У 10 класі учні працюватимуть із частинами «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія», «Будова слова», «Словотвір»,
«Лексикологія», «Фразеологія» та «Морфологія», а в 11 завершать "Морфологію" та вивчатимуть "Просте неускладнене речення", "Просте ускладнене речення", "Складне речення". За основу теоретичного аспекту серії зошитів узято матеріали з нового «Українського правопису», затвердженого Кабінетом Міністрів України 22 травня 2019 року.
Стрижнем текстового наповнення зошитів для 10 класу видання є деякі частини зошита для підготовки до ЗНО на уроках української мови в 10 класі (автори Д. Дроздовський, О. Калинич, 2018 р.). Проте це видання суттєво відрізняється від матеріалів «попередника»: виправлено помилки (так, помиляються всі; важливо вчитися працювати над собою й удосконалюватися),
додано нові тести (а також тести ЗНО-2019 року), таблиці, НЕ-правила,
створено нові меми,
також зошит «прикріплено» до Instagram.
Усі частини серії створено за принципом співавторства: частину тексту подано, а частину напишуть учні
У підсумку утвориться посібник для підготовки до ЗНО з української мови.
Зошит не дублює підручники. Він структурований за навчальною програмою з української мови (чинною з 1 вересня 2018 року, рівень стандарту) та за програмою ЗНО так, щоб максимально наблизити учня до роботи з мовним матеріалом на уроці.
«Моя найкраща думка сьогодні». Кожна тема починається із пропозиції записати власну найцікавішу думку. Чому? По-перше, кажуть, думки матеріальні, то чому б не скористатися з нагоди зробити крок до мрії, записавши його? По-друге, цей зошит має на меті стати Вашим посібником для підготовки до ЗНО – приємно й цікаво буде прочитати думки, записані під час навчання, у кінці року.
«Напівтаблиця» – таблиця, заповнена частково поясненнями, частково прикладами. Для того, щоб легше працювалося, поруч із деякими таблицями розміщено QR-код із покликанням на теорію з відповідної теми.
НЕ-правила. Оскільки правила з української мови є в підручниках чи посібниках, щоб не дублювати їх, у зошит подано НЕ-правила – погляд під іншим кутом на відому теорію. До прикладу, неповне речення можна «вирахувати», а синтаксичну роль інфінітива визначити
«методом відкидання зайвого».
Відеопояснення. Зошити «прив’язано» до Instagram авторки: разом із учителькою української мови та літератури можна вивчати певні теми.
Теорія в малюнках. Щоб навчання не здавалося нудним чи таким, що втомлює, створено серію малюнків-підказок до тих чи інших правил.
«Тренуйтесь!» Після роботи з теорією – практична частина. Видатний математик, програміст, психолог і педагог Сеймур Пейперт стверджує: «Якщо хочеш, аби технологія була ефективною, роби так, щоб новачки її легко опанували, і поступово ускладнюй елементи, щоб можна переходити до складніших проектів». Саме тому завдання побудовано за принципом «низькі пороги та високі стелі»: після таблиць із теорією – робота з «легкими» завданнями, а потім перехід до більш складних.
Самостійна робота – традиційне «явище», коли розв’язуєте тести й відповіді записуєте у відповідний бланк. Оскільки під час ЗНО учні дуже часто «не бачать» слово ОКРІМ у завданні, у тестах у цьому зошиті таких (і не тільки таких) завдань багато.
Самостійну може перевірити вчитель (або самі звірте відповіді в кінці зошита).
Тести в рубриці «Самостійна робота» – не просто завдання, а цікаві факти про здорове харчування, користь читання тощо. Ці факти за бажання можна використати для написання власного висловлення.
«Скласти ЗНО на 200». Наступний етап удосконалення Вашої майстерності – розв’язування тестів справжнього ЗНО. Ви можете себе уявити на місці колишніх випускників. Правда, пропонується розв’язати не весь варіант, а тільки ті тести, які стосуються вивченої теми. Якщо відчуваєте певні сумніви чи просто хочете
перевірити правильність виконання завдання, звіртеся з відповідями в кінці зошита.
До речі, можна помітити, що деякі тести ЗНО в різні роки дублювалися: ми навмисно залишили такі повтори, щоб Ви переконалися, як важливо тренуватися – є шанс, що доведеться розв’язувати вже «знайоме». Поруч із кожним завданням указано не тільки рік, а й номер тесту ЗНО в тестовому зошиті (нумерація збігається з варіантами, розміщеними на сайті osvita.ua).
«Творіть як митець!» Насправді, наше завдання – не просто навчитися знаходити правильні відповіді в тестах, а міркувати, логічно мислити й грамотно висловлюватись – і бути творчим. Тому пропонуємо різні теми есе.
Самоцінювання – Ваша об’єктивна (а можливо, заохочувальна) оцінка собі, яку можна вивести, заповнивши відповідну таблицю в кінці кожної теми. Оцінка вчителю – це Ваша оцінка роботи вчителя на уроці: обведіть потрібний малюнок. До речі, ця рубрика авторці здавалася не дуже важливою.
Проте оскільки зошит для учнів і учениць, цікаво було почути й вашу думку, тому проведено
опитування в Instagram Олесі Калинич (долучайтеся – olesya_kalinich_teacher), результати якого однозначні: рубрику потрібно залишити.
