Перейти до основного вмісту

Квест для 5-а (правила та завдання)


У 5 класі діти читають дуже повчальну казку Галини Малик про дівчинку, яка не вміла доводити справи до кінця. От почне Аля щось робити, та справа швидко набридає. Так з'являється незавершений малюнок, недовишитий рушник... А ще дівчинка вміло маніпулює батьками: завинить перед дорослими, закопилить губи, зачиниться в кімнаті й чекає, поки її кликатимуть до столу... Нікого не нагадує? :) Звісно, на уроках учні наввипередки пояснюють негативні риси дівчинки. О так, критикувати інших вдається кожному :) . А чи самі доводимо справи до кінця? Чи вміємо бути добрими? Чи легко планувати й виконувати справи в зазначені терміни? Щоб відповісти на ці запитання не словом, а ділом запропонувала п'ятикласникам участь у квесті протягом місяця.

У фейсбуці та інстаграмі колеги просять поділитися завданнями та правилами квесту, щоб запропонувати гру й своїм учням, тому публікую правила та перші три завдання. Два роки тому проводила квест #я_люблю_українську (https://olesya12142111.blogspot.com/p/blog-page_3.html). Проте ці завдання використати не можу, бо навіть однакові уроки у двох класах провести не вдається, а квест - тим паче.  Готових завдань не маю - кожного разу потрібно придумати нові, тому публікуватиму їх поступово протягом місяця. Плануємо завершити квест 19 грудня - у день, коли Святий Миколай носить подарунки.

Що дає квест учителю? Квест - своєрідна мотивація, навчання через розвагу, заохочення до читання літератури, до творчості. Звісно, це додаткова (поза межами уроків, тому не оплачувана; вимагає часу для перегляду виконання завдань квесту) робота для вчителя, без якої можна й обійтися :) , тому грунтується суто на ентузіазмі.

Правила квесту
1. Завдання надсилаються в групу у вайбері щодня - з понеділка по четвер (не важливо, чи є уроки української в ці дні).
2. Про виконання завдання учні звітують фотографіями (щоб не засмічувати групу, принцип - 1 учень - 1 світлина).
3. Завдання можна надсилати в день публікаціїї до 22.00 (привчаємо дітей до дедлайну).
4. Якщо учень пропустив завдання, вибуває з гри.
5. Не забуваємо, що наші гравці - діти, тому можна передбачити "виняткові обставини" для повернення в гру :) .


Завдання квесту (учителі можуть їх копіювати й надсилати учням).

Завдання 1 (у нас це був вівторок (19.11.2019), урок української літератури).
Психологи стверджують, що безлад навколо є причиною безладу в наших головах. Якщо ваше робоче місце чисте, то й навчатися легше.

  • Сьогодні приберіть своє робоче місце та портфель, позбудьтеся зайвих папірців, поламаних предметів - і помітите, що витрачаєте менше часу на підготовку домашніх завдань.  Чекаю на фотозвіти :) . 


Завдання 2 (середа, 20.11).
Ви помічали, часом дорослі знервовані? Діти також страждають від негативних емоцій. Однією з причин є те, що ми не вміємо висловлювати почуття, часто дбаємо про себе, не помічаючи тих, хто любить нас.

  • Тому завдання - написати слова вдячності двом людям, яких дуже цінуєте. Вимоги до тексту: 5 - 7 речень, оформлення - за бажанням, грамотність - обов'язкова :) .

Чекаю на ваші фотозвіти :).

Завдання 3 (четвер, 21.11).
Як часто ви починали щось робити й кидали на півшляху? Чи було таке, що, наприклад, уранці думали, що по обіді точно виконаєте завдання, але згодом були настільки заклопотані, що забували про нього? Можливо, ви думали про те, чому дорослі встигають зробити безліч справ і нічого не забувають, а ви навіть про домашнє завдання забуваєте? Є один секретик: ми, дорослі, часто записуємо справи, які маємо виконати.

  • Тому завдання на сьогодні - почати планувати роботу. Щодня потрібно складати список як мінімум із 5 справ. За бажанням, можете завести окремий блокнот чи зошит. Фотозвіт не потрібен (переконана, що ми граємо чесно). Якщо захочеться хитрувати, пам'ятайте: одне з останніх завдань буде пов'язане зі щоденними планами :) . Приємного всім дня!

Завдання 4 (понеділок, 25.11) - буде опубліковано завтра за цим покликанням: https://olesya12142111.blogspot.com/p/blog-page_8.html

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дорожня карта: зразки комплексних контрольних робіт та оцінювання (2024 / 2025 н. р.)

🔖Українська мова, 🔖українська література, 🔖зарубіжна література 🗂️Дорожня карта (автори Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко) пропонує такий маршрут у системі оцінювання - усе в одному документі:  📚нормативна база; 📚рекомендації щодо оцінювання; 📒5-7 (8 пілотні) класи: 🖇️зразки комплексних підсумкових робіт; 🖇️зразки завдань за групами результатів (УВ, ПТ, ПВ, ДМ); 🖇️зразки заповнення сторінок класного журналу (різні варіанти) тощо 📗8-11 класи: 🖇️критерії оцінювання; 🖇️поточне оцінювання; 🖇️види робіт тощо Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) Більше матеріалів на тему тут.

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5...

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з укр...

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році

Якщо цього року викладаєте предмети мовно-літературної галузі, пройдіть тест для вчителів-словесників. Позначте пункт / пункти, які актуальні для вас. А як уникнути "двочитань" у рекомендаціях щодо оцінювання в 5-7 (8 пілотних) класах НУШ Б як заповнити сторінки журналу щодо оцінювання по-новому В що означають абревіатури УВ, ПТ, ПВ, ДМ Г скільки і яких оцінок має бути Д якою нормативно-правовою базою користуватися Е якою має бути КПР Ключ до тесту. Якщо для вас актуальним є бодай один варіант, читайте роз'яснення в Інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році від ЗІППО  Інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин у 2024/2025 н.р. від ЗІППО Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) ЗМІСТ Українська мова Модельні навчальні програми з україн...

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорож...

Таблиці, дорожні карти: навчально-методичні рекомендації з української мови та літератури, зарубіжної літератури на 2023 / 2024 н. р.

Українська мова. 5 клас   Українська література. 5 клас Українська література. 6 клас Дуже зручно саме для вчителя-практика - пропонують авторитені фахівці Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко: ✴️Рекомендовані види робіт з української мови в 5-6 класах ✴️Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт у 7-9 класах ✴️Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт у 10-11 класах ✴️Рекомендовані види робіт з української літератури в 5-6 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури у 7–9 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури в 10-11 класах ✴️Контрольні класні твори пропонуємо давати у формі есе, мінітворів щодо розкриття певної проблеми чи образу програмового тексту тощо ✴️Можливі види контрольних робіт із розвитку мовлення ✴️Рекомендовані види робіт із зарубіжної літератури в 5 – 6 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 7–9 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю із з...

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо ...

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як...