (НУШ, 5-6, 7 (пілотні в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт базової середньої освіти (5 - 9 класи НУШ, у 2023 / 2024 н.р. - 5-6 класи та 7 (пілотування НУШ) Модельні навчальні програми (за ними розробляють навчальні програми) Модельні навчальні програми для 5-9 класів (НУШ) Стандарт ( 7 (крім пілотних) - 9 класи в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт загальної середн

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 5. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 6. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 7. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 8. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 9. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1 (усі уроки буде опубліковано поступово ) 10. През

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо й ім

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорожня карта  за підруч

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5

Інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу

Корисні інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу створені Людмили Кузьмич, учительки української мови та літератури Самчиківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської міської ради: ✅аудіокнига, ✅експрес-уроки, ✅онлайн-пазли, ✅інтерактивні вправи, ✅онлайн-ігри, ✅літературне доміно, ✅ребуси, ✅онлайн-тести Сьогодні написала колега пані Людмила з Хмельниччини. Надзвичайно приємно читати, що наш підручник української літератури для 6 класу (Олеся Калинич, Світлана Дячок; за наук. редакцією професора Юрія Ковбасенка) надихнув на творчість. Пані Людмила створила сайт - безоплатний інтерактивний додаток. Тож рекомендуємо до використання: інтерактивний додаток зробить уроки цікавішими і яскравішими✨ Дякуємо, пані Людмило! Анотація Зміст Інтерактивні ресурси _____________________________________________ Матеріали до підручника української літератури 5 клас 6 клас 7 клас

До питання роду: який зв'язок між COVID і бешамель?

   В угорській мові з родами все дуже просто: їх нема. Тому важко пояснити угорськомовним дітям, чому українською  книжка, пісня  - вона;  знання, сонце  - воно, а  воєвода, суддя  - він. Це вищий пілотаж. Проте й українськомовним дітям часом непросто доводити, що, наприклад,  бешамель -  вона , хоч і соус :).  Цікаво, що перша згадка про цей соус з'явилася  1651  року в книзі «Le Cuisinier François», яку написав кухар  Людовика XIV . Отже, соус  бешамель  має французьке походження. Але звідки взявся жіночий рід, якщо слово "соус" - чоловічого? З родами іменників у Франції, виявляється, усе не зовсім просто. Сьогодні натрапила на допис про роди іменників Андрія Панченкова - мовознавця, або моволюба, як він сам про себе каже.    "Виявляється, члени Французької Академії ухвалили рішення про те, що слово COVID у французькій мові має вживатися в жіночому роді. Річ у тім, що в англійській абревіатурі COVID "Coronavirus disease" головне слово "disease&q

Про блог 📚

  Понад три мільйони переглядів блогу🙃🙂 Блог Олесі Калинич народився як одна з вимог участі в конкурсі «Учитель року». Хотілося тоді придумати красиву і цікаву назву, яка б легко запамʼятовувалася й привертала увагу… але так і не встигла🙂 Чи планувала таке довге життя для блогу?  Чесно? Звісно, ні. Але виявилося, що моя писанина цікава й іншим. Тому з часом навіть почала називати її більш серйозним словом - допис☝️🙃 …А зараз пишеться все менше й менше…  Чи то часу немає.  Чи не так хочеться реагувати.  Чи не можеш дозволити собі розкоші думок уголос.  Або взагалі з віком мудрієш і усвідомлюєш, що люди обійдуться й без твоїх коментарів 🙂🙃 Дякую постійним читачам і всім, хто залишив свій перегляд як частинку цих трьох мільйонів 🌱

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з української