Перейти до основного вмісту

"Емоційне" самооцінювання, або Бізнес-нарада як спосіб корекції перебігу уроку (5-а)

    Здається, ніщо не мотивує дітей більше, ніж можливість бачити власний прогрес, нехай і мінімальний. Для них це свідчення: "Я також можу". Керол Двек, американська психологиня, провівши безліч досліджень серед підлітків, стверджує, що немає дитини, яка б не запитувала себе: "Я розумний чи не дуже? Я вродливий чи потвора? Я переможець чи невдаха?" Не дивно, що багато підлітків мобілізують зусилля не на засвоєння знань, а на самоствердження. Звісно, щоб у дітей не розвивалися комплекси, можна використати похвалу. Та чи завжди вона матиме підстави? Зазвичай учителі створюють умови, за яких кожен може побачити, що він зовсім не невдаха, бо навіть одиниця стане позитивним балом, а помилки - це нормально, бо їх можна виправити.

Ось уже майже 4 місяці в 5-а немає поняття "опитування". Узагалі, цей не дуже приємний для багатьох момент ми замінили бізнес-грою.

  Бізнес-гра - робота в організаціях (групах), коли повторюєш орфограми чи будуєш речення не просто як звичайний учень, а як бізнес-партнер, виконуючи спеціальні завдання на спеціальних шаблонах, а потім оперативно презентуєш "продукт" та звітуєш про виконання роботи в майже справжнісіньких документах. Як і належить, праця має бути винагороджена -  кожна організація має власний банківський рахунок... Та зараз не про це. Дорослим часто здається, що вони добре знають дітей. Зокрема, ми схильні вважати, що пропонуємо учням найцікавіші ідеї... Часом буває, що ідеї справді цікаві, тільки не для учнів, а для вчителів. Щоб стежити за ефективністю роботи, а також рівнем знань і вмінь, проводимо традиційне тестування. Але й цього не достатньо. Наприклад, бізнес-гра дає можливість організовувати майже справжнісінькі наради: кожен бізнес-партнер отримує анкети. Завдання - висловити задоволення / незадоволення перебігом роботи, а також надати власні рекомендації, які за Статутом корпорації вчитель повинен урахувати, звісно, порадившись із усіма. Ще одне правило: бізнес-нарада триває не довше за 5 хвилин (узагалі, час потрібно берегти, тому роботу виконуємо за таймером).

Наша остання бізнес-нарада - анкетування з метою "вимірювання" емоційного стану учнів під час певних форм роботи (причиною є тривожність ). Одне із завдань - обрати емоції, які відчуваєш під час гри (радість, злість, піднесення, відчай тощо). Приємно, що учні фіксують позитивні емоції. Ще приємнішим є факт, що п'ятикласники не пасивні спостерігачі, а активні учасники, адже висловлюють власні шляхи вирішення проблем. Наприклад, не просто скаржаться на брак часу (гра триває зазвичай 7 хвилин), а пропонують проводити гру рідше, натомість збільшити час для неї.

 P.S. Спочатку планувала зробити гру додатком до зошита-конструктора, але матеріалів виявилося забагато, тому їх зібрано в окремий зошит (пакет документів, дизайн-шаблони профілів орфограм, спецзавдання з таємними конвертами (за розділом "Синтаксис") тощо). Завдання для дітей супроводжуються коментарем для вчителя. Гра довгострокова й розрахована на учнів 5 - 6 класів (розділи "Орфографія", "Синтаксис"), має дуже багато плюсів, але є й певні недоліки, які усуваємо під час апробації.

Більше про бізнес-гру тут:
Правила, опис роботи та "документів"
Спецзавдання

Коментарі

Alex Lipchei каже…
Пані Олесю, ви дуже "крута" жінка :)
Ваші ідеї мене постійно надихають на власні. І дуже хочеться, щоб у нашій освіті було побільше таких вчителів та вчительок, як ви)))
Анонім каже…
Добры дзень, усе, я Адрык Вадзім, які жыве ў горадзе Курган, хачу падзяліцца з вамі ўсім пра тое, як містэр Бенджамін дапаможа мне атрымаць крэдыт у 15 000 000,00 рублёў, каб пачаць сваю дастаўку харчовых напояў пасля таго, як я працую некалькі гатэляў тут, у Кургане, проста зарабляць на жыццё, але пры гэтым у мяне ўсё яшчэ ўзнікаюць цяжкасці з аплатай арэнднай платы, але я дзякую Богу, што цяпер я працую самастойна з 5 працаўнікамі, якія працуюць на маёй апецы. Проста, калі вы шукаеце фінансавую свабоду, я параю вам звярнуцца да містэра Бенджаміна з гэтым электронным лістом ніжэй і нумарам прыкладання. Lfdsloans@outlook.com + 1-989-394-3740

