Перейти до основного вмісту

Реорганізація освітніх закладів: початкова школа, гімназія, ліцей


Учора (25.11.2020) на сайті МОН України оприлюднено ПРОЄКТ Положення про ліцей (обговорення триватиме до 15 грудня). Власне, закон "Про повну загальну середню освіту" ще в січні 2020 року констатував: освітні заклади України повинні бути реорганізовані. Загальноосвітніх шкіл у сучасному форматі не буде.  Не передбачено й функціонування гімназій-інтернатів, навчально-виховних комплексів. 

Так, у статті 35 Закону України "Про повну загальну середню освіту" (відомості Верховної Ради (ВВР), 2020, № 31, ст.226; зі змінами, внесеними згідно із Законом № 764-IX від 13.07.2020) зазначено типи закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти:

1. Здобуття повної загальної середньої освіти на певному рівні забезпечують:

початкова школа, що забезпечує здобуття початкової освіти;

гімназія, що забезпечує здобуття базової середньої освіти;

ліцей, що забезпечує здобуття профільної середньої освіти.

Початкова школа функціонує як окрема юридична особа або як структурний підрозділ гімназії.

Гімназія та ліцей функціонують як окремі юридичні особи.


Як виняток, за рішенням засновника ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої освіти.

У статті 32 згаданого вище закону йдеться про утворення, реорганізацію, ліквідацію та перепрофілювання закладу загальної середньої освіти:

1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).

Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.

Ліцеї можуть бути утворені та здійснювати освітню діяльність за умови дотримання вимог цього Закону, ліцензійних умов та положення про ліцей, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Для започаткування та провадження освітньої діяльності комунального ліцею у його складі має бути створено та функціонувати не менше чотирьох 10 класів.


Згідно із Законом про "Повну загальну середню освіту», ліцей забезпечує здобуття профільної середньої освіти. 

У проєкті Положення про ліцей зазначено, що можливим є зарахування дітей до ліцею і до 5-9 класів (порівняймо: у статті 35 закону «Про повну загальну освіту» така можливість передбачена «як виняток» - див. вище), і до 10-11(12) класів:

7. Зарахування дітей до державних, комунальних і корпоративних ліцеїв відбувається на конкурсних засадах.

Зарахування дітей до державного, комунального ліцею (до 5-9 класів) здійснюється на конкурсних засадах за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.

Зарахування дітей до державних, комунальних і корпоративних ліцеїв (до 9-11 (12) класів) може проводитися без конкурсу, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах.

14. Ліцей може мати у своєму складі внутрішні структурні підрозділи (крім структурних підрозділів, що забезпечують здобуття дошкільної або початкової освіти):

позашкільний підрозділ;

пансіон;

центр практичної психології;

кафедри з окремих освітніх галузей, навчальних предметів (інтегрованих курсів);

лабораторії;

підрозділи з питань інноваційної діяльності та інші внутрішні структурні підрозділи.

Ліцей може мати у своєму складі територіально відокремлені структурні підрозділи – філії. 

До речі, у розділі "Прикінцеві та перехідні положення" (частина 3, абзац 7)  закону "Про повну загальну середню освіту" зазначено, що терміни "пансіон" та інтернат" ідентичні. 

Примітка. Синім та фіолетовим виокремлено фрагменти текстів із відповідних документів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дисципліна й результат

Досягти успіху без тренувань неможливо ані в спорті, ані в навчанні. Тренування потребують дисципліни - саме дисципліни, а не чарів феї над мозком дитини чи дорослого.  Уявімо, що двоє навчаються плавати. Один тренується щодня, інший - зрідка, коли має настрій, натхнення. Хто навчиться плавати? Ви хочете грамотно писати, але просто не пишете? Хочете вільно спілкуватися іноземною, але просто не практикуєте щодня? Думаю, відповідь зрозуміла  Водночас якось останнім часом ми більше говоримо про мотивацію, заохочення і менше - про результати, які дає  дисципліна.  Як привчити дітей до дисципліни? 1. Установити чіткі й зрозумілі правила . Діти мають знати, які правила існують. Визначте їх разом, щоб діти відчували свою причетність. Формулюйте правила зрозуміло і без двозначностей. Наприклад, "Прибери речі в кімнаті" замість "Будь охайним / охайною". 2. Регулярність та послідовність.  Створіть графік, який включає час для навчання, ігор, відпочинку та сну. Діти краще ...

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5...

Дорожня карта: зразки комплексних контрольних робіт та оцінювання (2024 / 2025 н. р.)

🔖Українська мова, 🔖українська література, 🔖зарубіжна література 🗂️Дорожня карта (автори Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко) пропонує такий маршрут у системі оцінювання - усе в одному документі:  📚нормативна база; 📚рекомендації щодо оцінювання; 📒5-7 (8 пілотні) класи: 🖇️зразки комплексних підсумкових робіт; 🖇️зразки завдань за групами результатів (УВ, ПТ, ПВ, ДМ); 🖇️зразки заповнення сторінок класного журналу (різні варіанти) тощо 📗8-11 класи: 🖇️критерії оцінювання; 🖇️поточне оцінювання; 🖇️види робіт тощо Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) Більше матеріалів на тему тут.

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з укр...

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році

Якщо цього року викладаєте предмети мовно-літературної галузі, пройдіть тест для вчителів-словесників. Позначте пункт / пункти, які актуальні для вас. А як уникнути "двочитань" у рекомендаціях щодо оцінювання в 5-7 (8 пілотних) класах НУШ Б як заповнити сторінки журналу щодо оцінювання по-новому В що означають абревіатури УВ, ПТ, ПВ, ДМ Г скільки і яких оцінок має бути Д якою нормативно-правовою базою користуватися Е якою має бути КПР Ключ до тесту. Якщо для вас актуальним є бодай один варіант, читайте роз'яснення в Інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році від ЗІППО  Інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин у 2024/2025 н.р. від ЗІППО Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) ЗМІСТ Українська мова Модельні навчальні програми з україн...

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорож...

8 клас. Українська література (методичний супровід)

2024 / 2025 навчальний рік Апробація (оновлено 25.11.2024) Для вчителів, які апробують посібник української літератури для 8 класу Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка).  Цю сторінку будемо оновлювати поступово. Українська література. Посібник для 8 класу (частина 1) Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка) Модельна програма Навчальна програма Календарно-тематичне планування  (Світлана Дячок) Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Комплексні підсумкові роботи Завдання КПР (семестр 1, усі розділи) Відповіді КПР (семестр 1, усі розділи) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри)

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо ...

Таблиці, дорожні карти: навчально-методичні рекомендації з української мови та літератури, зарубіжної літератури на 2023 / 2024 н. р.

Українська мова. 5 клас   Українська література. 5 клас Українська література. 6 клас Дуже зручно саме для вчителя-практика - пропонують авторитені фахівці Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко: ✴️Рекомендовані види робіт з української мови в 5-6 класах ✴️Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт у 7-9 класах ✴️Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт у 10-11 класах ✴️Рекомендовані види робіт з української літератури в 5-6 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури у 7–9 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури в 10-11 класах ✴️Контрольні класні твори пропонуємо давати у формі есе, мінітворів щодо розкриття певної проблеми чи образу програмового тексту тощо ✴️Можливі види контрольних робіт із розвитку мовлення ✴️Рекомендовані види робіт із зарубіжної літератури в 5 – 6 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 7–9 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю із з...