Перейти до основного вмісту

МОН: альтернативні форми дошкілля


Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт методичних рекомендацій щодо запровадження альтернативних форм надання послуг у сфері дошкільної освіти.

У проєкті виокремлено такі альтернативні форми дошкільної освіти:

- групи короткотривалого перебування для догляду та загального розвитку дітей раннього і дошкільного віку, зокрема для дітей раннього / молодшого / середнього / передшкільного дошкільного віку та/або різновікові групи;

- організація індивідуального виховання та розвитку як соціально-педагогічний патронат дітей на базі ЗДО.

Групи короткотривалого перебування для дітей раннього і дошкільного віку за спрямуванням освітньої діяльності можуть бути:

  • прогулянковими (з організацією повноцінного догляду, ігор, прогулянок на свіжому повітрі без спеціальної навчальної діяльності);
  • консультативними (з відвідуванням дітьми окремих занять залежно від освітніх потреб і запиту батьків);
  • сезонними (що створюються на базі закладів, підпорядкованих громаді, зокрема літні оздоровчі табори, бази відпочинку, санаторії тощо, і функціонують не менше місяця на рік залежно від запиту і потреб).

Альтернативні форми надання послуг з дошкільної освіти можна організувати:

- у закладах освіти, де є укриття, зокрема у закладах дошкільної, у закладах загальної середньої (як відділення дошкільної освіти в установі), у закладах позашкільної освіти, використовуючи приміщення, які систематично, або більшу частину робочого часу закладу освіти не використовуються (музичні та спортивні зали, кабінети ЛФК тощо);

- у пристосованих приміщеннях (якими можуть бути бібліотеки, центри дитячої та юнацької творчості, клуби, медико-психолого-педагогічні центри, центри соціально-педагогічної підтримки, соціальні установи, центри надання адміністративних послуг тощо) у випадках, якщо заклади освіти не мають укриттів, задля чого здійснити релокацію освітнього процесу.

  • Також уведено поняття релокації ЗДО. Для релокації освітнього процесу закладів дошкільної освіти, які не мають укриттів, у пристосовані приміщення пропонуємо враховувати наступне.

Серед потенційних джерел фінансування доцільно розглядати залучення коштів донорів, які здійснюють гуманітарну підтримку України в умовах воєнного часу (UNICEF, War Child, Save The Children, USAID, Lego Foundation, IREX, Комітет червоного хреста України), а також партнерську співпрацю з місцевими громадськими організаціями.

До роботи у короткотривалих групах можуть бути залучені педагогічні працівники, з якими тимчасово призупинено трудовий договір, або яким оголошено простій, або які вимушено переїхали у громаду.

Організація діяльності груп короткотривалого перебування дітей покладається на керівника закладу освіти за погодженням з органами управління освіти територіальної громади. Для ухвалення рішення щодо відкриття таких груп заклад освіти вивчає запити батьків (осіб, що їх замінюють) територіальної громади.

Обговорення альтернативних форм уже викликало хвилю міркувань про закриття "звичайних" ЗДО. Проєкт методичних рекомендацій щодо запровадження альтернативних форм надання послуг у сфері дошкільної освіти - спосіб не скоротити, а розширити мережу. Також питання короткотривалих груп у при школах чи дитсадках не нове - вони вже давно діють.

Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту приймаються у довільній формі до 06 червня 2023 року на електронну адресу: lototska.alevtyna@mon.gov.ua. Контактна особа для надання консультацій: Алевтина Лотоцька.

Результати обговорення будуть розміщені на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України в період з 07 червня по 14 червня 2023 року.

Джерело тут.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЗНО. ЧВЕРТЬ. Числівник чи все-таки іменник?

  Не бійтесь заглядати у словник... Максим Рильський Учора старшокласники складали ЗНО з української мови та літератури. Звісно, кожен учитель, не чекаючи офіційних відповідей, перевірив зошити своїх учнів. Так зробила і я. Але, зізнаюся, у завданні 28 зі словом "чверть" засумнівалася. Спочатку визначила як іменник (про що написала у своєму інстаграмі), адже в чинних підручниках - іменник. Але потім вирішила, що в сполуці "чверть на восьму" "чверть" - частина дробу, тому числівник. Проте все одно "чверть" - це ЩО?, тому іменник (ПРАВИЛЬНА ВІДПОВІДЬ У ТЕСТАХ - ІМЕННИК). Я вчитель і не боюся ані помилятися, ані вчитися, тому звернулася до правопису й чинних підручників (думаю, багато хто зробив так само). Варіанти наступні. 1. Правопис. У правописі (уже старому, правда, але ми до ЗНО готувалися за цим варіантом) у параграфі 72 "Дробові числівники" зазначено: "Половина (1/2), третина (1/3), чверть (1/4) відмінюються як...

