Сьогодні ми вже традиційно скасували опитування в 7-В. Так, будемо вчитися лише з бажання чи за велінням совісті. Дехто полегшено зітхнув: "Нарешті! Бажання особливого нема, а совість точно не дорікатиме за невивчене правило" :) . Замість опитування вводимо розвагу - 5 хвилин малюємо, а наступні 5 - коментуємо щойно створені картини :) . Звичайно, на уроці української малюємо... правила. Навіть якщо ви не знаєте жодного правила, можете розгорнути підручник, прочитати матеріал, який учили напередодні, й намалювати його. За 5 хвилин неможливо нічого путнього намалювати? Ще й як можливо! Наприклад, ступені порівняння прислівників: суфікси -ш- , -іш- утікають від слів більш / менш, а префікс най- відчиняє двері суфіксам -ш-, -іш- (а перед суфіксом -еньк- мав зачинити двері, та не встигли намалювати). Зароблені бали фіксуємо в лист доходів бізнес-гри. Що потім? Традиційний урок. Без опитування, звісно :)
Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як...
Коментарі