Перейти до основного вмісту

Створено з любов'ю. Зошит-конструктор для 5 (6 класу): огляд, зразки.

За створення цього видання дякую тим,
 хто спонукав, 
надихав, 
не дозволяв опустити руки й утомитися, 
обіймаючи безперестанку на перервах (та віртуально під час дистанціного навчання :) ) 
- своєму неймовірному 5-а
який зараз уже 6-а 
Створено з любов'ю до дітей😊

Кажуть, сучасні діти не вміють чекати й хочуть усе відразу. А може, це не нетерплячість, а адаптація до сучасного світу? Може, у добу, коли винаходи, які кардинально змінювали життя, з'являлися раз на 100 років, і важливо було вміти чекати. А зараз? Зараз ми фактично співіснуємо з надшвидкісним цифровим світом і доповненою реальністю.  Креолізовані тексти в інтернеті, "хобі" гортати соцмережі, щоб переглянути тисячі зображень за день - усе це призводить до швидкого, а тому часто фрагментарного й невдумливого сприйняття інформації (так зване кліпове мислення).

Віддаючи перевагу ґаджетам (дистанційне навчання теж сприяє цьому), ми пишемо від руки все менше й менше. Чи корисно це? Кілька експериментів вчених з Університету Вашингтона та з Каліфорнійського університету довели, що записаний текст краще запам’ятовують ті, хто виводить літери в зошиті, ніж ті, хто друкує.

Записаний текст краще запам’ятовують ті, хто виводить літери в зошиті, ніж ті, хто друкує. Це довели кілька експериментів учених з Університету Вашингтона та з Каліфорнійського університету. 
Рюта Кавашіма в книзі "Тренуй свою пам'ять" робить акцент на письмі вручну, бо під час роботи зі складання речень на комп'ютері префронтальна кора головного мозку не активізується - це відбувається лише під час ручного письма.
Проте й ці дослідження зараз ставлять під сумнів. Водночас науковці майже одноголосно стверджують, що найкращий варіант запам'ятовування не друк і не записи від руки, а малюнки.

Саме малювання лежить в основі багатьох методик арттерапії.
Арттерапія - найчастіше терапія образотворчим мистецтвом з метою аналізу та позитивного впливу на психоемоційний стан людини. Я могла б сказати, що згадані дослідження лягли в основу нового зошита-конструктора, проте ці слова не зовсім правдиві. 
Річ у тім, що рушійною силою для створення цього нового зошита став мій минулорічний 5-а (зараз 6-а). Це неймовірні діти (можу назвати всіх поіменно), які прагнуть насамперед ласки й любові, а вже потім навчання; діти, які дуже хвилюються про оцінку, бо ж батьки очікують досягнення вершин; діти абсолютно щирих, без нотки фальшу емоцій; діти, які стикаються з труднощами й навчаються їх долати; діти, які змушують тебе творити і діти, яких я люблю :)

Детальніше про зошит.

Робота з теорією. Так, ми живемо в час, коли в інтернеті можна знайти все, але, погодьтеся, навряд чи щоразу людина встигатиме перевіряти правопис кожного слова чи правильність побудови речень; практика без теорії - це мандрівка вночі із зав'язаними очима.  Навчання в зошиті супроводжуватимуть герої: кіт Порадник, дівчинка Орфа та хлопчик Синт (зрозуміло, чому героїв звати саме так :)). Їх можна домальовувати, зафарбовувати – це одне із завдань під час вивчення мовних тем. 

Розмальовки та створення власної візуалізації на основі готових зразків для кращого запам'ятовування й усвідомлення навчального матеріалу.




Конструктор. У зошиті сконцентрована основна інформація з кожної мовної теми. Звісно, учні можуть виконувати й інші види роботи чи створювати більше ілюстрацій. Для цього за бажання в зошит можна вклеювати додаткові аркуші (згинати їх, робити "таємні записи", уклеювати конвертики з секретами - власне, працювати у форматі лепбука).

Практика (компетентнісний підхід). Учні можуть спробувати себе в ролі вчителя: створювати тести, редагувати вже готові тексти, аналізувати притчі (виховання толерантності, поваги, відповідальності за власні вчинки) та доповнювати їх. 
Кожна тема завершується тестами, після них  – бланк відповідей, який допоможе дітям спрогнозувати оцінку в рубриці «Мій результат» і поставити бал, на який, на твою думку, заслуговуєш. У кінці зошита є відповіді до тестів, щоб перевіритися в разі потреби.

Арттерапія - своєрідна терапія малюванням, коли дитина сигналізує про свій з психоемоційний стан через лінії та кольори (у кінці зошита є додаток про значення кольорів: учитель чи батьки можуть переглядати зошит, зчитуючи інформацію з кольорів про настрій дитини під час уроку). Також малюючи й розфарбовуючи, людина виконує ряд монотонних рухів, що допомагає розслабитися й зняти стрес, що особливо важливо для учнів 5 класів, які переживають часом непросту адаптацію від початкової школи до середньої.

Зошит для 6 класу. Це видання створено для п'ятикласників. Проте пандемія стала своєрідним співавтором призначення зошита. Рік мусимо почати з коригувального навчання, а отже майже всі теми від 12 березня (чи не увесь розділ "Синтаксис та пунктуація") потрібно пройти заново. З іншого боку, у 6 класі вивчаються ті розділи, що й у 5 (більш поглиблено): "Лексикологія" (у тому числі лексична помилка), "Фразеологія", "Словотвір. Орфографія".