Звертання. ОлесЮ чи ОлесЕ?

Звертання до Олесі викликає плутанину (ОлесЮ / ОлесЕ) - це точно знаю  :) А насправді плутанини нема - пояснює Катерина Городенська. Кілька жіночих особових імен на -я, які донедавна булискороченими пестливими формами повних імен, стали в українському вжитку документальними, офіційними. Це — Леся (скорочене від Лариса, Олександра), Олеся (скорочене від Олександра), Орися (скорочене від Ірина, Ореста). У звертаннях до жінок із цими іменами спостерігаємо непослідовність у використанні закінчення кличного відмінка. Одні вживають їх із закінченням -е (Лесе, Олесе, Орисе), бо вони мають форму іменників жіночого роду м’якої групи першої відміни,інші — із закінченням -ю (Лесю, Олесю, Орисю), тому що цііменники виражають пестливе значення. Зважаючи на українську традицію утворювати форму кличного відмінка від загальних та особових жіночих імен м’якої групи з пестливимзначенням за допомогою закінчення ‑ю (пор.: бабуся — бабусю, матуся — матусю, Галя — Галю, Ганнуся — Ганнусю),рекомендуємо ...

Діагностувальні роботи (контрольне оцінювання). Українська мова для 6 класу

  Через певні об'єктивні причини у видавництві "Астон" зошит для діагностувальних (контрольних робіт) ще не дійшов до своїх користувачів, тому розміщуємо  покликання для завантаження першої контрольної роботи у двох варіантах  (за підручником української мови для 6 класу (автори Олена Семеног, Олеся Калинич,Тетяна Дятленко, Михайло Білясник, Валентина Волницька).  Зошит для замовлення буде в доступі на сайті "Астон" тут.  Усі інші матеріали до підручника тут. Зошит написаний у двох варіантах. Кожний варіант містить 9 мовних діагностувальних робіт. Шкала оцінювання тестових завдань   Номер завдання 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Бали 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5...

Українська література для 6 класу НУШ

Навчальні матеріали   з української літератури для 6 класу НУШ та супровідний матеріал до них 1. Підручник (електронна версія)   Підручник містить коди з додатковими матеріалами на платформі видавництва. Матеріали можна завантажувати та редагувати (без реєстрації). 2.Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін 3. Календарно-тематичне планування 4.  Літературні диктанти 5. Паспорти творів  для 6 класу (1 семестр, 2 семестр)        Паспорти творів за двома програмами 6. Розвиток мовлення (аркуші / зошит для учнів) 7. Діагностувальні роботи для контрольного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути першу частину діагностувальних робіт (контрольне оцінювання) ; 8. Діагностувальні роботи для формувального та поточного оцінювання (замовити можна тут) .  А тут можна переглянути фрагмент зошита - поточне та формувальне оцінювання 9. Робочий зошит (авторка Світлана Дячок) 10. Плани-конспекти уроків від...

Українська мова для 6 класу НУШ

Українська мова: підручник для 6 класу (сайт ІМЗО) . Підручник зараз у друці (з вересня учні матимуть можливість користуватися паперовим варіантом - безоплатно).  Презентація підручників української мови та української літератури Діагностувальні роботи (формувальне оцінювання, контрольне оцінювання) уміщено в підручнику за відповідними QR-кодами. Тести можна завантажувати й залежно від потреб учнів редагувати (без реєстрації). Діагностувальні роботи з української мови. 6 клас (зразок для перегляду) . Зошит НЕ дублює завдання, уміщені в підручнику.  Замовити діагностувальні контрольні роботи можна тут . Головоломки (картки - додаток до підручника) Відеоогляд підручника Календарно-тематичне планування  (1 семестр, 2 семестр) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Голуб Н.Б., Горошкіна О.М.) Зошит-конструктор з української мови  (можна використовувати на уроках повторення вивченого в 5 класі) і тут Дорож...

До питання роду: який зв'язок між COVID і бешамель?