«Лексикологія», «Фразеологія» та «Морфологія», а в 11 завершать "Морфологію" та вивчатимуть "Просте неускладнене речення", "Просте ускладнене речення", "Складне речення". За основу теоретичного аспекту серії зошитів узято матеріали з нового «Українського правопису», затвердженого Кабінетом Міністрів України 22 травня 2019 року.
Стрижнем текстового наповнення зошитів для 10 класу видання є деякі частини зошита для підготовки до ЗНО на уроках української мови в 10 класі (автори Д. Дроздовський, О. Калинич, 2018 р.). Проте це видання суттєво відрізняється від матеріалів «попередника»: виправлено помилки (так, помиляються всі; важливо вчитися працювати над собою й удосконалюватися),
додано нові тести (а також тести ЗНО-2019 року), таблиці, НЕ-правила,
створено нові меми,
також зошит «прикріплено» до Instagram.
Усі частини серії створено за принципом співавторства: частину тексту подано, а частину напишуть учні
У підсумку утвориться посібник для підготовки до ЗНО з української мови.
Зошит не дублює підручники. Він структурований за навчальною програмою з української мови (чинною з 1 вересня 2018 року, рівень стандарту) та за програмою ЗНО так, щоб максимально наблизити учня до роботи з мовним матеріалом на уроці.
«Моя найкраща думка сьогодні». Кожна тема починається із пропозиції записати власну найцікавішу думку. Чому? По-перше, кажуть, думки матеріальні, то чому б не скористатися з нагоди зробити крок до мрії, записавши його? По-друге, цей зошит має на меті стати Вашим посібником для підготовки до ЗНО – приємно й цікаво буде прочитати думки, записані під час навчання, у кінці року.
«Напівтаблиця» – таблиця, заповнена частково поясненнями, частково прикладами. Для того, щоб легше працювалося, поруч із деякими таблицями розміщено QR-код із покликанням на теорію з відповідної теми.
НЕ-правила. Оскільки правила з української мови є в підручниках чи посібниках, щоб не дублювати їх, у зошит подано НЕ-правила – погляд під іншим кутом на відому теорію. До прикладу, неповне речення можна «вирахувати», а синтаксичну роль інфінітива визначити
«методом відкидання зайвого».
Відеопояснення. Зошити «прив’язано» до Instagram авторки: разом із учителькою української мови та літератури можна вивчати певні теми.
Теорія в малюнках. Щоб навчання не здавалося нудним чи таким, що втомлює, створено серію малюнків-підказок до тих чи інших правил.
«Тренуйтесь!» Після роботи з теорією – практична частина. Видатний математик, програміст, психолог і педагог Сеймур Пейперт стверджує: «Якщо хочеш, аби технологія була ефективною, роби так, щоб новачки її легко опанували, і поступово ускладнюй елементи, щоб можна переходити до складніших проектів». Саме тому завдання побудовано за принципом «низькі пороги та високі стелі»: після таблиць із теорією – робота з «легкими» завданнями, а потім перехід до більш складних.
Самостійна робота – традиційне «явище», коли розв’язуєте тести й відповіді записуєте у відповідний бланк. Оскільки під час ЗНО учні дуже часто «не бачать» слово ОКРІМ у завданні, у тестах у цьому зошиті таких (і не тільки таких) завдань багато.
Самостійну може перевірити вчитель (або самі звірте відповіді в кінці зошита).
Тести в рубриці «Самостійна робота» – не просто завдання, а цікаві факти про здорове харчування, користь читання тощо. Ці факти за бажання можна використати для написання власного висловлення.
«Скласти ЗНО на 200». Наступний етап удосконалення Вашої майстерності – розв’язування тестів справжнього ЗНО. Ви можете себе уявити на місці колишніх випускників. Правда, пропонується розв’язати не весь варіант, а тільки ті тести, які стосуються вивченої теми. Якщо відчуваєте певні сумніви чи просто хочете
перевірити правильність виконання завдання, звіртеся з відповідями в кінці зошита.
До речі, можна помітити, що деякі тести ЗНО в різні роки дублювалися: ми навмисно залишили такі повтори, щоб Ви переконалися, як важливо тренуватися – є шанс, що доведеться розв’язувати вже «знайоме». Поруч із кожним завданням указано не тільки рік, а й номер тесту ЗНО в тестовому зошиті (нумерація збігається з варіантами, розміщеними на сайті osvita.ua).
«Творіть як митець!» Насправді, наше завдання – не просто навчитися знаходити правильні відповіді в тестах, а міркувати, логічно мислити й грамотно висловлюватись – і бути творчим. Тому пропонуємо різні теми есе.
Самоцінювання – Ваша об’єктивна (а можливо, заохочувальна) оцінка собі, яку можна вивести, заповнивши відповідну таблицю в кінці кожної теми. Оцінка вчителю – це Ваша оцінка роботи вчителя на уроці: обведіть потрібний малюнок. До речі, ця рубрика авторці здавалася не дуже важливою.
Проте оскільки зошит для учнів і учениць, цікаво було почути й вашу думку, тому проведено
опитування в Instagram Олесі Калинич (долучайтеся – olesya_kalinich_teacher), результати якого однозначні: рубрику потрібно залишити.
Довідки та замовлення - у видавництві «Соняшник» за тел.:
✌️099-968-69-03,
✌️096-231-81-33,
✌️093-197-79-11.
Коментарі