Перейти до основного вмісту

Серія зошитів для підготовки до ЗНО (огляд, зразки сторінок)

У 10 класі учні працюватимуть із частинами «Фонетика. Графіка. Орфоепія.  Орфографія», «Будова слова», «Словотвір»,
 «Лексикологія», «Фразеологія»  та «Морфологія», а в 11 завершать "Морфологію" та вивчатимуть "Просте неускладнене речення", "Просте ускладнене речення", "Складне речення".  За основу теоретичного аспекту серії зошитів узято матеріали з нового «Українського правопису», затвердженого Кабінетом Міністрів України 22 травня 2019 року.

Стрижнем текстового наповнення зошитів для 10 класувидання є деякі частини  зошита для підготовки до ЗНО на уроках української мови в 10 класі  (автори  Д.  Дроздовський,  О.  Калинич,  2018  р.).  Проте  це  видання  суттєво  відрізняється  від  матеріалів  «попередника»:  виправлено помилки (так, помиляються всі; важливо вчитися працювати над собою  й удосконалюватися), 
додано нові тести (а також тести ЗНО-2019 року),  таблиці, НЕ-правила, 
створено нові меми, 
також зошит «прикріплено»  до Instagram.


Усі частини серії створено за принципом співавторства: частину тексту подано, а частину напишуть учні
У підсумку утвориться посібник для підготовки до ЗНО з  української мови.

Зошит не дублює підручники. Він структурований за навчальною  програмою з української мови (чинною з 1 вересня 2018 року, рівень стандарту) та за програмою ЗНО так, щоб максимально наблизити учня до  роботи з мовним матеріалом на уроці.

 «Моя найкраща думка сьогодні». Кожна  тема починається із пропозиції записати власну  найцікавішу думку. Чому? По-перше, кажуть,  думки матеріальні, то чому б не скористатися з  нагоди зробити крок до мрії, записавши його? По-друге, цей зошит має  на меті стати Вашим посібником для підготовки до ЗНО –  приємно й  цікаво буде прочитати думки, записані під час навчання, у кінці року. 

«Напівтаблиця» – таблиця, заповнена частково поясненнями,  частково прикладами. Для того, щоб легше працювалося, поруч  із деякими таблицями розміщено QR-код із покликанням на теорію з відповідної теми. 

НЕ-правила. Оскільки правила з української мови є в підручниках чи посібниках, щоб не дублювати їх, у зошит подано  НЕ-правила – погляд під іншим кутом на відому теорію. До  прикладу, неповне речення можна «вирахувати», а синтаксичну роль інфінітива визначити 
«методом відкидання зайвого».

 Відеопояснення.  Зошити  «прив’язано»  до  Instagram  авторки: разом із учителькою української  мови та літератури можна вивчати  певні теми.

Теорія в малюнках. Щоб навчання не здавалося  нудним чи таким, що втомлює, створено серію малюнків-підказок до тих чи інших правил.   

«Тренуйтесь!» Після роботи з теорією – практична частина. Видатний математик, програміст, психолог і педагог  Сеймур Пейперт стверджує: «Якщо хочеш, аби технологія  була ефективною, роби так, щоб новачки її легко опанували,  і поступово ускладнюй елементи, щоб можна переходити до  складніших проектів». Саме тому завдання побудовано за принципом  «низькі пороги та високі стелі»: після таблиць із теорією – робота з «легкими» завданнями, а потім перехід до більш складних.

Самостійна робота – традиційне «явище», коли розв’язуєте  тести  й  відповіді  записуєте  у  відповідний  бланк.  Оскільки під час ЗНО учні дуже часто «не бачать» слово ОКРІМ у завданні, у тестах у цьому зошиті таких (і не тільки  таких) завдань багато.
Самостійну може перевірити вчитель (або самі звірте відповіді в  кінці зошита). 
Тести в рубриці «Самостійна робота» – не просто завдання,  а цікаві факти про здорове харчування, користь читання тощо. Ці факти  за бажання можна використати для написання власного висловлення. 

«Скласти ЗНО на 200». Наступний етап удосконалення Вашої майстерності – розв’язування тестів справжнього ЗНО. Ви можете себе уявити на місці колишніх випускників. Правда, пропонується розв’язати не весь варіант, а  тільки ті тести, які стосуються вивченої теми. Якщо відчуваєте певні сумніви чи просто хочете 
перевірити правильність виконання  завдання, звіртеся з відповідями в кінці зошита. 
До речі, можна помітити, що деякі тести ЗНО в різні роки дублювалися: ми навмисно залишили такі повтори, щоб Ви переконалися, як важливо тренуватися – є шанс,  що доведеться розв’язувати вже «знайоме». Поруч із кожним завданням  указано не тільки рік, а й номер тесту ЗНО в тестовому зошиті (нумерація збігається з варіантами, розміщеними на сайті osvita.ua). 

