Перейти до основного вмісту

"Розстріляне відродження". 11 клас (зошит із української літератури для підготовки до ЗНО, частина 1)

   Рада поділитися чудовою новиною - нарешті в продажу з'явився зошит із української літератури для 11 класу. Із цим зошитом учні можуть готуватися не тільки до тестування ЗНО, а й до написання власного висловлення. Майже всі частини зошита (крім нововведених творів, адже минулоріч в 11 класі була чинною стара програма) апробовано моїми учнями, які зараз усі є студентами різних ВНЗ України та сусідніх Словаччини й Чехії.

Отже, яка будова зошита і чому саме це видання, а не інші? :)

Зошит для 11 класу складається з трьох частин, укладених за розділами навчальної  програми та враховує всі зміни. Як і всі інші зошити від видавництва "Соняшник", цей також має гриф "Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах"

 Перша частина 
«Розстріляне відродження»  охоплює твори митців, які жили й творили в 20-30-і рр. ХХ століття, більшість із них була знищена фізично.

РУБРИКИ

Біографія письменника – не просто хронологічна таблиця. Письменник - теж людина з таємницями й слабкостями. Загальновідомі тези про митців є в підручниках і посібниках, тому в зошиті увага - переважно на незвичайних життєвих подіях. Поруч із цікавими фактами – місце народження  письменника, позначене на Google карті (заодно можна повторити й географію). До речі, факти, які Вас вразили, варто виділяти  рамкою чи кольором – використовуйте їх як приклад із суспільного життя  під час написання власного висловлення.

«Резюме письменника»  (кольорова  форма,  яку потрібно заповнити фактами біографії) та  рубрика «Значення імені» (ми подаємо характеристику імені митця, а Ви зафарбовуєте збіги з біографією; часом їх містично багато…).

«Малюйте». Поезія – це не заповнення паспорту твору, а  насамперед емоції, тому, читаючи тексти, малюйте й слухайте музику Бетховена, Шопена, Вівальді, а вже потім переходьте до «традиційного» аналізу вірша.  Щоб не «загубитися» серед ознак літературних напрямів… також пропонуємо малювати.

Теорія в моїй інтерпретації. Часом правила здаються задовгими, чи не так? Саме тому введено рубрику, де пропонується використати матеріал за  QR-кодом, опрацювати його й вивести власне правило – коротке та зрозуміле.

«Нестрашна теорія» передбачає ідейно-художній аналіз  програмових творів. Усе просто: протягом уроку записуйте  дані до відповідної таблиці – і мимоволі створите «шпаргалку», яку можна використати під час написання есе, і паралельно станете літературним критиком.

Робота з цитатами. Ми намагалися осучаснити літературних персонажів. За зображенням та текстом на ньому Вам  треба упізнати героя, епізод, розмістити його відповідно до змісту твору, дібрати цитати тощо. 
Сподіваємося, наші малюнки допоможуть Вам не сплутати героїв у тестах ЗНО.

Тести розміщено в кінці кожної теми, і пов’язані вони  з творчістю кожного письменника, уведеного до програми  ЗНО-2020 з української мови та літератури. Тести складені так, щоб Ви не тільки перевірили знання  з однієї теми, а й повторили вивчене.

На що звернути увагу?
Зошит  «прив’язано»  до  Instagram  авторки:  за  QR-кодами  в зручний для Вас час можете переглянути  відеокоментарі  до  деяких творів, разом із учителькою накреслити схеми (кожне відео триває  всього 1 хвилину).

Оцінювання. У зошиті можливі три оцінки з кожної  теми: самооцінка (за таблицею), оцінка вчителеві (виставляєте Ви) та контрольна оцінка (її традиційно ставить учитель). Кожен варіант тестів передбачає 36 максимальних балів, що дорівнює оцінці 12. Набрану кількість тестових  балів треба ділити на 3 (30:3=10 б.). Якщо Ви, наприклад, отримали 9,5  б., то оцінку варто округлити на Вашу користь: 9,5=10 б. 
Відповіді. На останній сторінці – відповіді. Якщо Ви не можете втриматися  від спокуси підглянути чи списати, віддайте цю сторінку на зберігання  вчителеві.

«Есе – це круто». Висловлюйте власні думки, навіть  якщо вони кардинально відрізняються від усталених (так  навіть набагато краще). Нагадуємо: використовуйте в есе  афоризми з вивчених творів та цікаві факти з біографій  письменників як приклади з суспільного життя.

ОГЛЯД усіх видань авторки - тут: https://olesya12142111.blogspot.com/p/blog-page_57.html

Деталі та замовлення: sunbook.com.ua/edition/40
(099)-968-69-03;
 (096)-231-81-33;
 (093)-197-79-11.






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

8 клас. Українська література (2025 / 2026)

  2025 / 2026 навчальний рік Українська література. Підручник для 8 класу (Олеся Калинич, Світлана Дячок, за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) Електронний додаток на платформі ВШО ПРЕЗЕНТАЦІЇ до уроків (за КТП 2 год на тиждень) Дорожня карта за підручником Модельна програма Календарно-тематичне планування (Світлана Дячок) 2 год на тиждень 1,5 год на тиждень 1 год на тиждень Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Зошит для комплексних підсумкових робіт (за групами результатів) (буде додано згодом) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри) Додаткові м атеріали на сайті видавництва "Астон" Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

7 клас. Українська література (2025 / 2026)