   В угорській мові з родами все дуже просто: їх нема. Тому важко пояснити угорськомовним дітям, чому українською  книжка, пісня  - вона;  знання, сонце  - воно, а  воєвода, суддя  - він. Це вищий пілотаж. Проте й українськомовним дітям часом непросто доводити, що, наприклад,  бешамель -  вона , хоч і соус :).  Цікаво, що перша згадка про цей соус з'явилася  1651  року в книзі «Le Cuisinier François», яку написав кухар  Людовика XIV . Отже, соус  бешамель  має французьке походження. Але звідки взявся жіночий рід, якщо слово "соус" - чоловічого? З родами іменників у Франції, виявляється, усе не зовсім просто. Сьогодні натрапила на допис про роди іменників Андрія Панченкова - мовознавця, або моволюба, як він сам про себе каже.    "Виявляється, члени Французької Академії ухвалили рішення про те, що слово COVID у французькій мові має вживатися в жіночому роді. Річ у тім, що в англійській абре...

Юнацтво

 13 березня на Netflix зʼявився мінісеріал "Юнацтво" , який уже має понад 67 мільйонів переглядів.  За сюжетом 13-річного Джеймса звинувачують у жорстокому вбивстві однокласниці. Хлопець заперечує свою вину… Але серіал не є класичним детективом.  Це драма про дорослих і дітей із різних світів.  Власне, дорослі й діти завжди з різних світів і проблема дітей і батьків вічна. Проте сьогодні в цифровому світі соцмереж відстань між поколіннями збільшується як ніколи блискавично швидко. Саме тому ані детектив, ані терапевтка не розуміють коментарів підлітків у соцмережах, бо не те що поняття - навіть значення смайлів у них інше.  Це історія про те, як діти дорослішають у своїх кімнатах за зачиненими дверима, потрапляючи в невидиму павутину небезпеки.  Чому? Не тому, що батьки погані. Ні, вони дбають про дітей, як уміють: багато працюють, облаштовують дім, купують речі й тішаться, що дитина під наглядом у сусідній кімнаті.  Усіх влаштовує майже ідилічна зручн...

8 клас. Українська література (методичний супровід)

2024 / 2025 навчальний рік Апробація (оновлено 25.11.2024) Для вчителів, які апробують посібник української літератури для 8 класу Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка).  Цю сторінку будемо оновлювати поступово. Українська література. Посібник для 8 класу (частина 1) Олесі Калинич, Світлани Дячок (за науковою редакцією Юрія Ковбасенка) Модельна програма Навчальна програма Календарно-тематичне планування  (Світлана Дячок) Плани-конспекти уроків  (Юлія Мухортова) Комплексні підсумкові роботи. Матеріал на допомогу вчителям Комплексні підсумкові роботи Завдання КПР (семестр 1, усі розділи) Відповіді КПР (семестр 1, усі розділи) Вимоги до оцінювання (Додаток 2 Державного стандарту базової загальної середньої освіти) Варіанти оформлення КПР у журналі  Літературні диктанити (І семестр) Паспорти творів (І семестр) Паспорти творів (1, 2 семестри)

Українська література для 5 класу НУШ (підручник, матеріали до нього)

Для зручності зібрано матеріали для 5-го класу (українська література): Підручник (електронна версія) Модельна навчальна програма. Українська література 5-6 кл. Яценко та ін Календарно-тематичне планування Календарне планування для завантаження в електронний журнал («Єдина школа») від Світлани Дячо к Картки "Паспорти творів" (додаток до підручника для 5-го класу) Плани-конспекти  Розробки уроків (1 частина) Діагностувальні к онтрольні роботи  (перегляд) Діагностувальні  роботи  для формувального та поточного оцінювання (перегляд) Робочий зошит Література для читання влітку (4 клас) Література для читання влітку (5 клас) Презентація підручника ПІДРУЧНИК МОЖНА СЛУХАТИ! Придбати матеріали можна тут: Українська література : підручник для 5 класу НУШ Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для контрольного оцінювання. 5 клас Діагностувальні роботи з української літератури: завдання для формувального та поточного оцінювання. 5 клас Зошит для робіт з укр...

Дорожня карта: зразки комплексних контрольних робіт та оцінювання (2024 / 2025 н. р.)

🔖Українська мова, 🔖українська література, 🔖зарубіжна література 🗂️Дорожня карта (автори Тетяна Гнаткович, Олена Котусенко, Оксана Опачко) пропонує такий маршрут у системі оцінювання - усе в одному документі:  📚нормативна база; 📚рекомендації щодо оцінювання; 📒5-7 (8 пілотні) класи: 🖇️зразки комплексних підсумкових робіт; 🖇️зразки завдань за групами результатів (УВ, ПТ, ПВ, ДМ); 🖇️зразки заповнення сторінок класного журналу (різні варіанти) тощо 📗8-11 класи: 🖇️критерії оцінювання; 🖇️поточне оцінювання; 🖇️види робіт тощо Дорожня карта  (завантажити) Дорожня карта (для нацменшин, завантажити) Більше матеріалів на тему тут.