Перейти до основного вмісту

"Емоційне" самооцінювання, або Бізнес-нарада як спосіб корекції перебігу уроку (5-а)

    Здається, ніщо не мотивує дітей більше, ніж можливість бачити власний прогрес, нехай і мінімальний. Для них це свідчення: "Я також можу". Керол Двек, американська психологиня, провівши безліч досліджень серед підлітків, стверджує, що немає дитини, яка б не запитувала себе: "Я розумний чи не дуже? Я вродливий чи потвора? Я переможець чи невдаха?" Не дивно, що багато підлітків мобілізують зусилля не на засвоєння знань, а на самоствердження. Звісно, щоб у дітей не розвивалися комплекси, можна використати похвалу. Та чи завжди вона матиме підстави? Зазвичай учителі створюють умови, за яких кожен може побачити, що він зовсім не невдаха, бо навіть одиниця стане позитивним балом, а помилки - це нормально, бо їх можна виправити.

Ось уже майже 4 місяці в 5-а немає поняття "опитування". Узагалі, цей не дуже приємний для багатьох момент ми замінили бізнес-грою.

  Бізнес-гра - робота в організаціях (групах), коли повторюєш орфограми чи будуєш речення не просто як звичайний учень, а як бізнес-партнер, виконуючи спеціальні завдання на спеціальних шаблонах, а потім оперативно презентуєш "продукт" та звітуєш про виконання роботи в майже справжнісіньких документах. Як і належить, праця має бути винагороджена -  кожна організація має власний банківський рахунок... Та зараз не про це. Дорослим часто здається, що вони добре знають дітей. Зокрема, ми схильні вважати, що пропонуємо учням найцікавіші ідеї... Часом буває, що ідеї справді цікаві, тільки не для учнів, а для вчителів. Щоб стежити за ефективністю роботи, а також рівнем знань і вмінь, проводимо традиційне тестування. Але й цього не достатньо. Наприклад, бізнес-гра дає можливість організовувати майже справжнісінькі наради: кожен бізнес-партнер отримує анкети. Завдання - висловити задоволення / незадоволення перебігом роботи, а також надати власні рекомендації, які за Статутом корпорації вчитель повинен урахувати, звісно, порадившись із усіма. Ще одне правило: бізнес-нарада триває не довше за 5 хвилин (узагалі, час потрібно берегти, тому роботу виконуємо за таймером).

Наша остання бізнес-нарада - анкетування з метою "вимірювання" емоційного стану учнів під час певних форм роботи (причиною є тривожність ). Одне із завдань - обрати емоції, які відчуваєш під час гри (радість, злість, піднесення, відчай тощо). Приємно, що учні фіксують позитивні емоції. Ще приємнішим є факт, що п'ятикласники не пасивні спостерігачі, а активні учасники, адже висловлюють власні шляхи вирішення проблем. Наприклад, не просто скаржаться на брак часу (гра триває зазвичай 7 хвилин), а пропонують проводити гру рідше, натомість збільшити час для неї.

 P.S. Спочатку планувала зробити гру додатком до зошита-конструктора, але матеріалів виявилося забагато, тому їх зібрано в окремий зошит (пакет документів, дизайн-шаблони профілів орфограм, спецзавдання з таємними конвертами (за розділом "Синтаксис") тощо). Завдання для дітей супроводжуються коментарем для вчителя. Гра довгострокова й розрахована на учнів 5 - 6 класів (розділи "Орфографія", "Синтаксис"), має дуже багато плюсів, але є й певні недоліки, які усуваємо під час апробації.

Більше про бізнес-гру тут:
Правила, опис роботи та "документів"
Спецзавдання

Коментарі

Alex Lipchei каже…
Пані Олесю, ви дуже "крута" жінка :)
Ваші ідеї мене постійно надихають на власні. І дуже хочеться, щоб у нашій освіті було побільше таких вчителів та вчительок, як ви)))
Анонім каже…
Добры дзень, усе, я Адрык Вадзім, які жыве ў горадзе Курган, хачу падзяліцца з вамі ўсім пра тое, як містэр Бенджамін дапаможа мне атрымаць крэдыт у 15 000 000,00 рублёў, каб пачаць сваю дастаўку харчовых напояў пасля таго, як я працую некалькі гатэляў тут, у Кургане, проста зарабляць на жыццё, але пры гэтым у мяне ўсё яшчэ ўзнікаюць цяжкасці з аплатай арэнднай платы, але я дзякую Богу, што цяпер я працую самастойна з 5 працаўнікамі, якія працуюць на маёй апецы. Проста, калі вы шукаеце фінансавую свабоду, я параю вам звярнуцца да містэра Бенджаміна з гэтым электронным лістом ніжэй і нумарам прыкладання. Lfdsloans@outlook.com + 1-989-394-3740

Популярні дописи з цього блогу

8 клас. Українська література (2025 / 2026)

  2025 / 2026 навчальний рік Українська література. Підручник для 8 класу (Олеся Калинич, Світлана Дячок, за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) Електронний додаток на платформі ВШО Дорожня карта за підручником Модельна програма Календарно-тематичне планування (Світлана Дячок) 2 год на тиждень 1,5 год на тиждень 1 год на тиждень Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Зошит для комплексних підсумкових робіт (за групами результатів) (буде додано згодом) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри) Додаткові м атеріали на сайті видавництва "Астон" Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