  Навчальний рік 2025 / 2026 Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти Рекомендовано Міністерством освіти і науки України Автори: Олеся Калинич, Світлана Дячок. За редакцією проф. Юрія Ковбасенка М одельна навчальна програма «Українська література. 7–9 класи»  (авт.: Т. О. Яценко, В. І. Пахаренко, О. А. Слижук, І. А. Тригуб) Навчальна програма української літератури (2 год)  (автор Світлана Дячок) Презентації до уроків (2 год на тиждень) Календарно-тематичне планування: 1 год на тиждень 1,5 год на тиждень 2 год на тиждень Зошит для комплексного підсумкового оцінювання (за групами результатів)   Діагностувальне оцінювання  (зразок) Зошит для формувального та поточного оцінювання Літературні диктанти Паспорти творів Конспекти уроків _____ Підручники Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) та додатки до них 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас 9 клас (апробація)

Мовно-літературна галузь - 2025 / 2026 (Інструктивно-методичні рекомендації з прикладами та коментарями)

Оновлені  Інструктивно-методичні рекомендації на 2025/2026 навчальний рік  (укладачка - кандидат педагогічних наук Тетяна Гнаткович) стали нагадуванням, що якісна освіта — це про баланс між формальністю документів і живим словом на уроці: оцінювання результатів навчання ставить акцент не лише на знаннях, а й на компетентностях учня;  цінною  є структуризація на групи результатів для мовно-літературної галузі , адже це допомагає вчителю зрозуміти, де учень справді росте, а де ще потребує підтримки; подано планування оцінювання: ми можемо поєднувати традиційні форми з сучасними інструментами; роз'яснення про тематичне, семестрове та річне оцінювання тепер бачиться не як формальний підсумок, а як важлива частина шляху учня до власних перемог; для зручності в документі - нормативна база для вчителів мовно-літературної галузі. Власне, документ містить детальний перелік відповідей на всі запитання щодо викладання предметів мовно-літературної галузі (українська мов...

Дорожня карта - 2025 / 2026

ДОРОЖНЯ КАРТА вчителя / учительки мовно-літературної галузі: інструментарії оцінювання (для 5–8 (НУШ) та 9–11 класів закладів загальної середньої освіти) - справжній грамотний помічник, створений на допомогу педагогам фахівцями Тетяною Гнаткович, Оленою Котусенко, Оксаною Опачко. НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА .. 5 НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВІЙНИ .. 8 РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ .. 9 Групи результатів навчання для мовно-літературної галузі 9 Планування оцінювання . 10 Тематичне оцінювання . 10 Семестрове та річне оцінювання . 11 Орієнтири щодо завдань за групами результатів для мовно-літературної галузі 12 Група 1 ― Усна взаємодія (УВ) . 12 Група 2 ― Працює з текстом (ПТ) . 12 Група 3 ― Письмова взаємодія (ПВ) . 13 Група 4 ― Досліджує мовлення (ДМ) 13 УКРАЇНСЬКА МОВА .. 14 5-8 КЛАСИ .. 14 Фіксація оцінювання за групами результатів навчання з української мови в класному журналі в 5-8 класах НУШ .... 14 Комплексна підсумкова робота (КПР) . 17 Орієнтовні зразки завдань для ...

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5...

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо ...

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

Положення про ліцей (проєкт)

Міністерство освіти і науки України запрошує долучитися до громадського обговорення змін до Положення про ліцей : вибір учнями профілів навчання; вивчення обовʼязкових, профільних і вибіркових (поза профілем) предметів та інтегрованих курсів; організація системи кар’єрного консультування, профорієнтації тощо. мінімум три профілі в межах однієї, двох або трьох освітніх галузей та/або їхніх об’єднань (кластерів): природничо-математичного (STEM), мовно-літературного, соціально-гуманітарного; умови зміни обраного профілю навчання; змінні (міжкласні) групи (учні обʼєднуються в такі групи для вивчення різних предметів та інтегрованих курсів); конкурс на зарахування в 10 клас відбувається за умови, що кількість заяв перевищує кількість місць; наявність осередка "Захист України"; філії у складі ліцею. Наразі проєкт положення перебуває на обговоренні. Надсилати свої пропозиції щодо змін до Положення про ліцей можна до 9 грудня через платформу e-Dem , а також на електронні адреси: ka...

6 клас. Українська література (2025 / 2026)

  Матеріали для використання у 2025 / 2026 навчальному році 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма.  Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3.Календарно-тематичне планування 1 год на тиждень 1.5 год на тиждень 2 год на тиждень 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів)   7. Зошит для комплексного підсумкового оцінювання (за групами результатів )  8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита -  поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1  ,  інші уроки ...

Про групи результатів, батьків і трохи про каву

Багато моїх колишніх учнів уже виросли настільки, що самі тепер водять дітей до школи. Їхні діти навчаються в місцевих закладах освіти, тож маю унікальну можливість дізнаватися про шкільні новації не тільки з постанов, наказів чи методичних рекомендацій, а з батьківських монологів - щирих, емоційних і дуже життєвих. Зустрічаю Марію (ім’я, звісно, змінене, але сміх - автентичний). Вона дивиться на мене, свою колишню вчительку, і пам'ять відразу малює шкільні роки, щоденник, оцінки, які можна було швидко сховати від мами. Порівнюємо це зі школою її сина й сміємося, бо інакше довелося б плакати.  І тут Марія починає розповідь про своє знайомство з оцінюванням за групами результатів. Для тих, хто ще не занурювався в новітній жанр сучасної освітньої прози, поясню: це коли замість цифр тобі видають докладний словесний аналіз усього: від знань дитини до її внутрішнього космосу. Отже, отримує Марія "табель" - свідоцтво досягень. Власне, не табель, а том перший, частина перша. Арк...