«Творіть як митець!» Насправді, наше завдання – не  просто навчитися знаходити правильні відповіді в тестах,  а  міркувати,  логічно  мислити  й  грамотно  висловлюватись – і бути творчим. Тому пропонуємо різні теми есе.   

 Самоцінювання – Ваша об’єктивна (а можливо, заохочувальна) оцінка собі, яку можна вивести, заповнивши відповідну таблицю в кінці кожної теми.  Оцінка вчителю – це Ваша оцінка роботи вчителя на  уроці: обведіть потрібний малюнок. До речі, ця рубрика авторці здавалася не дуже важливою. 
Проте оскільки зошит для учнів і учениць, цікаво було почути й вашу думку, тому проведено 
опитування в Instagram  Олесі Калинич (долучайтеся – olesya_kalinich_teacher), результати якого  однозначні: рубрику потрібно залишити.

Довідки та замовлення - у видавництві «Соняшник» за тел.:
✌️099-968-69-03,
✌️096-231-81-33,
✌️093-197-79-11.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5...

Дорожня карта: зразки комплексних контрольних робіт та оцінювання (2024 / 2025 н. р.)

🔖Українська мова, 🔖українська література, 🔖зарубіжна література 🗂️Дорожня карта (автори Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко) пропонує такий маршрут у системі оцінювання - усе в одному документі:  📚нормативна база; 📚рекомендації щодо оцінювання; 📒5-7 (8 пілотні) класи: 🖇️зразки комплексних підсумкових робіт; 🖇️зразки завдань за групами результатів (УВ, ПТ, ПВ, ДМ); 🖇️зразки заповнення сторінок класного журналу (різні варіанти) тощо 📗8-11 класи: 🖇️критерії оцінювання; 🖇️поточне оцінювання; 🖇️види робіт тощо Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) Більше матеріалів на тему тут.

Дисципліна й результат

Досягти успіху без тренувань неможливо ані в спорті, ані в навчанні. Тренування потребують дисципліни - саме дисципліни, а не чарів феї над мозком дитини чи дорослого.  Уявімо, що двоє навчаються плавати. Один тренується щодня, інший - зрідка, коли має настрій, натхнення. Хто навчиться плавати? Ви хочете грамотно писати, але просто не пишете? Хочете вільно спілкуватися іноземною, але просто не практикуєте щодня? Думаю, відповідь зрозуміла  Водночас якось останнім часом ми більше говоримо про мотивацію, заохочення і менше - про результати, які дає  дисципліна.  Як привчити дітей до дисципліни? 1. Установити чіткі й зрозумілі правила . Діти мають знати, які правила існують. Визначте їх разом, щоб діти відчували свою причетність. Формулюйте правила зрозуміло і без двозначностей. Наприклад, "Прибери речі в кімнаті" замість "Будь охайним / охайною". 2. Регулярність та послідовність.  Створіть графік, який включає час для навчання, ігор, відпочинку та сну. Діти краще ...

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році

Якщо цього року викладаєте предмети мовно-літературної галузі, пройдіть тест для вчителів-словесників. Позначте пункт / пункти, які актуальні для вас. А як уникнути "двочитань" у рекомендаціях щодо оцінювання в 5-7 (8 пілотних) класах НУШ Б як заповнити сторінки журналу щодо оцінювання по-новому В що означають абревіатури УВ, ПТ, ПВ, ДМ Г скільки і яких оцінок має бути Д якою нормативно-правовою базою користуватися Е якою має бути КПР Ключ до тесту. Якщо для вас актуальним є бодай один варіант, читайте роз'яснення в Інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році від ЗІППО  Інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин у 2024/2025 н.р. від ЗІППО Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) ЗМІСТ Українська мова Модельні навчальні програми з україн...

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо ...

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорож...

8 клас. Українська література (методичний супровід)

2024 / 2025 навчальний рік Апробація (оновлено 25.11.2024) Для вчителів, які апробують посібник української літератури для 8 класу Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка).  Цю сторінку будемо оновлювати поступово. Українська література. Посібник для 8 класу (частина 1) Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка) Модельна програма Навчальна програма Календарно-тематичне планування  (Світлана Дячок) Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Комплексні підсумкові роботи Завдання КПР (семестр 1, усі розділи) Відповіді КПР (семестр 1, усі розділи) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри)

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як...

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з укр...