Перейти до основного вмісту

Апеляція. ЗНО. 10 : 0


Як відомо, результати ЗНО можна оскаржити. У результаті комісія або підвищить оцінку, або понизить (процедура прописана чітко, див.УЦОЯО). Зазвичай різниця коливається в межах кількох балів. Одна з моїх учениць (до речі, завжди в школі писала добре, у тестах ЗНО зробила кілька помилок) за твір отримала 10, з чим не погодилася й подала на апеляцію. Результат - 0 балів за твір. Власне, учениця планувала на контракт, пониження балів на вступ не вплине.

  Про це я написала вчора у фейсбуці - ситуація набула розголосу й колеги, які неодноразово перевіряли власне висловлення, запропонували свою перевірку. Шкала балів  їхньої такої своєрідної експертизи - 0 - 13 балів. Твір не оприлюднювала, а надсилала як повідомлення, бо так дозволила його авторка.

Сумніватися в компетентності фахівців немає підстав. 

Водночас бачимо, що вирішальну роль в оцінці відіграє людський фактор - і не лише під час апеляції. Ми говоримо про низькі бали, але замовчуємо факти, коли твір оцінено, скажімо, 19-ма балами, а «тягне» він на 14 максимум (випадок, коли дитині пощастило), а поруч - теж 14 балів - цілком об‘єктивних. Думаю, таких прикладів безліч. 

До речі,  УЦОЯО не проігнорував цю ситуацію, хоч не було жодних офіційних звернень. 

Тетяна Вакуленко, заступниця директора УЦОЯО,  (публікую з дозволу авторки) коментує ситуацію так: «Щиро дякую пані Олесі за надання можливості ознайомитися з роботою учасниці, проте шкода, що ми не можемо оприлюднити обговорюваний текст, щоб усі охочі могли самостійно його прочитати й сформувати власну думку про його якість і відповідність умовам тестового завдання. 

Хотіла б прокоментувати «суттєве» зменшення балів за роботу учасниці під час повторної перевірки. Передусім нагадаю, що, відповідно до умови тестового завдання на надання розгорнутої письмової відповіді, тестовані мали надати відповідь на запитання: «Як стереотипи впливають на життя людини?». Замість цього учасниця у тексті запропонувала відповідь на запитання про важливість сім’ї, коханих людей і суспільства для становлення людини. У «тілі» роботи жодного натяку на аналіз того, як саме впливають стереотипи на суспільство / особистість, немає. Тобто цілком очевидним є те, що текст не відповідає темі, навіть попри те, що слово «стереотипи» з’являється наприкінці, у висновку, де немотивовано стверджується, що вони «позитивно впливають на життя» (вище за текстом про це навіть не згадувалося). 

Припускаю, що використання ключового слова в останньому абзаці тексту й зумовило оцінювання цієї роботи кількістю балів, відмінною від нуля (робота, яка не відповідає темі, має бути оцінено в нуль балів незалежно від грамотності / стилю тощо). Очевидно, екзаменатор / екзаменаторка, який / яка перевіряв/ла цю роботу, «пожалів/ла» учасницю, адже текст мовно доволі грамотний (про це свідчить результат першої перевірки в 10 балів із 20). Такий підхід екзаменатора / екзаменаторки, безумовно, не відповідає критеріям оцінювання (http://testportal.gov.ua//wp-content/uploads/2021/06/Ukr-mova_lit-ZNO_2021-VV_Shema-otsinyuvannya-na-sajt.pdf), що й підтвердила повторна перевірка роботи експертами. Тож надалі апеляційна комісія ухвала об’єктивне обґрунтоване рішення, на жаль, не на користь авторки роботи. 

Для уникнення таких прикрих випадків я б радила учасникам упродовж тестування уважно ознайомлюватися з кожним завданням, намагатися відповідати, чітко дотримуючись умов поставлених завдань, а після отримання результатів обов’язково уважно ознайомлюватися зі схемою оцінювання відповідних завдань, а потім критично аналізувати свої роботи, перш ніж подавати апеляційну заяву. 

