У 5 класі діти читають дуже повчальну казку Галини Малик про дівчинку, яка не вміла доводити справи до кінця. От почне Аля щось робити, та справа швидко набридає. Так з'являється незавершений малюнок, недовишитий рушник... А ще дівчинка вміло маніпулює батьками: завинить перед дорослими, закопилить губи, зачиниться в кімнаті й чекає, поки її кликатимуть до столу... Нікого не нагадує? :) Звісно, на уроках учні наввипередки пояснюють негативні риси дівчинки. О так, критикувати інших вдається кожному :) . А чи самі доводимо справи до кінця? Чи вміємо бути добрими? Чи легко планувати й виконувати справи в зазначені терміни? Щоб відповісти на ці запитання не словом, а ділом запропонувала п'ятикласникам участь у квесті протягом місяця.
У фейсбуці та інстаграмі колеги просять поділитися завданнями та правилами квесту, щоб запропонувати гру й своїм учням, тому публікую правила та перші три завдання. Два роки тому проводила квест #я_люблю_українську (https://olesya12142111.blogspot.com/p/blog-page_3.html). Проте ці завдання використати не можу, бо навіть однакові уроки у двох класах провести не вдається, а квест - тим паче. Готових завдань не маю - кожного разу потрібно придумати нові, тому публікуватиму їх поступово протягом місяця. Плануємо завершити квест 19 грудня - у день, коли Святий Миколай носить подарунки.
Що дає квест учителю? Квест - своєрідна мотивація, навчання через розвагу, заохочення до читання літератури, до творчості. Звісно, це додаткова (поза межами уроків, тому не оплачувана; вимагає часу для перегляду виконання завдань квесту) робота для вчителя, без якої можна й обійтися :) , тому грунтується суто на ентузіазмі.
Правила квесту
1. Завдання надсилаються в групу у вайбері щодня - з понеділка по четвер (не важливо, чи є уроки української в ці дні).
2. Про виконання завдання учні звітують фотографіями (щоб не засмічувати групу, принцип - 1 учень - 1 світлина).
3. Завдання можна надсилати в день публікаціїї до 22.00 (привчаємо дітей до дедлайну).
4. Якщо учень пропустив завдання, вибуває з гри.
5. Не забуваємо, що наші гравці - діти, тому можна передбачити "виняткові обставини" для повернення в гру :) .
Завдання квесту (учителі можуть їх копіювати й надсилати учням).
Завдання 1 (у нас це був вівторок (19.11.2019), урок української літератури).
Психологи стверджують, що безлад навколо є причиною безладу в наших головах. Якщо ваше робоче місце чисте, то й навчатися легше.
- Сьогодні приберіть своє робоче місце та портфель, позбудьтеся зайвих папірців, поламаних предметів - і помітите, що витрачаєте менше часу на підготовку домашніх завдань. Чекаю на фотозвіти :) .
Завдання 2 (середа, 20.11).
Ви помічали, часом дорослі знервовані? Діти також страждають від негативних емоцій. Однією з причин є те, що ми не вміємо висловлювати почуття, часто дбаємо про себе, не помічаючи тих, хто любить нас.
- Тому завдання - написати слова вдячності двом людям, яких дуже цінуєте. Вимоги до тексту: 5 - 7 речень, оформлення - за бажанням, грамотність - обов'язкова :) .
Чекаю на ваші фотозвіти :).
Завдання 3 (четвер, 21.11).
Як часто ви починали щось робити й кидали на півшляху? Чи було таке, що, наприклад, уранці думали, що по обіді точно виконаєте завдання, але згодом були настільки заклопотані, що забували про нього? Можливо, ви думали про те, чому дорослі встигають зробити безліч справ і нічого не забувають, а ви навіть про домашнє завдання забуваєте? Є один секретик: ми, дорослі, часто записуємо справи, які маємо виконати.
- Тому завдання на сьогодні - почати планувати роботу. Щодня потрібно складати список як мінімум із 5 справ. За бажанням, можете завести окремий блокнот чи зошит. Фотозвіт не потрібен (переконана, що ми граємо чесно). Якщо захочеться хитрувати, пам'ятайте: одне з останніх завдань буде пов'язане зі щоденними планами :) . Приємного всім дня!
Завдання 4 (понеділок, 25.11) - буде опубліковано завтра за цим покликанням: https://olesya12142111.blogspot.com/p/blog-page_8.html
Коментарі