Перейти до основного вмісту

Перевірки, які очікують на освітян


Здається, після відносного спокою в контексті перевірок / аналізу / моніторингу тощо заклади освіти знову (радісно або не дуже - це вже питання інше) відчиняють двері гостям з відповідних органів. 

Розглянемо типи перевірок (скажімо, умовно це узагальнене слово до аналізів, моніторингів, вивчення стану викладання тощо).

1. Інституційний аудит. Він може бути плановий та позаплановий.

Плановий інституційний аудит відбуватиметься один раз на 10 років (річні плани проведення аудитів - на сайті Державної служби якості освіти).

Позаплановий аудит (не частіше одного разу на 2 роки, але не раніше ніж через 1 рік після проведення планового інституційного аудиту) може проводитися на підставі:

1) низька якість освітньої діяльності у закладі освіти, що була встановлена за результатами незалежних зовнішніх моніторингів;

2) за ініціативою засновника, керівника закладу, наглядової (піклувальної) ради та педагогічної ради.

Мета інституційного аудиту - не покарати, а надати методичні рекомендації, як підвищити якість освіти в конкретному закладі освіти. Водночас такий аудит - це і перевірка, і контроль: "Перевірка залишається однією зі складових інституційного аудиту, оскільки держава здійснює обов’язковий нагляд за освітньою діяльністю шкіл" (цитата з сайту Служби).

2. Аналіз діяльності місцевих органів виконавчої влади (управління освіти (відділи освіти, сектори - структурні підрозділи). Не варто думати, що "не пощастило" тільки закладам освіти. Цього тижня (07.06.2021 року) МОН запропонувало для громадського обговорення проєкт Порядку здійснення аналізу діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів з питань освіти (за Законом України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 55)). Отже, якщо є проєкт, згодом буде і Порядок.

На сайті МОН зазначено, що аналіз діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їх структурних підрозділів з питань освіти не є заходом державного нагляду (контролю) у сфері освіти. Його мета – вивчити стан дотримання місцевими органами вимог законодавства у сфері освіти і в разі потреби надати рекомендації щодо усунення порушень, а також забезпечити інтереси територіальних громад щодо належної якості освіти на відповідній території.

У Проєкті згаданого Порядку йдеться про те, що аналіз може здійснюватися за ініціативою МОН або органів, які здійснюють аналіз, а також за дорученням Прем’єр-міністра України і не повинен перевищувати 3 роки (див. п. 6).

У п. 7 передбачена можливість відвідування місцевих органів та/або закладів освіти (для цього утворюється комісія, до складу якої входять посадові особи Служби та/або її територіальних органів). Власне, коли аналізують роботу управління освіти, знову перевіряють (хоча саме це слово в Порядку не вжито) заклади освіти. П.12 зазначає, що про проведення такого аналізу буде повідомлено не пізніше, ніж за 3 робочі дні. Упродовж 15 робочих днів з дня завершення аналізу орган, який його здійснював, забезпечує складання висновків і рекомендацій (п. 15).

3.Права і обов’язки засновника закладу освіти. Стаття 25 Закону України "Про освіту" зобов'язує засновника закладу освіти не тільки забезпечувати, створювати, відповідати, реагувати тощо, але й контролювати. 

Тож, шановні колеги, якщо ви у відпустці чи в передчутті відпустки, дуже добре відпочиньте, надихніться, оновіться, бо новий навчальний рік обіцяє бути цікавим. Хоча, з іншого боку, якщо людина (тут навіть професія не важлива) працює якісно, то її ані моніторинги, ані аналізи, ані аудити не виведуть із зони комфорту.










Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дорожня карта: зразки комплексних контрольних робіт та оцінювання (2024 / 2025 н. р.)

🔖Українська мова, 🔖українська література, 🔖зарубіжна література 🗂️Дорожня карта (автори Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко) пропонує такий маршрут у системі оцінювання - усе в одному документі:  📚нормативна база; 📚рекомендації щодо оцінювання; 📒5-7 (8 пілотні) класи: 🖇️зразки комплексних підсумкових робіт; 🖇️зразки завдань за групами результатів (УВ, ПТ, ПВ, ДМ); 🖇️зразки заповнення сторінок класного журналу (різні варіанти) тощо 📗8-11 класи: 🖇️критерії оцінювання; 🖇️поточне оцінювання; 🖇️види робіт тощо Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) Більше матеріалів на тему тут.

Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році

Якщо цього року викладаєте предмети мовно-літературної галузі, пройдіть тест для вчителів-словесників. Позначте пункт / пункти, які актуальні для вас. А як уникнути "двочитань" у рекомендаціях щодо оцінювання в 5-7 (8 пілотних) класах НУШ Б як заповнити сторінки журналу щодо оцінювання по-новому В що означають абревіатури УВ, ПТ, ПВ, ДМ Г скільки і яких оцінок має бути Д якою нормативно-правовою базою користуватися Е якою має бути КПР Ключ до тесту. Якщо для вас актуальним є бодай один варіант, читайте роз'яснення в Інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році від ЗІППО  Інструктивно-методичних рекомендаціях щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин у 2024/2025 н.р. від ЗІППО Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) ЗМІСТ Українська мова Модельні навчальні програми з україн

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від Людмили Власенко. Урок 1  , інші уроки 11. Презе

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорожня карта  за підруч

Таблиці, дорожні карти: навчально-методичні рекомендації з української мови та літератури, зарубіжної літератури на 2023 / 2024 н. р.

Українська мова. 5 клас   Українська література. 5 клас Українська література. 6 клас Дуже зручно саме для вчителя-практика - пропонують авторитені фахівці Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко: ✴️Рекомендовані види робіт з української мови в 5-6 класах ✴️Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт у 7-9 класах ✴️Фронтальні та індивідуальні види контрольних робіт у 10-11 класах ✴️Рекомендовані види робіт з української літератури в 5-6 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури у 7–9 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури в 10-11 класах ✴️Контрольні класні твори пропонуємо давати у формі есе, мінітворів щодо розкриття певної проблеми чи образу програмового тексту тощо ✴️Можливі види контрольних робіт із розвитку мовлення ✴️Рекомендовані види робіт із зарубіжної літератури в 5 – 6 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 7–9 класах ✴️Обов’язкова кількість видів контролю із заруб

7 клас. Українська література (методичний супровід)

  Навчальний рік 2024 / 2025 Підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти Рекомендовано Міністерством освіти і науки України Автори: Олеся Калинич, Світлана Дячок. За редакцією проф. Юрія Ковбасенка М одельна навчальна програма «Українська література. 7–9 класи» (авт.: Т. О. Яценко, В. І. Пахаренко, О. А. Слижук, І. А. Тригуб) Навчальна програма української літератури (відповідно до змін, зазначених у додатку 6 Типової освітньої програми+ особливості оцінювання у 2024/2025 н.р.) (автор Світлана Дячок) Календарно-тематичне планування (оновлене відповідно до вимог щодо оцінювання) (автор Світлана Дячок) Календарно-тематичне планування для завантаження на платформу "Єдина школа" (електронний журнал) (автор Світлана Дячок) Діагностувальне оцінювання (зразок) Зошит для формувального та поточного оцінювання Зошит для контрольного оцінювання Літературні диктанти Паспорти творів Конспекти уроків Зразок (буде додано поступово, також їх можна завантажити на сайті вид

5-7, 8 (апробація) класи НУШ. Українська література (методичний супровід)

 2024 / 2025 навчальний рік Для зручності тут зібрано всі покликання на матеріали до підручників і посібників української літератури Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією професора Юрія Ковбасенка) 5 клас 6 клас 7 клас 8 клас Інші видання Олеся Калинич Телеграм-канал (підручники і всі додатки до них)

8 клас. Українська література (методичний супровід)

2024 / 2025 навчальний рік Апробація (оновлено 22.09.2022) Для вчителів, які апробують посібник української літератури для 8 класу Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка).  Цю сторінку будемо оновлювати поступово. Українська література. Посібник для 8 класу (частина 1) Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка) Модельна програма Навчальна програма Календарно-тематичне планування Конспекти уроків Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Комплексні підсумкові роботи   Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанти  (зразок) Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів  (зразок) Паспорти творів (І семестр)

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо й ім

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як