Насамкінець зазначу, що подібні ситуації мотивують нас ретельніше добирати екзаменаторів, звертати увагу під час їхньої підготовки на «проблемні» роботи і, урешті-решт, зробити все можливе для повернення до традиційної – подвійної – перевірки відповідей на завдання з письмовою відповіддю».

Андрій Ночкін, УЦОЯО, коментує: «Апеляція передбачає повторну (не менше 4 фахівців) перевірку. Тож, скоріше за все, робота не відповідала темі, але екзаменатор пункту перевірки оцінював кожен критерій.тому і такий результат оскарження». 

Я прихильниця ЗНО: багато моїх учнів навчаються в престижних ЗВО саме завдяки ЗНО. 

АЛЕ.  Перше. Такі моменти з різницею в 10 балів викликають недовіру до системи.

 Друге. Визнаймо, що фахівці з різних куточків України не ставлять нуль. Вони теж перевіряють згідно з критеріями. 

Третє. Перевірка не може здійснюватися однією людиною - думаю, цей приклад переконливий. 

Четверте. Однозначно:  оцінка має бути об’єктивною - для всіх без винятку. Об’єктивна оцінка (упевнена, що 4 фахівці перевірили об‘єктивно) - результат апеляції. А результат ЗНО - прихильність долі, бо перевіряє ОДНА людина? Тоді і вступ - своєрідна гра, кому й наскільки пощастить?

П‘яте. Цікаво, коли людина, звинувачена у злочині, подає апеляцію щодо зменшення покарання, вона теж ризикує отримати більший строк, а не менший?

 Про нуль. Насправді він наповнений глибоким змістом. Якщо перед цим нулем на перше місце не поставимо людяність,  то всі наші подальші дії будуть нулями. На випускному вечорі своїм дітям я сказала, що коли перед ними постане вибір - звершити справедливу жорстокість або проявити милосердя, треба обрати друге. А життя вчить обирати перше. Така собі необ’єктивність (це й самозаперечення).

Дякую всім за коментарі, найбільше - за небайдужість. А ще справді пишаюся толерантними судженнями всіх учасників цієї «літературної дискусії» (наші коментарі читають і не освітяни; приємно, коли сторонні підкреслюють, що вчителі дискутують без принижень і образ. 

 P. S. Ні, це не моя дочка. Дівчина - колишня учениця; поради щодо апеляції давала не я, хоч, звісно, була «нарада»; особистого інтересу не маю, але байдужою залишатися не можу. Так, я просила дозволу на оприлюднення тексту, щоб порівняти думки колег. Але дитина проти, а я не маю жодного права наполягати. 