Популярні дописи з цього блогу

Інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу

Корисні інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу створені Людмили Кузьмич, учительки української мови та літератури Самчиківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської міської ради: ✅аудіокнига, ✅експрес-уроки, ✅онлайн-пазли, ✅інтерактивні вправи, ✅онлайн-ігри, ✅літературне доміно, ✅ребуси, ✅онлайн-тести Сьогодні написала колега пані Людмила з Хмельниччини. Надзвичайно приємно читати, що наш підручник української літератури для 6 класу (Олеся Калинич, Світлана Дячок; за наук. редакцією професора Юрія Ковбасенка) надихнув на творчість. Пані Людмила створила сайт - безоплатний інтерактивний додаток. Тож рекомендуємо до використання: інтерактивний додаток зробить уроки цікавішими і яскравішими✨ Дякуємо, пані Людмило! Анотація Зміст Інтерактивні ресурси _____________________________________________ Матеріали до підручника української літератури 5 клас 6 клас 7 клас

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як

2023 / 2024 навчальний рік: державні стандарти - типові освітні програми - навчальні (+модельні) програми

Тут зібрано матеріали з офіційних джерел, із якими будемо працювати з нового навчального року (формула: стандарт - освітня програма - навчальна програма) 1-4 класи (НУШ) Стандарт Державний стандарт початкової освіти (1 - 4 класи) Типові освітні програми Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3-4 клас Навчальні програми Навчальні програми для 1-4 класів 5-9 класи  Стандарт (НУШ, 5-6, 7 (пілотні в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт базової середньої освіти (5 - 9 класи НУШ, у 2023 / 2024 н.р. - 5-6 класи та 7 (пілотування НУШ) Модельні навчальні програми (за ними розробляють навчальні програми) Модельні навчальні програми для 5-9 класів (НУШ) Стандарт ( 7 (крім пілотних) - 9 класи в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт загальної середн

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 5. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 6. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 7. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 8. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 9. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1 (усі уроки буде опубліковано поступово ) 10. През

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо й ім

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорожня карта  за підруч

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з української

До питання роду: який зв'язок між COVID і бешамель?

   В угорській мові з родами все дуже просто: їх нема. Тому важко пояснити угорськомовним дітям, чому українською  книжка, пісня  - вона;  знання, сонце  - воно, а  воєвода, суддя  - він. Це вищий пілотаж. Проте й українськомовним дітям часом непросто доводити, що, наприклад,  бешамель -  вона , хоч і соус :).  Цікаво, що перша згадка про цей соус з'явилася  1651  року в книзі «Le Cuisinier François», яку написав кухар  Людовика XIV . Отже, соус  бешамель  має французьке походження. Але звідки взявся жіночий рід, якщо слово "соус" - чоловічого? З родами іменників у Франції, виявляється, усе не зовсім просто. Сьогодні натрапила на допис про роди іменників Андрія Панченкова - мовознавця, або моволюба, як він сам про себе каже.    "Виявляється, члени Французької Академії ухвалили рішення про те, що слово COVID у французькій мові має вживатися в жіночому роді. Річ у тім, що в англійській абревіатурі COVID "Coronavirus disease" головне слово "disease&q

Про блог 📚

  Понад три мільйони переглядів блогу🙃🙂 Блог Олесі Калинич народився як одна з вимог участі в конкурсі «Учитель року». Хотілося тоді придумати красиву і цікаву назву, яка б легко запамʼятовувалася й привертала увагу… але так і не встигла🙂 Чи планувала таке довге життя для блогу?  Чесно? Звісно, ні. Але виявилося, що моя писанина цікава й іншим. Тому з часом навіть почала називати її більш серйозним словом - допис☝️🙃 …А зараз пишеться все менше й менше…  Чи то часу немає.  Чи не так хочеться реагувати.  Чи не можеш дозволити собі розкоші думок уголос.  Або взагалі з віком мудрієш і усвідомлюєш, що люди обійдуться й без твоїх коментарів 🙂🙃 Дякую постійним читачам і всім, хто залишив свій перегляд як частинку цих трьох мільйонів 🌱