Епізод 1. Новопризначений керівник шкільного округу заручився підтримкою директорів шкіл для впровадження нової програми. Він поставив перед учнями шість завдань:
1. Здатність навчатися самостійно.
2.Шанобливе ставлення до культурних та індивідуальних відмінностей.
3.Здатність критично мислити.
4.Здатність визначати та розв'язувати проблеми.
5. Уміння працювати з іншими.
6. Позитивний власний образ та позитивне ставлення до школи.
Підхід назвали навчанням, спрямованим на результат. Проте такі завдання викликали опір... громади. Знайшлася навіть громадська організація, яка виступала проти навчання на результат. У її матеріалах ішлося про те, що навчання - хитромудрий трюк, яким намагаються контролювати уми дітей.
Попри відсутність негативних моментів у програмі, наративи громадської організації підтримала громада й частина директорів шкіл. Чому? Бо шість згаданих завдань для учнів були новими, а раніше всі вчилися й без них - і нічого страшного не сталося.
До речі, директор шкільного округу в Іган Гайс доктор Джексон досяг мети в упровадженні навчання, спрямованого на результат.
Епізод 2. Керівником школи "Роджерс" став Піт Санчес - прихильник дисципліни і тілесних покарань. Здається, такий підхід мав би викликати опір батьків? Однак директор створив батьківську раду (заступники директора та батьки - його прихильники), а згодом він став улюбленцем місцевих газет та отримав прихильність широкого кола. Проти керівника школи, який "узаконив" тілесні покарання учнів, виступив учитель соціології Аарон Карсон. Тим часом одного з учнів побито палицями так, що він утік і переховувався в невідомому місці. Але, уявіть собі, 70% батьків підписали петицію на користь директора і його підходу до дисципліни. Учителя соціології на загальношкільних зборах засудили як такого, що псує репутацію школи.
Минав час. Тілесні покарання в школі все-таки заборонили. Але до того постраждало багато учнів.
Що об'єднує ці два епізоди? Людина, яка ставить точку відліку змін, яких вимагає час і які мусять відбутися. Час їхньої швидкості визначають підтримкою або опором ті, хто поруч.
Рекомендую "Проблемні ситуації в керуванні освітою" Теодора Дж. Ковальського - книжки видавництва "Літопис", яка з'явилася в перекладі українською ще в 2003 році, але не втратила своєї актуальності сьогодні.
Коментарі