Коментарі

Яка чудова та надихаюча історія! Я була одружена сім років без дитини, тому мій чоловік почав вести себе дивно, останнім часом приходив додому і більше не проводив зі мною час і не розлучався зі мною. Тож мені стало дуже сумно і втрачено в житті, тому що лікар сказав мені, що неможливо завагітніти, це дійсно робить життя нещасним для мене. поки я не натрапив на друга, який розповів мені про д -ра АЛАБУ з Інтернету, як він допомагав багатьом жінкам з подібними проблемами, через які я стикався, тому я зв’язався з ним за адресою: (dralaba3000@gmail.com) і пояснив йому, він розповів мені все повинні бути надані, перш ніж він зміг заклинати на зустріч, щоб повернути мого чоловіка, що я і зробила, і він надіслав потужну молитву, яку я мав вимовити посеред ночі, коли він наклав заклинання кохання. Через 24 години до мене повернувся єдиний чоловік і попросив вибачення за все, що він зробив, і сказав мені, що він повністю готовий підтримати мене у всьому, що я хочу, швидко зателефонувати доктору АЛАБА і розповісти йому, що відбувається Він також підготував і надіслав мені трав’яний засіб, який, за його словами, вилікував будь -яку небажану хворобу чи інфекцію, що заважала мені завагітніти, а потім проінструктував, як ним користуватися до зустрічі з чоловіком. Ось після використання цієї корінної трави і кореня, через кілька тижнів я почав відчувати ознаки вагітності по всьому, я був дійсно вагітна, і я тільки що народила хлопчика у 1 місяць. Присягаюся, що весь світ дізнається про д -ра АЛАБУ, який врятував мої стосунки, і який також дає мені дітей, яких я сьогодні можу з гордістю назвати своїми. Для будь -якої жінки, яка вважає це неможливим, є можливість посміхнутися та принести щастя вашій родині, будь ласка, зв’яжіться з д -ром АЛАБА електронною поштою за адресою: (dralaba3000@gmail.com). Або WhatsApp/ Viber йому за телефоном +2349039885856 Дійсно, він посланий Богом, щоб привести втрачених коханців і принести вам щастя ...
Мене звуть Анна Андреева, я родом з України ,, але я переїжджаю з чоловіком до Іспанії, я хочу поділитися доброю новиною про своє життя з усіма та тими, кому потрібна допомога у шлюбі / стосунках. Я страждала шість років, чоловік залишив мене, і я продовжувала народжувати іншу дружину тільки тому, що його сім'я не любила мене, і оскільки я не могла народити йому дитину, я плакала сім років, тому що чоловік розлучився зі мною. Я шукав заклинання, що хмара допомогла мені в мережі, я зустрів стільки чарівників, кожен збирав гроші, не допомагаючи мені, але 3 серпня 2020 року я побачив онлайн -пожертву від хорошого чарівника на ім’я доктор Алаба. Я вирішив зв’язатися з ним, коли зв’язався з ним, він сказав мені, що моя проблема вирішена, тому що я з ним зв’язався, я розповіла йому всю свою проблему, і він пообіцяв допомогти мені повернути чоловіка. Доктор Алаба дав мені вказівки і показав, що робити, щоб я виконував усі вказівки і робив те, що він просив, через три дні він сказав мені, що мій чоловік подзвонить мені, перш ніж я в цей день засну, і вибачиться. Як тільки він розповів мені все, мій чоловік подзвонив мені і попросив повернутися до нього після шести років розлучення. Сьогодні я ділюся цим повідомленням, тому що я хочу, щоб світ знав, і це хороша робота, а також я дуже щаслива бути вагітною, а для тих з вас, кому потрібна допомога, проблеми на роботі чи просування по службі, зверніться сьогодні до лікаря Алаби та вирішіть вашу проблему ось електронна пошта: dralaba3000@gmail.com Або whatsapp / viber з його номером телефону: +2349039885856 Я обіцяю вам, що ваша проблема буде вирішена
Viktória Peričková каже…
Так, я можу погодитися з тим, що деякі так звані заклиначі є шахрайством, тому що я став жертвою кілька тижнів тому, тому що я так прагнув повернути свого коханого чоловіка Шкурко, звідки я знаю, що деякі заклиначі є шахраями це коли ви починаєте спілкуватися з ними по електронній пошті або телефону Whatssap, і немає жодних доказів того, що ваша робота була виконана або показуючи вам фотографії поперечного розрізу їх храму під час процедури привороту, або ви просите розповісти заклинателя Ви, що робити у себе вдома, любовна процедура правопису має бути практичною, вимовляючи молитви-заклинання також у вашому особистому вільному просторі вдома. Заклинатель Дрігбіновії реальний, тому що він розповість вам, як зробити приворот самостійно у вашому домі, вільному місці вночі, коли всі інші сплять у вашому домі, тоді Дрігбіновія дасть вам інструкцію, як зробити так, щоб молитва заклинала працювала. самостійно, не турбуючи і не вимагаючи більше грошей. Ось як відрізнити фальшивого заклинателя і справжнього справжнього працюючого заклинателя, який добре працює. Я виявляю це сам, і це працює для мене після того, як я вимовляю якусь молитву заклинання у своєму власному домі, Дрігбіновія розповідає мені все, що потрібно було зробити. Я уважно виконувала всі його вказівки і протягом наступних двох днів мені подзвонив мій колишній коханий Шкурко, він повернувся до мене того ж тижня, коли була зроблена молитва привороту. це дійсно так, я скористався цією можливістю, щоб порекомендувати канал заклинань Drigbinovia всім, хто шукає справжнього заклинателя, щоб терміново повернути колишнього партнера doctorigbinovia93@gmail.com WhatsApp його за номером +12162022709 дякую всім, що виділили час на читання та Бажаю всім удачі та щастя у ваших любовних стосунках/шлюбах. благослови вас бог.