Підготовка до ЗНО. Це видання також може стати чудовим подарунком навіть для деяких одинадцятикласників, які в попередні роки просто навідувалися до школи, а зараз вирішили готуватися до ЗНО (теорія мови однакова що в 5 класі, що в 11 :) ) :)

Дистанційне навчання. Зошит зручно використовувати під час дистанційного навчання - про це підготую окремий допис.

Моя найкраща думка сьогодні - такою рубрикою починається кожна тема в усіх виданнях, де я є авторкою. Це своєрідний мотиватор бачити в кожному дні щось прекрасне. Зараз такий підхід важливий як ніколи.

Слово вдячності. Висловлюю щиру подяку львівському видавництву "Літопис" та зокрема директору панові Михайлу Комарницькому за якісну роботу, за співпрацю та за бажання йти назустріч у форматі видання: зошит має розмір А4, кегль літер 14, міжрядковий інтервал 1,5, великі малюнки та достатньо місця для записів і малюнків. 
Усі малюнки створені талановитою художницею Анною Гіренко з  урахуванням кожного мого ескізу (так, я намагалася і малювати :) ).


Замовити зошит можна тут:

Коментарі

Анонім каже…
Добрий день, а зошит-конструктор вже є у продажу?
Анонім каже…
Добрий день. Коли можна буде купити зошит?

Популярні дописи з цього блогу

2023 / 2024 навчальний рік: державні стандарти - типові освітні програми - навчальні (+модельні) програми

Тут зібрано матеріали з офіційних джерел, із якими будемо працювати з нового навчального року (формула: стандарт - освітня програма - навчальна програма) 1-4 класи (НУШ) Стандарт Державний стандарт початкової освіти (1 - 4 класи) Типові освітні програми Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3-4 клас Навчальні програми Навчальні програми для 1-4 класів 5-9 класи  Стандарт (НУШ, 5-6, 7 (пілотні в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт базової середньої освіти (5 - 9 класи НУШ, у 2023 / 2024 н.р. - 5-6 класи та 7 (пілотування НУШ) Модельні навчальні програми (за ними розробляють навчальні програми) Модельні навчальні програми для 5-9 класів (НУШ) Стандарт ( 7 (крім пілотних) - 9 класи в 2023/2024 н.р.) Державний стандарт загальної середн

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо й ім

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 5. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 6. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 7. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 8. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 9. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1 (усі уроки буде опубліковано поступово ) 10. През

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорожня карта  за підруч

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5

Таблиці, дорожні карти: навчально-методичні рекомендації з української мови та літератури, зарубіжної літератури на 2023 / 2024 н. р.

Українська мова. 5 клас   Українська література. 5 клас Українська література. 6 клас Дуже зручно саме для вчителя-практика - пропонують авторитені фахівці Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко: ✴️Рекомендовані види робіт з української мови в 5-6 класах ✴️Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт у 7-9 класах ✴️Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт у 10-11 класах ✴️Рекомендовані види робіт з української літератури в 5-6 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури у 7–9 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури в 10-11 класах ✴️Контрольні класні твори пропонуємо давати у формі есе, мінітворів щодо розкриття певної проблеми чи образу програмового тексту тощо ✴️Можливі види контрольних робіт із розвитку мовлення ✴️Рекомендовані види робіт із зарубіжної літератури в 5 – 6 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 7–9 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю із заруб

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з української

Наприкінці навчального року. А можна перескласти?

Дорогі мої одинадцятикласники та одинадцятикласниці! Ви вже на порозі дорослого життя, а це означає, що дитячий садок позаду і я маю справу з людьми, готовими брати на себе відповідальність (дуже хочеться в це вірити). Можливо, це стандартна фраза, але ваше майбутнє у ваших руках (тут навмисна тавтологія, щоб акцентувати). Звісно, ви можете не вчити напам’ять, не аналізувати помилок, не виконувати домашніх. Страшного нічого не відбудеться. Просто отримаєте менше балів на ЗНО, ніж могли. Просто отримаєте меншу оцінку у свідоцтво, ніж могли… Просто ваші батьки платитимуть за ваше навчання, а могли й не платити б, якби ви виконували свої обов’язки так, як належить. Це і є відповідальність. Ні, я б сказала, навіть своєрідний героїзм. Так, мені не важко намалювати вам оцінки: ви діти розумні, чому не поставити по 10? Та я цього не зроблю з однієї важливої причини: несправедливо оцінювати однаково тих, які навчаються, і тих, які ігнорують роботу. Кому навчання потрібне? Якщо чесно, то ваше

До питання роду: який зв'язок між COVID і бешамель?

   В угорській мові з родами все дуже просто: їх нема. Тому важко пояснити угорськомовним дітям, чому українською  книжка, пісня  - вона;  знання, сонце  - воно, а  воєвода, суддя  - він. Це вищий пілотаж. Проте й українськомовним дітям часом непросто доводити, що, наприклад,  бешамель -  вона , хоч і соус :).  Цікаво, що перша згадка про цей соус з'явилася  1651  року в книзі «Le Cuisinier François», яку написав кухар  Людовика XIV . Отже, соус  бешамель  має французьке походження. Але звідки взявся жіночий рід, якщо слово "соус" - чоловічого? З родами іменників у Франції, виявляється, усе не зовсім просто. Сьогодні натрапила на допис про роди іменників Андрія Панченкова - мовознавця, або моволюба, як він сам про себе каже.    "Виявляється, члени Французької Академії ухвалили рішення про те, що слово COVID у французькій мові має вживатися в жіночому роді. Річ у тім, що в англійській абревіатурі COVID "Coronavirus disease" головне слово "disease&q