Перейти до основного вмісту

"Розстріляне відродження". 11 клас (зошит із української літератури для підготовки до ЗНО, частина 1)

   Рада поділитися чудовою новиною - нарешті в продажу з'явився зошит із української літератури для 11 класу. Із цим зошитом учні можуть готуватися не тільки до тестування ЗНО, а й до написання власного висловлення. Майже всі частини зошита (крім нововведених творів, адже минулоріч в 11 класі була чинною стара програма) апробовано моїми учнями, які зараз усі є студентами різних ВНЗ України та сусідніх Словаччини й Чехії.

Отже, яка будова зошита і чому саме це видання, а не інші? :)

Зошит для 11 класу складається з трьох частин, укладених за розділами навчальної  програми та враховує всі зміни. Як і всі інші зошити від видавництва "Соняшник", цей також має гриф "Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах"

 Перша частина 
«Розстріляне відродження»  охоплює твори митців, які жили й творили в 20-30-і рр. ХХ століття, більшість із них була знищена фізично.

РУБРИКИ

Біографія письменника – не просто хронологічна таблиця. Письменник - теж людина з таємницями й слабкостями. Загальновідомі тези про митців є в підручниках і посібниках, тому в зошиті увага - переважно на незвичайних життєвих подіях. Поруч із цікавими фактами – місце народження  письменника, позначене на Google карті (заодно можна повторити й географію). До речі, факти, які Вас вразили, варто виділяти  рамкою чи кольором – використовуйте їх як приклад із суспільного життя  під час написання власного висловлення.

«Резюме письменника»  (кольорова  форма,  яку потрібно заповнити фактами біографії) та  рубрика «Значення імені» (ми подаємо характеристику імені митця, а Ви зафарбовуєте збіги з біографією; часом їх містично багато…).

«Малюйте». Поезія – це не заповнення паспорту твору, а  насамперед емоції, тому, читаючи тексти, малюйте й слухайте музику Бетховена, Шопена, Вівальді, а вже потім переходьте до «традиційного» аналізу вірша.  Щоб не «загубитися» серед ознак літературних напрямів… також пропонуємо малювати.

Теорія в моїй інтерпретації. Часом правила здаються задовгими, чи не так? Саме тому введено рубрику, де пропонується використати матеріал за  QR-кодом, опрацювати його й вивести власне правило – коротке та зрозуміле.

«Нестрашна теорія» передбачає ідейно-художній аналіз  програмових творів. Усе просто: протягом уроку записуйте  дані до відповідної таблиці – і мимоволі створите «шпаргалку», яку можна використати під час написання есе, і паралельно станете літературним критиком.

Робота з цитатами. Ми намагалися осучаснити літературних персонажів. За зображенням та текстом на ньому Вам  треба упізнати героя, епізод, розмістити його відповідно до змісту твору, дібрати цитати тощо. 
Сподіваємося, наші малюнки допоможуть Вам не сплутати героїв у тестах ЗНО.

Тести розміщено в кінці кожної теми, і пов’язані вони  з творчістю кожного письменника, уведеного до програми  ЗНО-2020 з української мови та літератури. Тести складені так, щоб Ви не тільки перевірили знання  з однієї теми, а й повторили вивчене.

На що звернути увагу?
Зошит  «прив’язано»  до  Instagram  авторки:  за  QR-кодами  в зручний для Вас час можете переглянути  відеокоментарі  до  деяких творів, разом із учителькою накреслити схеми (кожне відео триває  всього 1 хвилину).

Оцінювання. У зошиті можливі три оцінки з кожної  теми: самооцінка (за таблицею), оцінка вчителеві (виставляєте Ви) та контрольна оцінка (її традиційно ставить учитель). Кожен варіант тестів передбачає 36 максимальних балів, що дорівнює оцінці 12. Набрану кількість тестових  балів треба ділити на 3 (30:3=10 б.). Якщо Ви, наприклад, отримали 9,5  б., то оцінку варто округлити на Вашу користь: 9,5=10 б. 
Відповіді. На останній сторінці – відповіді. Якщо Ви не можете втриматися  від спокуси підглянути чи списати, віддайте цю сторінку на зберігання  вчителеві.

«Есе – це круто». Висловлюйте власні думки, навіть  якщо вони кардинально відрізняються від усталених (так  навіть набагато краще). Нагадуємо: використовуйте в есе  афоризми з вивчених творів та цікаві факти з біографій  письменників як приклади з суспільного життя.

ОГЛЯД усіх видань авторки - тут: https://olesya12142111.blogspot.com/p/blog-page_57.html

Деталі та замовлення: sunbook.com.ua/edition/40
(099)-968-69-03;
 (096)-231-81-33;
 (093)-197-79-11.






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорож...

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

Поділ класів на групи: оновлений Порядок

Огляд  Наказу МОН № 808 від 3 червня 2025 року  щодо змін у  порядку поділу класів на групи Наказ поширюється на всі державні й комунальні заклади загальної середньої освіти. Поділ класів на групи можливий за наявності відповідних умов (кадри, лабораторії, укриття) і в межах фонду зарплат. Навчальне навантаження не має перевищувати затверджені плани з урахуванням поділу. Засновник зможе самостійно ініціювати поділ класу, у тому числі на інші предмети, за рахунок власних коштів. Перелік предметів та порогові значення: Українська мова/курси– понад 27 учнів (або 22 в містах/15 у селі для мов нацменшин) Іноземні мови – понад 27 учнів Мови нацменшин – мінімум 2 групи по ≥ 8 учнів Різні іноземні мови – мін. 2 групи або міжкласні групи Поглиблене вивчення мов та профільні предмети – групи по ≥ 8 учнів, не більше 3 груп Семінари, практичні, лабораторні – понад 27 учнів Фізкультура (10–12 класи) – при > 27 учнів, але ≥ 8 в групі Захист України – аналогічно фізк...

Дитиноцентризм чи вседозволеність? Межа, яку легко стерти й дуже боляче повертати

Катерина Гольцберг, українська авторка, дитяча та сімейна психологиня, під час фестивалю "Вчителі майбутнього" у Львові говорила про надзвичайно важливі істини - істини, які для багатьох  батьків звучать не дуже приємно. Але голос здорового глузду варто чути. Ось деякі думки. Дитина — не клієнт. І не король. І навіть не проєкт. А хтось значно важливіший. Чому ідея «успішного успіху» так стрімко вкорінилась у нашій культурі? Чому батьківство все частіше нагадує біг у колесі: швидко, голосно, дорого — і постійно з відчуттям, що відстаєш? Найпростіше те, що можна купити.  «Усе найкраще — для дитини» звучить, як мантра, яку зручно підхопили комерційні сервіси. Курси, гаджети, репетитори продають не знання й уміння, а тільки обіцянку прекрасного майбутнього. Але чи можна купити дорослість, що тримається не на кількості занять, а на внутрішньому стрижні? «Швидкі поради» із соцмереж на кшталт «ніколи не засмучуйте дитину». А якщо засмучує світ? Якщо біль — частина росту? Якщо, уника...

10-11 класи: оновлено Типову освітню програму

  Наказ МОН України № 890 від 20 червня 2025 року вносить зміни до Типових освітніх програм для 10–11 класів, затверджених ще у 2018 році. Фактично з аклади освіти отримали більше автономії у формуванні курсів за вибором учнів, зокрема: курси за інтересами; міжгалузеві інтегровані курси; спецкурси на основі модельних або авторських програм. Оновлено й вимоги до вивчення окремих предметів: історії України та Всесвітньої історії — можлива інтеграція; громадянської освіти — акцент на критичне мислення, права людини; інформатики — з урахуванням цифрової трансформації освіти; математики — більше варіантів для профільного поглиблення. Заклади можуть створювати змішані або міжкласні групи для опанування предметів варіативного компонента. Освітня програма може включати модулі та короткострокові курси. Структура освітньої програми у 10–11 класах максимально наближена до нової профільної моделі, яка стартує у 2027 році. Ось порівняльна таблиця основних змін у Типовій освітній п...

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо ...

Надання платних послуг у системі освіти

Липень рясний на оновлення нормативної бази в освіті.  Так, Постановою Кабінету Міністрів України від 7 липня 2025 р. № 808 унормовано ЗМІНИ, що вносяться до переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності. Платні послуги в системі освіти - тема не нова, адже вони зафіксовані П остановою КМУ №796 (2010 р.) , а згодом - і ЗУ "Про освіту" (2017 р). Зручно аналізувати зміни у формі таблиці, яка відображає постанову Кабінету Міністрів України від 7 липня 2025 року № 808 у зв'язку з попередніми документами — Законом України «Про освіту» (ст. 78) та Постановою КМУ № 796 від 27.08.2010. Порівняльна таблиця нормативних актів щодо платних послуг у системі освіти Критерій / Документ Закон України «Про освіту» (ст. 78) Постанова КМУ № 796 (2010) Постанова КМУ № 808 (2025) Тип документа Закон Постанова Постанова (зміни до попередньої) ...

8 клас. Українська література (методичний супровід)

2024 / 2025 навчальний рік Апробація (оновлено 25.11.2024) Для вчителів, які апробують посібник української літератури для 8 класу Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка).  Цю сторінку будемо оновлювати поступово. Українська література. Посібник для 8 класу (частина 1) Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка) Модельна програма Навчальна програма Календарно-тематичне планування  (Світлана Дячок) Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Комплексні підсумкові роботи Завдання КПР (семестр 1, усі розділи) Відповіді КПР (семестр 1, усі розділи) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри)

Дорожня карта: зразки комплексних контрольних робіт та оцінювання (2024 / 2025 н. р.)

🔖Українська мова, 🔖українська література, 🔖зарубіжна література 🗂️Дорожня карта (автори Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко) пропонує такий маршрут у системі оцінювання - усе в одному документі:  📚нормативна база; 📚рекомендації щодо оцінювання; 📒5-7 (8 пілотні) класи: 🖇️зразки комплексних підсумкових робіт; 🖇️зразки завдань за групами результатів (УВ, ПТ, ПВ, ДМ); 🖇️зразки заповнення сторінок класного журналу (різні варіанти) тощо 📗8-11 класи: 🖇️критерії оцінювання; 🖇️поточне оцінювання; 🖇️види робіт тощо Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) Більше матеріалів на тему тут.

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як...