Популярні дописи з цього блогу

Інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу

Корисні інтерактивні додатки до підручника української літератури для 6 класу створені Людмили Кузьмич, учительки української мови та літератури Самчиківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Старокостянтинівської міської ради: ✅аудіокнига, ✅експрес-уроки, ✅онлайн-пазли, ✅інтерактивні вправи, ✅онлайн-ігри, ✅літературне доміно, ✅ребуси, ✅онлайн-тести Сьогодні написала колега пані Людмила з Хмельниччини. Надзвичайно приємно читати, що наш підручник української літератури для 6 класу (Олеся Калинич, Світлана Дячок; за наук. редакцією професора Юрія Ковбасенка) надихнув на творчість. Пані Людмила створила сайт - безоплатний інтерактивний додаток. Тож рекомендуємо до використання: інтерактивний додаток зробить уроки цікавішими і яскравішими✨ Дякуємо, пані Людмило! Анотація Зміст Інтерактивні ресурси _____________________________________________ Матеріали до підручника української літератури 5 клас 6 клас 7 клас

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як

2023 / 2024 навчальний рік: державні стандарти - типові освітні програми - навчальні (+модельні) програми

Тут зібрано матеріали з офіційних джерел, із якими будемо працювати з нового навчального року (формула: стандарт - освітня програма - навчальна програма) 1-4 класи (НУШ) Стандарт Державний стандарт початкової освіти (1 - 4 класи) Типові освітні програми Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3-4 клас Навчальні програми Навчальні програми для 1-4 класів 5-9 класи  Стандарт (НУШ, 5-6, 7 (пілотні в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт базової середньої освіти (5 - 9 класи НУШ, у 2023 / 2024 н.р. - 5-6 класи та 7 (пілотування НУШ) Модельні навчальні програми (за ними розробляють навчальні програми) Модельні навчальні програми для 5-9 класів (НУШ) Стандарт ( 7 (крім пілотних) - 9 класи в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт загальної середн

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 5. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 6. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 7. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 8. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 9. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1 (усі уроки буде опубліковано поступово ) 10. През

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо й ім

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорожня карта  за підруч

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з української

До питання роду: який зв'язок між COVID і бешамель?

   В угорській мові з родами все дуже просто: їх нема. Тому важко пояснити угорськомовним дітям, чому українською  книжка, пісня  - вона;  знання, сонце  - воно, а  воєвода, суддя  - він. Це вищий пілотаж. Проте й українськомовним дітям часом непросто доводити, що, наприклад,  бешамель -  вона , хоч і соус :).  Цікаво, що перша згадка про цей соус з'явилася  1651  року в книзі «Le Cuisinier François», яку написав кухар  Людовика XIV . Отже, соус  бешамель  має французьке походження. Але звідки взявся жіночий рід, якщо слово "соус" - чоловічого? З родами іменників у Франції, виявляється, усе не зовсім просто. Сьогодні натрапила на допис про роди іменників Андрія Панченкова - мовознавця, або моволюба, як він сам про себе каже.    "Виявляється, члени Французької Академії ухвалили рішення про те, що слово COVID у французькій мові має вживатися в жіночому роді. Річ у тім, що в англійській абревіатурі COVID "Coronavirus disease" головне слово "disease&q

Про блог 📚

  Понад три мільйони переглядів блогу🙃🙂 Блог Олесі Калинич народився як одна з вимог участі в конкурсі «Учитель року». Хотілося тоді придумати красиву і цікаву назву, яка б легко запамʼятовувалася й привертала увагу… але так і не встигла🙂 Чи планувала таке довге життя для блогу?  Чесно? Звісно, ні. Але виявилося, що моя писанина цікава й іншим. Тому з часом навіть почала називати її більш серйозним словом - допис☝️🙃 …А зараз пишеться все менше й менше…  Чи то часу немає.  Чи не так хочеться реагувати.  Чи не можеш дозволити собі розкоші думок уголос.  Або взагалі з віком мудрієш і усвідомлюєш, що люди обійдуться й без твоїх коментарів 🙂🙃 Дякую постійним читачам і всім, хто залишив свій перегляд як частинку цих трьох мільйонів 🌱