Учора був надзвичайно емоційно насичений день. Перший світовий форум українознавчих суботніх та недільних шкіл об'єднав у Львові вчителів української мови з багатьох куточків світу. Це не просто обмін досвідом, а справжнє торжество духу й живого спілкування. Щиро дякую за запрошення пані Олені Мицько й директору Міжнародного інституту освіти, культури та зв'язків з діаспорою пані Ірині Ключковській. ...Дуже шкодую, що не змогла залишитися на неординарний як для вчителів захід - дефіле освітян світу в сучасному українському вбранні від дизайнера Людмили Сєдової :)
Щиро дякую колегам із Угорщини та Чехії за знайомство й запрошення до співпраці: поширенню зошитів з мемами та лайфхаками з української мови (автори О. Калинич, Д. Дроздовський) та підручника для шкіл із угорською мовою навчання за кордоном та навіть запрошення на майстер-клас до Чехії.
Особлива подяка за сяйво серця любій Лілії Телішевській :) .
Інноваційні методи викладання української мови. Це називне речення, напевно, в багатьох асоціюється з грою. Гра, меми, QR-коди тощо – розваги, покликані зробити навчання більш легким і цікавим. Водночас зараз, у час моди на різні методичні "іграшки", важливо знайти баланс між наукою й розвагою, щоб не перетворити знання (а також уміння застосовувати їх на практиці) й навчання взагалі на імітацію. Важливо не нашкодити дитині розвагами, бо життя – не суцільний гедонізм і часом найкраща мотивація – дисципліна й праця.
Мій учительський досвід – певна творчість, але аж ніяк не відкриття, бо джерела того, що роблю зі своїми дітьми, є й у Василя Сухомлинського, і в Януша Корчака, і в інших видатних педагогів, просто їхні давно відомі методи зараз застосовуються на новому етапі історії з новими технологіями й гаджетами.
Оскільки невдовзі буде оприлюднено відео майстер - класу, наводжу тільки його тези:
1. Прийоми та способи створення навчальних мемів на основі правопису української мови: як не просто "склеювати" надписи й зображення, а працювати з ключовими словами в правилі й добирати до них аналогії (візуалізація теорії).
2. Створення та використання QR-кодів як опорних конспектів (карти, наліпки, елементи дизайну тощо).
3. Поради щодо роботи над власним висловлюванням. Способи написання есе: від наслідування до творення ("списати в себе", наслідування відомих авторів, онлайн-дискусії (форуми) тощо).
1. Прийоми та способи створення навчальних мемів на основі правопису української мови: як не просто "склеювати" надписи й зображення, а працювати з ключовими словами в правилі й добирати до них аналогії (візуалізація теорії).
2. Створення та використання QR-кодів як опорних конспектів (карти, наліпки, елементи дизайну тощо).
3. Поради щодо роботи над власним висловлюванням. Способи написання есе: від наслідування до творення ("списати в себе", наслідування відомих авторів, онлайн-дискусії (форуми) тощо).
5.Презентація підручника "Українська мова. 5 клас" для шкіл з угорською мовою навчання (про підручник буде окремий допис).
P.S. - А хто ви й звідки? - допитується вчора львівський таксист.- Я з Закарпаття, учитель української мови й літератури, - відповідаю.
І тут водій не приховує подиву:
- А що, хіба на Закарпатті живуть українці???
Можливо, іншим разом і обурилась би, та не тоді, коли поспішала на Перший міжнародний форум українознавчих суботніх та недільних шкіл, тому й відповіла:
- Уявіть собі, українці в усьому світі, а зараз деякі з них приїхали до Львова. Тому й у Львові є українці :) .
Більше світлин тут.
6. Опорний конспект учителя як основа для написання "підручника" учнем (можливості співтворчості учень - учитель або учень - учитель - батьки).
7. Лайфхаки з української мови в рубриці "НЕ-правила": відмінювання числівників, фонетика через математичні знаки "+" і "-" та ін.
8. Квест як альтернатива навчання за межами класу.
9. Презентація частин зошита з української мови для 10 класу (автори О. Калинич, Д. Дроздовський).
7. Лайфхаки з української мови в рубриці "НЕ-правила": відмінювання числівників, фонетика через математичні знаки "+" і "-" та ін.
8. Квест як альтернатива навчання за межами класу.
9. Презентація частин зошита з української мови для 10 класу (автори О. Калинич, Д. Дроздовський).
**********
P.S. - А хто ви й звідки? - допитується вчора львівський таксист.- Я з Закарпаття, учитель української мови й літератури, - відповідаю.
І тут водій не приховує подиву:
- А що, хіба на Закарпатті живуть українці???
Можливо, іншим разом і обурилась би, та не тоді, коли поспішала на Перший міжнародний форум українознавчих суботніх та недільних шкіл, тому й відповіла:
- Уявіть собі, українці в усьому світі, а зараз деякі з них приїхали до Львова. Тому й у Львові є українці :) .
Більше світлин тут.
Коментарі