Дорожня карта - 2025 / 2026

ДОРОЖНЯ КАРТА вчителя / учительки мовно-літературної галузі: інструментарії оцінювання (для 5–8 (НУШ) та 9–11 класів закладів загальної середньої освіти) - справжній грамотний помічник, створений на допомогу педагогам фахівцями Тетяною Гнаткович, Оленою Котусенко, Оксаною Опачко. НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА .. 5 НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВІЙНИ .. 8 РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ .. 9 Групи результатів навчання для мовно-літературної галузі 9 Планування оцінювання . 10 Тематичне оцінювання . 10 Семестрове та річне оцінювання . 11 Орієнтири щодо завдань за групами результатів для мовно-літературної галузі 12 Група 1 ― Усна взаємодія (УВ) . 12 Група 2 ― Працює з текстом (ПТ) . 12 Група 3 ― Письмова взаємодія (ПВ) . 13 Група 4 ― Досліджує мовлення (ДМ) 13 УКРАЇНСЬКА МОВА .. 14 5-8 КЛАСИ .. 14 Фіксація оцінювання за групами результатів навчання з української мови в класному журналі в 5-8 класах НУШ .... 14 Комплексна підсумкова робота (КПР) . 17 Орієнтовні зразки завдань для ...

Мовно-літературна галузь - 2025 / 2026 (Інструктивно-методичні рекомендації з прикладами та коментарями)

Оновлені  Інструктивно-методичні рекомендації на 2025/2026 навчальний рік  (укладачка - кандидат педагогічних наук Тетяна Гнаткович) стали нагадуванням, що якісна освіта — це про баланс між формальністю документів і живим словом на уроці: оцінювання результатів навчання ставить акцент не лише на знаннях, а й на компетентностях учня;  цінною  є структуризація на групи результатів для мовно-літературної галузі , адже це допомагає вчителю зрозуміти, де учень справді росте, а де ще потребує підтримки; подано планування оцінювання: ми можемо поєднувати традиційні форми з сучасними інструментами; роз'яснення про тематичне, семестрове та річне оцінювання тепер бачиться не як формальний підсумок, а як важлива частина шляху учня до власних перемог; для зручності в документі - нормативна база для вчителів мовно-літературної галузі. Власне, документ містить детальний перелік відповідей на всі запитання щодо викладання предметів мовно-літературної галузі (українська мов...

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорож...

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

7 клас. Українська література (2025 / 2026)

  Навчальний рік 2025 / 2026 Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти Рекомендовано Міністерством освіти і науки України Автори: Олеся Калинич, Світлана Дячок. За редакцією проф. Юрія Ковбасенка М одельна навчальна програма «Українська література. 7–9 класи»  (авт.: Т. О. Яценко, В. І. Пахаренко, О. А. Слижук, І. А. Тригуб) Навчальна програма української літератури (2 год)  (автор Світлана Дячок) Календарно-тематичне планування: 1 год на тиждень 1,5 год на тиждень 2 год на тиждень Зошит для комплексного підсумкового оцінювання (за групами результатів)   Діагностувальне оцінювання  (зразок) Зошит для формувального та поточного оцінювання Літературні диктанти Паспорти творів Конспекти уроків _____ Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

6 клас. Українська література (2025 / 2026)

  Матеріали для використання у 2025 / 2026 навчальному році 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма.  Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3.Календарно-тематичне планування 1 год на тиждень 1.5 год на тиждень 2 год на тиждень 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів)   7. Зошит для комплексного підсумкового оцінювання (за групами результатів )  8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита -  поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1  ,  інші уроки ...

5 клас. Українська література (2025 / 2026)

  Оновлено для 2025/ 2026 навчального року 1️⃣ Підручник (електронна версія) 2️⃣Модельна навчальна програма.  Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3️⃣Календарно-тематичне планування (авторка Світлана Дячок): 1 год на тиждень 1,5 год на тиждень 2 год на тиждень 4️⃣ Літературні диктанти 5️⃣ Паспорти творів (оновлено) 6️⃣ Розробки уроків (1 частина) 7️⃣Комплексні підсумкові роботи (за групами результатів) (буде додано згодом). 8️⃣ Зошит для робіт з української літератури для 5 класу Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА  СЛУХАТИ!  Методичний супровід підручника в 2024 / 2025-му н. р. Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

Українська література. 5-9 класи (2025 / 2026)

Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

Літературні диктанти для 6 класу

Новинка Літературні диктанти   - один із безкоштовних методичних додатків до підручника української літератури для 6 класу Олесі Калинич, Світлани Дячок (за ред. проф. Юрія Ковбасенка) у формі таблиць.  Літературні диктанти у формі гри «Так / ні» дозволяють швидко зорієнтуватися, наскільки уважно учні прочитали той чи той текст. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Завдання можна використовувати для формувального оцінювання (бліц-опитування, для самооцінювання, для оцінювання в парі тощо). Відповіді подано за QR -кодом (з відповідними виправленнями, якщо твердження помилкове). Літературні диктанти можна переглянути та завантажити тут  (безкоштовно).