вівторок, 21 лютого 2023 р.

Про освіту у Фінляндії

 Про освіту у Фінляндії 

Написання есе - вид домашнього завдання в межах курсу. Головна вимога для студентів - нуль плагіату. До речі, тему потрібно придумати самостійно. І все. 

Студентка-українка намагається з‘ясувати вид есе: вільне, формальне, академічне; обсяг, чи є особливі вимоги до структури, цитування тощо. Викладач пояснює, що головне -  доброчесність. Але для студентки, яка навчалася в українській школі, це занадто просто - одна вимога. Тому продовжує ставити запитання. 

Викладач щиро не розуміє, для чого у висловленні думки такі вимоги, і пояснює: 

- Ваше завдання - бути вільною і просто щасливою.  І все. 

Із переліку предметів студент обирає те, що йому цікаво: за назвою, описом курсу й інформацією про викладача (хто він, які здобутки має, які питання досліджує тощо). 

Перед початком курсу студентові надсилають листа про вибір форм роботи. Наприклад, пропонують дати розгорнуту відповідь щодо певного питання з вибором способу відповіді: усно на занятті в аудиторії, письмово на пошту, анонімно (google-форма). 

Оцінки є, але ти про них дізнаєшся тільки на іспиті / заліку, а доти - вербальні характеристики, дуже, як на мене, розмиті (зі шкалою студентів не знайомлять). 

На пари можна не приходити - причому взагалі. Головне - скласти іспит. 

Якщо на парі двоє студентів, викладач проводитиме повноцінні заняття за розкладом - 3 години, 6 годин. Українка вирішує відпросити себе й подругу-іноземку: мовляв, більшості все одно нема. Викладач не розуміє: його зарплата не залежить від того, двоє чи двадцять студентів прийшло на пари. 

Навчання - через практику. Наприклад, студенти вивчають конкретні судові справи, аналізують певні ситуації, рішення, а наприкінці теми викладач пояснює теорію - ті поняття, якими оперували протягом пари. 

Навчання для іноземців - англійською мовою. Але на першому занятті обов‘язково всіх знайомлять з особливостями фінської мови. 

Немає коментарів: